Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی به مناسبت ۲۹ اسفند و سالروز ملی شدن صنعت نفت افزود: ملت بزرگ ایران، همواره در مبارزه با استعمار و استکبار در منطقه و حتی جهان، پیشتاز و ثابت قدم بوده است.

وی یادآور شد: ایرانیان هرگز استقلال، غرور و عزت ملی خود را با عافیت طلبی، معامله نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منش، فرهنگ و اخلاق و زندگی سیاسی و اجتماعی ایرانیان، استقلال و عزت جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد؛ وجود سرداران مبارز و مقاوم در برابر تهاجم نیرو‌های خارجی در مناطق مختلف کشور، از جنوب و رئیسعلی دلاوری تا سرداران آذربایجان و سردار جنگل، که همه بیرق مقابله با کسانی که چشم طمع به این آب و خاک داشته اند را بر دوش گرفتند و جان خود را فدا کردند، شاهدانی افتخارآمیز بر این مدعا هستند؛ که تمام ایرانیان به آن‌ها می‌بالند.

قاسمی ادامه داد: جنبش آزادی خواهی و مقاومت ملی مردم ایران در برابر استعمار، مسیری صعب، طولانی و پر فراز و نشیب را از دوران قاجار تا انقلاب اسلامی تجربه کرده است. یکی از این مقاطع درخشان و پر افتخار، بدون تردید مبارزه سترگ برای ملی کردن صنعت نفت است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تاکید کرد: رمز پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت، بدون تردید درایت، پایمردی و غیرت ملی رهبران آن و همچنین حمایت مردمی و اجماع فراگیر نخبگان سیاسی بود. اگر چه برخی از آرمان‌های این جنبش با کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت ملی و منافع مردم، با دخالت، همراهی و نقش مستقیم آمریکا و قدرت‌هایی که منافع خود را در ملی شدن صنعت نفت از دست رفته دیدند، منکوب و دوره‌ای از فترت و اختناق در کشور حکمفرما شد، اما آرمان‌های آزادی خواهی، دستیابی به استقلال همه جانبه و جلوگیری از خروج و چپاول سرمایه‌های ملی توسط بیگانگان و کمپانی‌های چند ملیتی سرانجام، و با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

وی در پایان گفت: در سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران، یاد و خاطره دکتر محمد مصدق، همراهان صدیق او و تمام مبارزان و شهدای راه پر افتخار استقلال، آزادی و عزت ایران عزیز را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاسمی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین سقفی _ پانزدهم اپریل، درست یکصدو دوازده سال از غرق شدن لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی زمان خودش که یکی از هول‌ناک ترین حادثه‌های دریایی را با مرگ بیش از 1500 مسافر رقم زد، می گذرد.

گزارش را اینجا ببینید

 


تایتانیک، در سال 2012، صدسال پس از غرق شدنش، به عنوان  میراث فرهنگی محافظت شده زیر آب در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. 
هرچند حالا پژوهشگران تخمین می زنند با باکتریهایی که به جان بدنه کشتی افتاده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر ماندگار نباشد. 
با این وجود سالهاست؛ حتی از زمان ساختن کشتی، که رازها و داستانهای تایتانیک و مسافرانش همچنان از جذابترین قصه های شنیدنی دنیای سفر دریایی است. 
و البته سوژه ای برای خلق آثار سینمایی، نوشتاری، مستند و ایجاد جاذبه های گردشگری گوناگون و طراحی و برگزاری تورهای مختلف از ماجراجویی تا عاشقانه! 
حالا تایتانیک حتی در آستانه نابودی، همچنان از پس چهره نمادین خود در بیان اختلاف طبقاتی جاودانه تاریخ بشریت، رازهایی برای شنیدن دارد.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ مهندس برجسته تاریخ که زندگی انسان را دگرگون ساختند؛ از ارشمیدس تا فضل الرحمان (+عکس) پشت صحنه یکی از معروف ترین بخش های فیلم تایتانیک (عکس)

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟