Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:29:21 GMT

آب سد گلستان ۱۵۰ سانتی‌متر فروکش کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۱۳۰

آب سد گلستان ۱۵۰ سانتی‌متر فروکش کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براثر بارش‌های مداوم و سرریز شدن آب سدهای بوستان و گلستان نقاط گسترده شهر گنبدکاووس دچار سیلاب و آبگرفتگی شده است. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی جمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس درباره آخرین وضعیت شهرستان گنبدکاووس بر اثر سیلاب اظهارداشت:از شب گذشته تا امروز صبح حدود 150 سانتی‌متر از آب سد گلستان فروکش کرده است و تا حدودی وضعیت شهر عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در نقاط گسترده ای از شهر به ویژه شمال گنبدکاووس آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد و میزان ارتفاع آن در مناطق مختلف متفاوت است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بیان داشت: در حال حاضر همه توجه مدیریت بحران به شهرهای آق‌قلا و گمیشان است و همه نیروها و تجهیزات بخش خصوصی و دولتی به گمیشان و آق‌قلا اعزام شدند.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان مازندران از فردا/ سیلاب بی‌سابقه استان در 20 سال اخیربرق 34 روستای شهرستان کلاله بر اثر سیلاب قطع استجسد یک جان باخته سیلاب مازندران پیدا شد

وی ادامه داد: آب‌های سرریز شده سده از طرف گنبدکاووس به طرف آق قلا و گمیشان در حال حرکت است و تلاش می‌کنیم در صورت لزوم با شکستن دیواره رودخانه ها آب را مزارع کشاورزی آق قلا هدایت کنیم.

جمالی گفت: با توجه به اعلام بارش توسط اداره هواشناسی و با وجود ثبات در وضعیت شهرستان گنبدکاووس،همه دستگاه‌ها همچنان در آماده باش هستند تا یکی دو روز آینده این شهر و دیگر شهرهای استان مانند بندرترکمن، گمیشان و آق قلا به وضعیت عادی برسند.

وی درباره وضعیت استان گلستان پس از بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: بارش شدید چندروز گذشته در استان گلستان سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، رانش زمین، ریزش جاده و کوه، قطع آب، برق و تلفن در برخی از مناطق گلستان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: خسارت‌های ناشی از این بارندگی در استان گلستان بسیار زیاد است و کارشناسان در چند روز آینده برآورد دقیق میزان خسارت را احصا و اعلام می کنند.

وی با اشاره به مسدود بودن مسیر خوش ییلاق گفت: رانش های گسترده ای در این مسیر انجام شده و این مسیر در چند روز آینده مسدود است و از مسافران تقاضا می‌شود تا این مسیر را در برنامه‌ریزی سفر خود در نظر نگیرند.

جمالی ادامه داد: بامداد امروز مسیر توسکستان به شاهرود تچهارباغ بازگشایی شده و نیروهای راهداری تلاش می‌کنند تا بقیه مسیر به شاهرود را امروز تا فردا بازگشایی کنند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

۱. از روز گذشته ۵ فروردین تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز ششم فروردین‌ماه، ۹ استان اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، لرستان، همدان و کهگیلویه و بویراحمد متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند و امدادگران در ۳۱ عملیات مرتبط به ۱۸۵۱ نفر امدادرسانی و علاوه بر اسکان ۵۴ نفر، آبگرفتگی ۱۲۳ واحد مسکونی را تخلیه و ۱۵۱ خودرو را از آبگرفتگی و برف رهاسازی کردند.

۲. از مورخ ۲۴ اسفندماه تا صبح روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، جمعیت هلال احمر با افزایش ۹۷.۵ درصدی پست‌های نوروزی به بیش از ۲ میلیون نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، دارویی، بشردوستانه و آموزشی ارائه داده است.

۳. با توجه به شرایط جوی نامساعد در برخی مناطق کشور، هلال احمر از روز ۲۴ اسفند تا شب گذشته در مجموع، ۲۳۲ نفر از شهروندانی را که در معرض خطر حوادث جوی بودند به مناطق امن منتقل و برای ۱۵۰۶ نفر اسکان اضطراری فراهم کرده است.

۴. جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی ۹۰۴ عملیات جاده‌ای را پوشش امدادی داده که در این ماموریت‌ها ۱۸۹۰ نفر در محل درمان و ۷۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند. نیروهای نجاتگر هلال احمر همچنین در این مدت با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، موفق به نجات جان ۱۵۱ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای نیز شده‌اند. این تعداد در عملیات‌های فنی رهاسازی از خودروهای تصادفی نجات پیدا کردند.

۵. شهروندان با توجه به احتمال وقوع سیلاب از سفر و ترددهای بین شهری به خصوص در مناطق غربی و شمالی کشور پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

۶. در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و سوانح جوی سریعاً با شماره ۱۱۲ تماس حاصل و موارد را به جمعیت هلال احمر اعلام کنید.

کد خبر 6062178 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت
  • محور اصلی گنبدکاووس-کلاله مسدود شد
  • ۳ جان باخته در تصادف دو خودرو در گنبدکاووس
  • جاده جنگل گلستان به چمن‌بید بازگشایی شد/آب‌گرفتگی برخی مناطق گرمه
  • بازگشایی محور جنگل گلستان - چمن بید
  • جاری شدن سیلاب در ۴ شهرستان خراسان شمالی/محور چمن بید به جنگل گلستان باز شد
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • هشدار مدیریت بحران قم در خصوص سیلاب