Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:28:41 GMT

هوای تهران سالم است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۶۱۷

هوای تهران سالم است

تهران- ایرنا- کیفیت هوای تهران امروز (چهارشنبه) با افزایش 47واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص 98 در شرایط سالم قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته منتهی به 11صبح امروز از 51 به 98 افزایش داشته است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون از 36 به 55 افزایش و آلاینده منوکسیدکربن نیز از28 به 23 کاهش داشته است.
بر این اساس سه ایستگاه شریف (منطقه 2)، پارک شکوفه منطقه 14 و فرمانداری شهرری (منطقه 20)، با شاخص 120 و شهرری(منطقه 20)با شاخص 118 و همچنین تربیت مدرس (منطقه 6) با شاخص 117 بالاترین حجم آلودگی هوا را در بین مناطق شهر تهران در این مدت داشتند.
همچنین ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه 1) با شاخص 57، اقدسیه (منطقه 1) با شاخص 61، سوهانک (منطقه 1) با شاخص 70 پاک ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
تهرام/3225//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۸ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۲ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر حکایت دارد.

او افزود: کیفیت هوای سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق