Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:09:29 GMT

بارش های اولین روزهای سال 98 در سمنان خسارت آفرین است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۰۰۶

بارش های اولین روزهای سال 98 در سمنان خسارت آفرین است

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش باران، احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر در روزهای ابتدایی سال 98 در استان با خسارت همراه است.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی دیگری به استان سمنان از ظهر امروز تا جمعه، به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در برخی نقاط احتمال تگرگ و در نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: دمای هوای استان سمنان در این مدت بین سه تا پنج درجه کاهش نسبی دارد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان توصیه کرد: با توجه به پیش بینی آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن رواناب و امکان سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، تگرگ، وزش باد شدید و احتمال اختلال در تردد محورهای شمالی به علت بارش برف، لغزندگی و نیز سرمازدگی به خاطر کاهش دما تمهیدات لازم صورت گیرد.
مصطفوی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، مجن با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آرادان، ایوانکی و گرمسار با 17 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان در این مدت، چهار و بیشینه دما 15 درجه سانتیگراد بود.
وی یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان در 24 ساعت گذشته، مربوط به شاهرود، دامغان و کلاته خیج با 72 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
مصطفوی اظهارداشت: بیشترین میزان بارش باران در استان در 48 ساعت گذشته مربوط به رضوان از توابع شهرستان میامی با 115 میلیمتر و بیشترین میزان بارش برف در این مدت، مربوط به همین منطقه با 118 سانتیمتر بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان افزود: حسین آباد کالپوش با 56.6 میلیمتر بارش باران و 26 سانتیمتر برف در 48 ساعت گذشته در مرتبه بعدی قرار داشت.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي هشدار خسارت سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به انتقال محصولات دپو شده از فضای باز به مناطق سرپوشیده اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی بویژه گرده افشانی اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بدلیل وقوع بارندگی و جلوگیری از آسیب مزارع آماده برداشت از انجام آبیاری مزارع و باغات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر جلوگیری از نفوذ آب به سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی و تنظیم و کنترل دریچه ورودی آب استخر‌ها جهت جلوگیری از آب گل آلود به استخر‌ها اقدام و همواره از کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی اجتناب کنند.

او گفت: عشایر در هنگام عبور از ارتفاعات و انتقال دام به مکان‌های سرپوشیده و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عایق بندی کندو‌ها در برابر بارش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعد و برق و کاهش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی  زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد