Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:27:26 GMT

نظارت بر وظایف نوروزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۲۶۵

نظارت بر وظایف نوروزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی‌نژاد، گفت: به دنبال ابلاغیه وزیر کشور به استانداران مبنی بر نظارت بر مأموریت‌های واگذار شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه نوروز ۱۳۹۸ فعال شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های خاص مرتبط با سفرهای نوروزی، افزود: در ابلاغیه وزیر کشور به استانداران ۲۲ محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی در موضوعات برنامه ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی، اقدامات فرهنگی و ارتقا نشاط اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی؛ مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نژاد ادامه داد: پایش اقدامات انجام شده استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ایام نوروز در اجرای موارد فوق صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از اجرای پویش ملّی بهار در بهار توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور ارتقا نشاط اجتماعی و مهیّا نمودن فضای شاداب و مفرّح در شهرها و روستاها برای گرامیداشت باشکوه تقارن جشن ملّی نوروز و بهار طبیعت با بهار معنویّت خبر داد.

جمال نژاد، برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی با محوریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دیگر محورهای خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نوروز ۹۸ برشمرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور افزود: به موجب دستورالعمل‌های ابلاغی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی باید اقدامات لازم را در خصوص روشنایی فضاهای عمومی شهر و روستا، ایجاد استراحتگاه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و رفع خستگی رانندگان وسایل نقلیه، ایجاد کمپ‌های اسکان موقت برای استقرار شبانه مسافرین و گردشگران، ایجاد کمپ‌های اسکان اضطراری برای استقرار مسافرین و گردشگران در صورت بروز حوادث غیر مترقبه و ایجاد پارکینگ‌های موقت در ایام اوج سفرهای نوروزی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در فضاهای عمومی به منظور رفاه مسافران، زیباسازی سیما و منظر شهری و امحاء ناهنجاریهای بصری سطح شهر برای تأمین آرامش و نشاط گردشگران، ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه‌های موقت محلّی، استقرار مخازن پسماند بخصوص در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها و تهیه نقشه‌های راهنمای محل‌های اسکان و توزیع در مبادی ورودی شهرها و روستاها از دیگر موضوعاتی است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ به آن توجه نمایند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستای وزارت کشور اعلام کرد: سامانه جامع دهیاری‌ها با هدف ساماندهی سامانه‌های موجود این حوزه از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه اندازی می‌شود.

جمالی نژاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع اقداماتی برای راه اندازی آزمایشی سامانه جامع دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص لزوم اعطای تمامی مجوزهای مربوط به ساخت و ساز از طریق پنجره واحد زمین، در نظر است برای اتصال این سامانه و برقراری ارتباط دهیاری‌ها به پنجره واحد زمین تصمیمات لازم صورت پذیرد.

جمالی نژاد همچنین گفت: از معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها خواسته شده ظرف سه ماه هماهنگی‌های لازم را با دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای راه‌اندازی این سامانه و یا سازماندهی سامانه‌های موجود در چارچوب استانداردهای ابلاغی به عمل آورند تا زمینه اتصال همه دهیاری‌ها به سامانه مذکور فراهم شود.

کد خبر 4572637

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی پیری اظهار کرد: در تهیه و تدوین بودجه و لایحه عوارض و خدمات شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ مراعات حال شهر و شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با عنایات استاندار آذربایجان غربی منابع مالی و اعتباری خوبی از سهم شهرداری برای توسعه شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از ارگان‌ها جذب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات شهر ارومیه یکی از اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه است.

پیری تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری اولویت کاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در تلاش هستیم برای حل مشکلات مدیریت شهری بویژه معضل ترافیک برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: از امام جمعه و دستگاه قضا خواهشمندیم با عواملی که باعث عقب افتادگی و کاهش سرعت توسعه شهر ارومیه می‌شوند، برخورد کنند؛ چرا که تاوان این تسویه حساب‌های سیاسی را مردم پرداخت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند