Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:20:31 GMT

سفیر آمریکا وارد پایتخت لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۶۸۸

سفیر آمریکا وارد پایتخت لیبی شد

پیتر بودی، سفیر آمریکا به همراه توماس والدهاوزر، رئیس فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا در قالب سفری کاری و تحت حفاظت شدید وارد طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در دیدار با سفیر آمریکا و رئیس فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا به بررسی تحولات لیبی و پرونده‌های مهم و مشترک پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السراج در جریان این دیدار در خصوص تلاش‌هایش برای دستیابی به توافق ملی از طریق دیدارهایش با تمامی طرف‌های اصلی که آخرین آن دیدار و رایزنی در  ابوظبی برای خروج از بحران کنونی با تکیه بر یکپارچگی موسسه نظامی و موسسات حاکمیتی دیگر و تاکید بر حکومت مدنی دموکراتیک بود، سخن گفت.

این مسئول لیبیایی در جریان این دیدار بر ضرورت مشارکت تمامی طرف‌ها در مسیر دستیابی به توافق تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷، یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه می‌دهد.    به گزارش ایرنا؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی) ، ایران - و نیروهای نیابتی آن که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم.»   رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»   بایدن در ادامه افزود: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم.  به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.   رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری تمامی مسابقات لیگ برتر با هدست های جدید داوری
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل