Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@00:36:52 GMT

اقدامات پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۸۴۶

اقدامات پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ+ عکس

بعداز ریختن مایعات چه کار کنیم؟

 لپ تاپ ها یکی از وسیله های پرکاربرد امروزی هستند که می توانیم با استفاده باتری داخلی آنها، در هر نقطه و مکان از آنها استفاده کنیم. از این رو متاسفانه اکثر لپ تاپ ها همانند اسمارت فون ها ها دارای کد IP نیستند و با کمترین میزان ورود مایعات ممکن است آسیب ببینند و باید هزینه های گران قیمتی را بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو برخی ممکن است بنابر دلایلی، مایعاتی متفاوت بر روی لپ تاپ ما ریخته شوند. از این رو در این مواقع باید دقیقا چه کارهای را انجام دهیم؟ آیا می توانیم خودمان به تنهای این مشکل را بر طرف سازیم؟

 مراحلی که باید انجام دهید را آموزش خواهیم داد و یاد گرفتن آنها قبل از وقوع حادثه امری ضروری است چرا که این مشکل ممکن است برای هر یک از ما رخ دهد، از این رو قبل از این اتفاق بهتر است راه حل آن را بیاموزیم. همراه ما باشید.

 در هنگام ریخته شدن مایعات بر روی لپ تاپ چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ 1-خارج کردن باتری ریختن مایعات بر روی لپ تاپ  زمانیکه بنابر هر دلایلی مایعات بر روی لپ تاپ ریخته شد، اولین کاری که باید انجام دهید، خارج کردن باتری از لب تاب است چرا که شما می توانید این گونه از سوختن قطعات کامپیوتر جلوگیری نمایید و دقت داشته باشید این اقدام را باید فورا و در کسری از ثانیه انجام دهید و دلیل آن روان بودن مایع است و می تواند در ثانیه به تمام لب تاب وارد شود.    2-جدا کردن کابل ها و پورت ها

خارج کردن کابل های متصل به لب تاب

در مرحله دوم شما ملزم به خارج کردن هر گونه کابل USB اعم از موس، هارد اکترنال، آداپتور لپ تاپ و... که به لپ تاپ متصل شده اند را خارج نمایید و هر چه سریعتر این فرآیند انجام گیرد، لب تاب شما سالم تر خواهد ماند و آسیب جدی ای وارد نخواهد شد.

3- خشک کردن با هوای آزاد خیس شدن لب تاب  اگر تنها چند قطره آب وارد لپ تاپ شما شده است، باید فورا، قبل از آنکه این میزان از مایعات وارد قطعات لپ تاپ شود، آنها را تمیز کنید و اجازه ندهید تا آسیب برسانند. برای انجام این کار شما می توانید لپ تاپ را به صورت 130 درجه در آورید و آنرا خم کنید و اجازه دهید تا با استفاده از هوای آزاد خشک شود و از این رو مایعات دیگر به داخل قطعات اصلی لپ تاپ وارد نخواهند شد. همچنین می توانید با استفاده از سشوار نیز این کار را انجام دهید و دقت داشته باشید که نباید سشواررا از نزدیک نگه دارید چرا که ممکن است به لپ تاپ آسیب برساند. 4- خشک کردن لپ تاپ با یک دستمال های چندلایه استفاده از دستمال های چند لایه برای خشک کردن لپ تاپ خیس شده  اگر مایع بطور سطحی وارد لپ تاپ شد، می توانید با استفاده از دستمال های چند لایه و چند تکه چوب نازک (ترجیحا خلال دندان) شروع به خشک کردن آب وارد شده در لپ تاپ نمایید. از این رو این گونه می توانید مانع آسیب دیدن لپ تاپ شوید.  5- خارج کردن کیبورد   بعد از خیس شدن لب تاب چه کنیم؟ اگر احسا می کنید که تنها میزان اندکی آب وارد کیبورد شده است، جای هیچ نگرانی نیست چرا که می توانید به سادگی و سرچ کردن نام لپ تاپ در اینترنت، با نحوه خارج کردن کیبورد آشنا شوید. البته توجه داشته باشید که در ابتدا باید لپ تاپ را با استفاده پارچه ای مرطوب خشک نمایید و سپس با استفاده از آموزشی ساده کیبورد را خارج سازید و در نهایت شروع به تمیز کردن تمام قسمت های کیبورد نمایید.  6- استفاده از الکل اگر لپ تاپ بطور کامل وارد مایعی شد، باید از الکل استفاده نمایید تا مایعات موجود در لپ تاپ، به کمک الکل 99 درصد از بین بروند. از این رو تنها کافی است که یک باکس بزرگ را انتخاب کنید که لپ تاپ بتواند به راحتی وارد آن شود. سپس میزانی الکل را وارد باکس کنید و لپ تاپ را چند دقیقه درون آن قرار دهید و شروع به چرخاندن آن نمایید تا الکل به تمام قسمت های وارد شود. اینک زمان بیرون آوردن لپ تاپ از باکس می باشد و باید لپ تاپ را خارج نمایید و سپس آنرا به مدت 2 روز رها کنید تا الکل وارد شده، تبخیر شود. 7- جدا کردن قطعات دستگاه  جداسازی قطعات لب تاب اگر با انجام مراحل بالا هیچ نتیجه قانع کننده ای را مشاهده نکردید، باید تمام مهارت و استعداد خود را بکار بگیرید چرا که در این مرحله شما باید لپ تاپ را از قسمت پشت باز کنید و قطعات آنرا یک به یک خارج سازید و سپس با استفاده از پارچه ای نرم و مرطوب شده توسط الکل، این قطعات را تمیز کنید تا میزان آب موجود بر روی آنها توسط الکل تبخیر شود. پس از انجام این فرایند باید به مدت 2 روز لپ تاپ را روشن نکنید و اجازه دهید تا مایع موجود در لپ تاپ کاملا خشک شود. 8-لکه ها را با یک مسواک تمیز کنید پاک کردن لکه های لب تاب پس از پاک کردن قطعات باز شده و تمیز کردن آن توسط الکل، می توانید به راحتی لکه های ایجاد شده توسط مایع ریخته شده در لپ تاپ را با استفاده از مسواک آغشته شده به الکل تمیز کنید تا مشکلات آن رفع شود. اما در اصل ریخته شدن مایعات مختلف در لپ تاپ با روش های متغاوت باید تمیز شوند.  در نهایت پس از آنکه تمام قسمت های لپ تاپ را تمیز کردید، باید آنها را مجددا در جای خود قرار دهید و سپس قاب پشتی را بطور کامل ببیندید. از این رو شما نهایت تلاش خود را برای احیای لپ تاپ به کار گرفته اید و اگر پاسخگو نبود، می توانید آنرا به تعمیر کنندگان لپ تاپ ارائه دهید تا کارهای تکمیلی بصورت تخصصی برای احیای لپ تاپ صورت گیرند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لپ تاپ خیس شدن قطعات دستگاه پاک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

آفتاب‌‌نیوز :

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.

وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زنی با ریختن آب جوش روی شوهرش از وی انتقام گرفت
  • بهم ریختن هیمنه ۷۰ ساله رژیم غاصب با عملیات تنبیهی وعده صادق
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • برای تامین آب استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است
  • (تصاویر) ریختن گل بر سر رئیسی در سمنان
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟
  • علل ورم و پف کردن نقاط مختلف بدن