Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@15:49:11 GMT

اولین جشنواره سمنو در کاشمر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۱۵۹

اولین جشنواره سمنو در کاشمر برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: اولین جشنواره بزرگ سمنو(سُبنی) در این شهرستان برگزار شد همچنین کاشمر در ایام نوروز با برگزاری ۲۳ جشن نوروزگاه میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین، رضا یوسفی اظهار کرد: جشنواره سمنو در فضایی صمیمی همراه با آئین‌های سنتی و بومی محلی منطقه ترشیز و با حضور چشم‌گیر مردم به سبک کاملا سنتی و با هدف جلوگیری از فراموشی این رسم قدیمی در محل خانه تاریخی دانش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر بیان کرد: در این جشنواره سه دیگ سمنو از صبح گذاشته شده بود تا مخاطبان با نحوه پخت آشنا شوند؛ در حاشیه این مراسم اجرای سرنا و دهل به همراه نوروز خوانی را داشتیم.

یوسفی افزود: تلاش می‌کنیم در سال آینده کمیته رویدادها را در شهرستان تشکیل دهیم و گردشگری کاشمر بر پایه رویدادهای متنوع همانند شکوفه بادام، بازی‌های بومی محلی، غذاهای سنتی، آئین‌های مناسبتی، برداشت کشمش و ... قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر ادامه داد: همزمان با ایام نوروز از سوم تا یازدهم فروردین در ورودی شهر کاشمر با کمک شهرداری هر شب ویژه مسافران و زائران مراسم نوروزگاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن نوروزگاه در ۱۵ روستا خبر داد و گفت: این آئین در روستاهای بخش کوهسرخ و مرکزی کاشمر برگزار می‌شود و در مجموع ۲۳ جشن نوروزگاه به همراه آئین‌های بومی محلی، نقالی و بازی‌های محلی که ریشه در فرهنگ منطقه دارد، اجرا می‌گردد.

وی گفت: در محل خود اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس کاشمر گردی، نمایشگاه ادوات سنتی و مردم شناسی و بازی‌های بومی محلی و برنامه‌های فرهنگی و ادبی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره سمنو کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز