Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@15:54:40 GMT

ویتول هشدار داد پیک تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال دیگر

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۲۱۸

به گزارش ایسنا، راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول اظهار کرد: اگر چه جهان آماده نیست بدون ضربه خوردن رشد اقتصادی، به سوی انرژی تجدیدپذیر حرکت کند اما نقطه انعکاس واضحی پیش رو قرار دارد.

هاردی گفت: ما انتظار داریم که تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال آینده و با وجود افزایش فروش خودروهای برقی، رشد کند اما پس از این مدت، رشد تقاضا برای نفت متاثر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتول یکی از شرکت‌هایی بوده که ارزش چند میلیارد دلاری این شرکت بر پایه رشد سریع تقاضا برای نفت در دو دهه گذشته بود و از این رو اذعان این شرکت به این که پیک تقاضا برای نفت به زودی فرا می‌رسد، قابل توجه است.

این پیش‌بینی که همزمان با اعلام حجم تجارت ویتول در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، در شرایطی مطرح می‌شود که میان شرکت‌های نفتی در خصوص این که آیا سیاست‌های محیط زیستی و اقدامات برای محدود کردن تغییرات جوی، رشد مصرف نفت را محدود خواهد کرد، اختلاف نظر وجود دارد.

ویتول اعلام کرد ۷.۴ میلیون بشکه در روز نفت و محصولات نفتی در سال میلادی گذشته معامله کرده که اندکی بیشتر از ۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ است.

این حجم از تجارت گویای اهمیت این شرکت در بازار جهانی ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نفت است. حجم تجارت جهانی روزانه ویتول برای تامین مجموع مصرف فرانسه، آلمان و اسپانیا کافی است.

مدیرعامل ویتول اظهار کرد که این شرکت تمرکز خود را روی سوخت‌های پاک‌تر افزایش داده و سرگرم بررسی فناوری‌های جدید است.

درآمد خالص این شرکت در نیمه دوم سال تا دسامبر حدود ۷۵۰ میلیون دلار در مقایسه با ۲۵۰ میلیون دلار در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ بود که صنعت انرژی با شرایط بازار نامساعدی روبرو شده بود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه، ویتول برای کل سال درآمد خالص ۱.۷ میلیارد دلار را ثبت کرد که شامل ۲۰۰ میلیون دلاری ضرری که از نوسانات ارزی متحمل شده بود، نبود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری  رئیس دانشگاه شهرکرد گفت:کتاب پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر تقاضا محور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۴۰۲  منتشر و حدود ۷۰ پایان نامه و رساله برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید معرفی شدند.
پیرعلی افزود: در این بین نام ۲ پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شهرکرد با موضوع‌های "بهینه‌سازی پارامتر‌های فرآیند تزریق پلاستیک درپوش محفظه خون با استفاده از نرم‌افزار مولدفلو و یادگیری ماشین" رشته مهندسی مکانیک با راهنمایی دکتر سید حسن نوربخش، توسط محمد توکلی و "تخریب سونوفنتون فنازوپیریدین با استفاده از نانوکاتالیس مغناطیسی FeMnO ۳" رشته شیمی تجزیه با راهنمایی دکتر سعید اسدپور، توسط مرضیه نادری اشکفتکی به انجام رسیده‌اند که در بین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی