Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:44:16 GMT

انفجار سیارک ۱۵۰۰ تنی در اتمسفر زمین +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۰۶۹

انفجار سیارک ۱۵۰۰ تنی در اتمسفر زمین +تصاویر

خبرگزاری مهر: یک شهاب سنگ در اتمسفر زمین در دریایی بین آلاسکا و روسیه منفجر شد. قدرت انفجار این سیارک ۱۵۰۰ تنی برابر انفجار۱۷۳ کیلوتن «تی ان تی» بوده است.

به گزارش دیلی میل، تصاویری که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی یک شهاب سنگ در اتمسفر زمین منفجر شده است. قدرت این انفجار معادل ۱۰ برابر بمب هیروشیما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه شب به وقت گرینویچ در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی و بالای دریای «برینگ» (بین روسیه و آلاسکا) اتفاق افتاده است.

دانشمندان معتقدند این دومین انفجار بزرگ شهاب سنگ طی ۳۰ سال اخیر است. پدیده انفجار شهاب سنگ در اتمسفر نادر نیست. اما انفجار سنگ‌های آسمانی بزرگ به ندرت اتفاق می‌افتد.

به‌هرحال شهاب سنگ مذکور با عرض ۱۰ متر بیش از ۱۵۰۰ تن وزن داشته و انرژی حاصل از انفجار آن معادل انفجار ۱۷۳ کیلوتن «تی ان تی» بوده است.

«پیتر براون» در دانشگاه «وسترن اونتاریو» در کانادا این رویداد را رصد کرده است. البته ماهواره‌های نظامی تصاویر این انفجار را ثبت کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شهاب سنگ تی ان تی اتمسفر زمین تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل خط خوردن شهاب زاهدی مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال «آویسپا فوکوئاکا» ژاپن امروز چهارشنبه در رقابت‌های جام حذفی امروز ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف تیم «ماتسوموتو یاماگا» خواهد رفت.

در لیست اعلام شده از سوی تیم آویسپا برای این دیدار شهاب زاهدی حضور ندارد. زاهدی از زمان پیوستنش به آویسپا یکی از نفرات تأثیرگذار در این تیم بوده است و توانست خیلی خود خود را در ترکیب اصلی جا دهد اما از آنجا که «ماتسوموتو یاماگا» در لیگ دسته سوم ژاپن (جی لیگ ۳) حضور دارد سرمربی تیم ترجیح داده است از نفرات اصلی در این مسابقه استفاده نکند.

کد خبر 6080863

دیگر خبرها

  • هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد
  • سکانس‌هایی از مقیمان ناکجا
  • شوک بزرگ به پرسپولیس در روزهای حساس لیگ
  • بارش شهابی شلیاقی اردیبهشت را از دست ندهید!
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • با شروع اردیبهشت به تماشای قدیمی‌ترین بارش شهابی بنشینید
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • دلیل خط خوردن شهاب زاهدی مشخص شد
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا