Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با آغاز سال نو و میلاد امام علی (ع) حرم مطهر امام رضا (ع) با ۲۰۰ هزار شاخه گل تزئین می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ همزمان با آغاز سال نو و میلاد با سعادت امام علی (ع) حرم نورانی امام رضا (ع) با ۲۰۰ هزار شاخه گل تزئین می‌شود.

سیدخلیل منبتی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در این باره گفت: در آستانه فرا رسیدن سال جدید، حرم مطهر رضوی با استفاده از ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل طبیعی و مصنوعی که بخش قابل توجه آن از طرف تولیدکنندگان گل و گیاه از سراسر کشور اهدا می‌شود، تزیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: اقدامات اجرایی شامل احداث سازه داربستی، شن‌ریزی و همچنین نصب المان‌های گل ۱۵ اسفند ماه آغاز شد و با پیگیری‌های مستمر ۲۷ اسفندماه گل‌آرایی اماکن متبرکه به اتمام رسید.

منبتی افزود: در برنامه گل‌آرایی اماکن متبرکه علاوه بر مکان‌های مختلف حرم مطهر، صحن‌ها، بست‌ها، آبنماها، سقاخانه، دوربرگردان‌ها و مبادی ورودی نیز به طور ویژه تزئین و گل‌آرایی شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هماهنگی‌های لازم با شهرداری صورت گرفته تا بحث گل‌آرایی اطراف حرم با نظارت و مشورت آن‌ها انجام شود تا چشم‌اندازی زیبا برای زائران نوروزی فراهم آوریم.

آمادگی بیمارستان رضوی برای ارائه خدمت به زائران و مجاوران در ایام نوروز

با توجه به حضور تعداد زیادی از هموطنان در ایام عید نوروز در جوار بارگاه منور حضرت رضا (ع) و نیز پیش‌بینی حضور ۹ میلیون زائر طی این ایام در شهر مقدس مشهد، بیمارستان رضوی همگام با سایر بخش‎های درمانی مشهد مقدس، به صورت کامل برای ارائه خدمات درمانی در بخش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی آمادگی دارد.

کلینیک‌های قلب، ارولوژی، اطفال، زنان، داخلی و جراحی اعصاب، چشم، روانپزشکی، غدد، گوارش، داخلی، گوش، حلق و بینی، ارتوپدی، انکولوژی، جراحی عمومی، جراحی عروق، شنوایی‌سنجی، نوار مغز و هم‌چنین بینایی‌سنجی تقریبا در تمامی روز‌های نیمه اول فروردین‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۸ تا ۱۲ پذیرای مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

در نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ نیز کلینیک‌های نفرولوژی، ارولوژی، اطفال، زنان، نازایی، داخلی و جراحی اعصاب، چشم، روانپزشکی، چک‌آپ، غدد، گوارش، ریه، داخلی، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، انکولوژی، عفونی، جراحی عمومی، تغذیه، پوست، روماتولوژی، کلینیک درد، جراحی عروق، شنوایی‌سنجی، نوار مغز، نوار عصب و عضله و نیز بینایی‌سنجی فعال بوده و در تمامی ساعات کاری کلینیک‌ها، آماده خدمات‌رسانی به مراجعان خواهد بود.

کلینیک دندانپزشکی بیمارستان رضوی نیز در ایام تعطیلات ابتدایی سال، غیرفعال بوده و از ۱۷ فروردین‌ماه با نوبت قبلی امکان ارائه خدمات را دارد.

قابل توجه است، در ایام تعطیلات نوروز، بخش‌های سی‌تی اسکن و MRI بیمارستان فوق تخصصی رضوی به صورت شبانه‌روزی و بخش سونوگرافی بیمارستان فوق تخصصی رضوی در نوبت صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۴ و در نوبت عصر از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور پزشک متخصص سونوگرافی مقیم، فعال خواهد بود.

اختصاص ۳ رواق برای استراحت شبانه زائران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز

۳ رواق شیخ حر عاملی، شیخ طوسی و رواق حضرت زهرا (س) برای استراحت شبانه عموم زائران در حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است. عموم زائرانی که در ایام نوروز از راه دور و نزدیک برای زیارت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، علاقه‌مندند که بیشترین بهره معنوی را از این مکان ملکوتی ببرند و ترجیح می‌دهند که بیشتر در حرم مطهر حضور داشته باشند.

از ۲۸ اسفندماه تا ۶ فروردین‌ماه خواهران برای استراحت می‌توانند از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح به رواق شیخ حر عاملی و رواق حضرت زهرا (س) و برادران نیز به رواق شیخ طوسی مراجعه کنند.

در مدت حضور زائران برای استراحت در این دو فضا، بخش انتظامات حرم مطهر رضوی برای رسیدگی به امور در این سه رواق حضور دارند و به منظور امنیت بیشتر زائران در زمان استراحت نیرو‌های بخش آگاهی حرم مطهر هم در این فضا‌ها گشت می‌زنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استراحت شبانه زائران اماکن متبرکه شن ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  در برنامه زنده تلویزیونی اشاره  گفت:‌ با توجه به  پیش‌بینی  ازدحام ترافیک در محدوده حرم رضوی  و  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری دربازه شب فعال خواهند بود.
محمدیان‌یزدی افزود: سازمان اتوبوسرانی مشهد با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر به صورت رایگان به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمات ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر مشهد، قطار شهری مشهد و خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم و عبوری از حرم دو ساعت قبل از نماز مغرب تا پایان مراسم ویژه شب قدربه صورت رایگان سرویس‌دهی خواهند شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد محدوده ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی را میدان شهدا، چهارراه مقدم طبرسی، پنجراه، چهارراه دانش و چهارراه مدرس عنوان کرد و ادامه داد: در داخل محدوده حرم مطهر نیز با استفاده از مینی‌بوس، زائران و مجاوران به نزدیک ورودی‌های حرم منتقل خواهند شد.
محمدیان‌یزدی افزود :‌ ۵۰ دستگاه ون و ۲۰ دستگاه تاکسی  نیز از ایستگاه مترو سعدی تا باب الجواد زائران را به صورت رایگان جابجا خواهند کرد.
وی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی درخواست کرد تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پرهیز از تردد با خودرو شخصی، در تسهیل عبور و مرور و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شب‌های قدر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران در شبهای قدر
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی و مترو مشهد به حرم مطهر رضوی
  • صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران در شب‌های قدر
  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر
  • سرویس‌دهی فوق‌العاده ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر مشهد
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • حال و هوای زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی در شب‌های ماه رمضان + فیلم