Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@22:19:48 GMT

همتی: نهاد ایرانی متناظر با اینستکس ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۵۹۱۹

همتی: نهاد ایرانی متناظر با اینستکس ثبت شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ساز و کار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا (STFI) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی به ثبت رسید.

وی افزود: با ثبت این شرکت که در آخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش نموده و در رفع محدودیت‌های ناشی تحریم‌های آمریکا موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همتی اظهار داشت: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرایند برداشته است.
وی تأکید کرد: همانطور که قبلا تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکار‌ها برای پاسخگویی به نیاز‌های شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استفاده می‌کند و ساز و کار مالی ایران و اروپا صرفا یکی از آنهاست.
رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و موثر این مکانیزم باشیم.
لازم به ذکر است نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن منابع مالی لازم در اختیار آن خواهد گرفت.

پیش از این اعلام می‌شد که به دلیل نبودن نهاد متناظر با اینستکس در ایران امکان مبادلات مالی فراهم نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اینستکس ساز و کار ویژه مالی ایران و اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • رونمایی از پست بانک متحول شده