Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه با بیان اینکه امام علی (ع) در زمینه سخاوت بی نظیر بودند، گفت: امام علی (ع) در میدان‌های جنگ شجاع‌ترین شخص و در زمینه عبادت عابدترین فرد روزگار و همه زمان‌ها بودند. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) دارای ابعاد متعددی در زندگی‌شان بودند و یکی از خصوصیت‌های این امام همام شجاعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امام علی (ع) در میدان‌های جنگ شجاع‌ترین شخص و در زمینه عبادت عابدترین فرد روزگار و همه زمان‌ها بودند، افزود: هنگامی که برخی افراد به امام سجاد (ع) معترض می‌شدند که چرا اینقدر عبادت می‌کنی ایشان فرمودند که عبادت‌های من در برابر عبادت جدم امیرالمؤمنین (ع) چیزی به حساب نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) در زمینه سخاوت بی نظیر بودند، گفت: در این زمینه معاویه که یکی از دشمنان امیرالمؤمنین (ع) بود نیز به این موضوع تاکید کرد و گفت اگر انباری از طلا و انباری از کاه در اختیار امیرالمؤمنین (ع) باشد ایشان انبار طلا را زودتر از کاه به مردم انفاق می‌کند.

روش‌های تربیتی امام علی (ع) در قبال همسر و فرزند؛ غیرت بی‌جا، زن پاکدامن را دچار آلودگی می‌کندشناخت ابعاد شخصیتی امام علی(ع) در موضوع هم‌کفوی ایشان با حضرت زهرا(س)جشن میلاد امام علی(ع) در 35 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شودشیراز| جشن میلاد امام علی(ع) در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در همه جنگ‌ها یار و همراه رسول خدا(ص) بود، تصریح کرد: امام علی‌(ع) این افتخار را دارد که نخستین شخصی است که اسلام آورده است، هنگامی که حضرت محمد (ص) از طرف خداوند به پیامبری مبعوث شدند در ابتدا به صورت مخفیانه مردم را به دین اسلام دعوت کردند و سپس به دستور خدا به صورت علنی این کار را انجام دادند و نخستین کسی که به رسول الله(ص) ایمان آورد امام علی (ع) بود.

دیرباز با اشاره به لزوم تبیین و نشر کتاب نهج البلاغه در جامعه افزود: به برکت انقلاب اسلامی درس‌های نهج البلاغه چاپ و نشر و ترجمه شده است و افرادی نیز نهج البلاغه را حفظ کردند و بنیاد نهج البلاغه ایجاد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به نهج البلاغه عنوان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند که نهج البلاغه را به عنوان درس قرار دهند و همه روحانیون موظف شوند این درس را بخوانند و آن را برای استفاده جامعه نشر دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت کمک به نیازمندان و اهمیت این موضوع در اسلام خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) هنگامی که مشاهده کرد زن مستمندی دارای چند فرزند است و همسرش را در جنگ از دست داده از هیچ تلاشی برای کمک به وی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت

یک استاد حوزه و دانشگاه در مورد مقام ولایت حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: ایشان پس از آزمون‌های بسیار به مقام ولایت رسیدند و به خاطر محفوظ ماندن روایات ائمه اطهار علیهم السلام سختی‌های فوق‌العاده‌ای را متحمل شدند و کینه دشمنان به آن حضرت به اندازه‌ای بود که در روایتی آمده که حضرت را به صورت زنده در قبر گذاشتند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی -استاد حوزه و دانشگاه- شامگاه سه‌شنبه(۴اردیبهشت‌ماه) در مراسم شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) در زمان حضرت امام هادی(ع) با عبارت "انت ولینا حقا" از امام زمان خود مدال و نشان ولایت را دریافت کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام هادی(ع) با بیان جمله "مرحبا بک یا اباالقاسم"، حضرت عبدالعظیم(ع) را خطاب کردند، افزود: ذکر کنیه بالاترین درجه تعظیم و تکریم است که امام هادی(ع) با این بیان حضرت عبدالعظیم(ع) را معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) با دریافت این مدال دچار عُجب و تکبر نشدند و زانوی ادب در محضر امام زمان خود نهادند و اعتقادات خود را عرضه کردند و این درس بزرگی بود که به همه انسان‌ها در همه زمان‌ها دادند.

وی با بیان این که مقام اهل‌بیت(ع) به واسطه قرب به خداوند متعال می‌باشد، افزود: مقام و منزلت بندگان و رحمتی که از جانب خدا به بندگان می‌رسد نیز به واسطه و به برکت ائمه اطهار(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بنا بر روایتی از امام صادق(ع) اگر فردی مورد تأیید خداوند متعال قرار بگیرد، این مسأله صورت نمی‌گیرد مگر به واسطه عبور از یک سری آزمون‌ها و ابتلائات، چرا که بی‌جهت بنده‌ای مورد حمد و ثنای خداوند و ائمه معصومین علیهم السلام قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: این حدیث نشان می‌دهد که حضرت عبدالعظیم (ع) پس از آزمون‌های بسیار به مقام ولایت رسیدند و به خاطر محفوظ ماندن روایات ائمه اطهار علیهم السلام سختی‌های فوق‌العاده‌ای را متحمل شدند و کینه دشمنان به آن حضرت به اندازه ای بود که در روایتی آمده که حضرت را به صورت زنده در قبر گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به تکریم بزرگان دین از مقام حضرت عبدالعظیم (ع) و حرم ایشان اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در شب زیارتی اباعبدالله (ع) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تشرف می‌یافتند و از لسان آیت الله بهجت (ره) نیز نقل شده که حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل صعود و فرود ملائکه الهی است.

وی با بیان این که صاحب بن عباد در رساله خود به ویژگی‌هایی از حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرده است، افزود: این محدث، حضرت عبدالعظیم (ع) را کثیرالحدیث و روایت معرفی کرده و ایشان را دین دار و دارای ورع خوانده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که در عصر امروز نیروهای فراجا مورد هجمه خودی و غیر خودی در مورد مسأله حجاب در جامعه قرار گرفته‌اند، با بیان حدیثی از حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: آن حضرت در روایتی که سند آن به امیرالمومنین علی(ع) می‌رسد، آورده است که روزی حضرت علی(ع) به همراه حضرت زهرا(س) به محضر رسول اکرم(ص) رسیدند و حضرت را در حال گریه مشاهده کردند و علت را پرسیدند و رسول اکرم(ص) فرمودند، در شب معراج دیدم برخی از زنان امت من که رعایت پوشش را در مقابل نامحرم نمی‌کنند، مورد عذاب و شکنجه هستند و من برای آنها گریه می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به شب شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) بیان کرد: آن حضرت دارای شخصیت بسیار ممتازی بودند و این مقام به اندازه‌ای بود که حضرت زهرا(س) هفته‌ای دو بار و حتی در شرایط دشوار و آسیب جسمی خود بر سر مزار آن حضرت می‌آمدند.

وی در پایان گفت: حضرت حمزه سید الشهدا(ع) ولایت رسول گرامی(ص) را پذیرفت و آنچه داشت در راستای اعتلای اسلام و یاری پیامبر(ص) در طبق اخلاص گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟