Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@11:38:13 GMT

واکنش یک نماینده به مذاکرات واگذاری کیش به چینی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۱۴۹

واکنش یک نماینده به مذاکرات واگذاری کیش به چینی‌ها

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم با اشاره به تذکر کتبی خود به رئیس جمهور مبنی بر واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها، اظهار داشت: مذاکراتی از سوی دولت در حال انجام بود که جزیره کیش به مدت ۲۵ ساله به چینی‌ها واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر چنین مذاکرات و واگذاری‌هایی بخواهد صورت بگیرد باید در مجلس نیز بررسی شود، افزود: دولت حق انعقاد چنین قرارداد‌هایی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاهداتی که مربوط به واگذاری بخشی از سرزمین است باید در مجلس بررسی و بحث شود و دولت نمی‌تواند مستقیم به چنین موضوعاتی ورود کند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس ادامه داد: دولت مخفیانه کار‌هایی انجام می‌دهد، مخفیانه ۲۰۳۰ و «FATF» را امضا می‌کنند و یا مخفیانه امتیاز صید ماهی در آب‌های جنوب را به چینی‌ها واگذار می‌کند و همچنین درباره دریای خزر نیز بحث‌هایی انجام داده است که گزارشات آن‌ها را هم تاکنون ارائه نکرده‌اند و کشور از همه این مسائل متضرر شد.

حجت‌الاسلام نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات با چینی‌ها درباره واگذاری کیش منتفی شده و یا ادامه دارد، گفت: بنده تذکر خود را به مسئولان دولتی داده‌ام و اگر مذکراتی در این خصوص انجام می‌شود قطعا جلوی آن را خواهیم گرفت و مسئولان چینی هم باید بدانند قطعا چنین واگذاری‌هایی صورت نخواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: چینی ها واگذاری کیش نماینده مجلس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس

ابراهیم رضایی اظهار داشت: واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس اقدامی غیرقانونی است، از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه خواست که جلوی این اقدام را بگیرند.

به گزارش ایلنا، وی گفت: واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس اقدامی غیرقانونی است، از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه خواست که جلوی این اقدام را بگیرند.

رضایی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس، گفت: اکثر فعالیت‌ها و استقرار این هلدینگ در استان بوشهر است و این بی عدالتی است که در حالی که هزینه‌ها و مشکلات محیط زیستی آن نصیب مردم استان می‌شود پول و سود آن برای دیگران باشد و این ظلمی آشکار است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مدارس و بیمارستان‌های استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و باشگاه‌های ورزشی ما از حداقل امکانات برخوردار نیستند نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است از جیب مردم ما برداشته شود و خرج یک عده سلبریتی پرخرج شود.

نماینده دشتستان در مجلس یازدهم، افزود: از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه تقاضا داریم جلوی این کار را بگیرند، زیرا اقدامی کاملا غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس سرانجام فروخته شد، از دولت به دولت!
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس