Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:42:39 GMT

بارش های اولین روزهای سال 98 در سمنان خسارت آفرین است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۰۳۶

بارش های اولین روزهای سال 98 در سمنان خسارت آفرین است

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی دیگری به استان سمنان از ظهر امروز تا جمعه، به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: در برخی نقاط احتمال تگرگ و در نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دمای هوای استان سمنان در این مدت بین سه تا پنج درجه کاهش نسبی دارد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان توصیه کرد: با توجه به پیش بینی آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن رواناب و امکان سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، تگرگ، وزش باد شدید و احتمال اختلال در تردد محورهای شمالی به علت بارش برف، لغزندگی و نیز سرمازدگی به خاطر کاهش دما تمهیدات لازم صورت گیرد.
مصطفوی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، مجن با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آرادان، ایوانکی و گرمسار با 17 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان در این مدت، چهار و بیشینه دما 15 درجه سانتیگراد بود.
وی یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان در 24 ساعت گذشته، مربوط به شاهرود، دامغان و کلاته خیج با 72 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
مصطفوی اظهارداشت: بیشترین میزان بارش باران در استان در 48 ساعت گذشته مربوط به رضوان از توابع شهرستان میامی با 115 میلیمتر و بیشترین میزان بارش برف در این مدت، مربوط به همین منطقه با 118 سانتیمتر بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان افزود: حسین آباد کالپوش با 56.6 میلیمتر بارش باران و 26 سانتیمتر برف در 48 ساعت گذشته در مرتبه بعدی قرار داشت.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سمنان بارش باران بارش برف رعد و برق وزش باد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش پراکنده باران از فردا، گفت: طبق الگو‌های هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش‌های رگباری دوباره مناطق را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده، افزود: افزایش دما بین ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می‌شود.

اشتاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین ۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت، اضافه کرد: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد‌ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان