Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: طی سه سال گذشته ۲۶۰ هسته دانشجویی را تحت حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار داده‌ایم. محمدعلی جعفری مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو با اشاره به حمایت‌های مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از استارت‌آپ‌ها اظهار کرد: ما در طول سه سال گذشته ۲۶۰ هسته دانشجویی را تحت حمایت قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جعفری ادامه داد: در طول این سه سال برای حمایت از استارت آپ‌ها و ایده‌های دانشجویی اعتباراتی برای اثبات ایده و تولید نمونه  اولیه محصول توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی پرداخت شده است.

وی با اشاره به گزارش کارکرد تیم‌های حاضر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تا پایان سال ۹۷ تصریح کرد: تا پایان سال گذشته خروجی ۶ استارتاپ ویکند برگزار شده را در فضای کاری اشتراکی مستقر کرده‌ایم.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بیان کرد: ۲۶۰ هسته‌ای که سابقا تحت حمایت پارک بودند، تیم‌هایی هستند که در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه تهران مشغول کار بوده و به همراه اساتید دانشگاه ایده خود را پیش می‌برند.

جعفری با اشاره به این که هسته‌های دانشجویی متشکل از دانشجویان، اساتید و یکی دو نفر همکار هستند،  ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تیم‌های استارت‌اپی بین ۸ تا ۱۰ نفر را در مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که این تعداد نفرات از ابتدای طرح ایده همراه یکدیگر هستند یا خیر؟ تصریح کرد: ممکن است همه افراد بتوانند با هم کار کنند و یا ممکن است تعدادشان کمتر شود، اما در نهایت تیمی متشکل از ۶ تا ۷ نفر در پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.  

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به محل تامین بودجه حمایتی از استارتاپ‌ها و هزینه‌های برگزاری استارتاپ ویکندها، گفت: بخشی از بودجه مورد نیاز از نهاد‌های دولتی که در این سیاست گذاری حضور دارند، برای حمایت و تولید محصول تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار جذب شده نیز توسط خیرین و بنیاد‌های نیکوکاری است که از کسب و کار‌های نو و تولید نمونه محصول از ایده‌ها حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری دانشگاه تهران پردیس دانشگاه تهران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استارت آپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی در کشور محسوب می شود به گونه ای که سالانه بیش از ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیر بخش های زراعت و باغبانی و دامپروی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل ۴ درصد کل محصولات تولیدی کشور را تامین می کند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی اردبیل تامین امکانات و زمین مناسب برای استقرار مرکز فناوری هسته ای و پرتودهی گاما در اردبیل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه با بهره برداری از این مرکز نه تنها استان اردبیل بلکه استان های همجوار نیز از خدمات آن در بخش کشاورزی بهره مند خواهند شد، افزود: با نگرش تخصصی به نحوه فعالیت و خدمات دهی این مرکز در اردبیل مصمم به راه اندازی مرکز فناوری هسته ای بخش کشاورزی در اردبیل هستیم.

اژدری روش کار مرکز فناوری هسته ای اردبیل را در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن اعلام کرد و گفت: دانشمندان این مرکز کنترل انواع آفات و امراض را با تکنیک پرتودهی انجام خواهند داد و با پرتو دهی گاما از زود جوانه زنی محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از زود جوانه زنی این محصولات فواید بسیار زیادی برای کشاورزان دارد، تصریح کرد: با پیشگیری از زودجوانه زنی محصولات مدت زمان ماندگاری آن در انبار افزایش می یابد و و تولیدکننده می تواند با توجه به فرجه زمانی مناسبی که در اختیار دارد بازاریابی مناسب و به صرفه ای انجام داده و محصولات تولیدی خود را به قیمت مناسب و قابل قبول به مصرف کنندگان بفروشد.

اژدری افزود: مرکز فناوری هسته ای کمک بسیار زیادی در راستای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت محصولات تولیدی خواهد کرد و در نتیجه این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بهره وری مناسب شده و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6083841

دیگر خبرها

  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان
  • بررسی بودجه ۱۴۰۳ پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور ۲۹ درصد کاهش یافت!