Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین الملل،نیروهای آمریکایی را متهم به کشتن شهروندان بی گناه در سومالی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، سازمان عفو بین الملل،نیروهای آمریکایی را متهم به کشتن شهروندان بی گناه در سومالی کرد.

این در حالی است که آمریکا تعداد حملات هوایی خود به سومالی را به طور چشمگیری افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود،ارتش ایالات متحده آمریکا مانند همیشه مرگ شهروندان سومالی در نتیجه حملات هوایی را انکار کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد که 110 حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و هوایپماهای جنگی با سرنشین در دو سال گذشته در سومالی انجام داده که در آنها بیش از 800 نفر کشته شده اند اما مدعی شد که کشته شده ها همگی تروریست بوده اند.

اما محققان عفو بین الملل که تحقیقاتی را در مورد پنج حمله هوایی انجام داده اند گزارش دادند که حداقل 14 شهروند معمولی در این پنج حمله جان خود را از دست داده اند.

عفو بین الملل ابراز نگرانی کرده است که تعداد شهروندان کشته شده در کل حملات آمریکا به سومالی به مراتب بیش تر از حد انتظار است.

در گزارش عفو بین الملل تحت عنوان «جنگ پنهان آمریکا در سومالی» آمده است :«این حملات قوانین انسانی بین المللی را نقض می کنند و برخی از آنها را می توان جنایت جنگی تلقی کرد.

تحقیقات عفو بین الملل برپایه گفتگو با 150 نفر از جمله شاهدان عینی،اعضای خانواده های کشته شده ها و کارشناسان امنیتی بوده است.

آمریکا مدعی است که در این حملات ،شورشی های وابسته به القاعده در سومالی موسوم به «الشباب» را هدف قرار می دهد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع ایام نوروز سال نو اعتکاف مراسم اعتکاف اردبیل عید نوروز سومالی عفو بین الملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

ده‌ها نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در آمریکا در حمایت از غزه دست به اعتراض زدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا آمریکا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده به خاطر حمایت از فلسطین اعتصاب کردند.

همچنین ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دو دانشگاه ییل در کنتیکت و نیویورک در منهتن نیز بازداشت شدند.

اداره پلیس شهر نیویورک به "سی ان ان" گفت که دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در جریان اعتراضات در محوطه مدرسه دستگیر شدند.

 

.

 

روز200 طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختریسازمان ملل: 70 درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم