Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@09:41:57 GMT

افزایش 13 درصدی تعرفه های درمانی بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۳۲۸

به گزارش ایرنا، سعید نمکی در حاشیه بازدید از کمپ سلامت نوروزی اورژانس در منطقه «قوری چای» آزادراه کرج - تهران، اظهار داشت: برای نخستین بار در سالیان اخیر، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی مطابق وعده قبلی، پیش از آغاز سال جدید و در آخرین جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

وی افزود: افزایش تعرفه های پزشکی سال 98 کمتر از نرخ تورم سالیانه خواهد بود، اما با نشست های متعددی که با همکاران بخش خصوصی داشتیم و همدلی و همراهی آنان، توافق شد که در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی با مردم همراهی کنند و بنابراین سال 98 سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت اضافه کرد: افزایش تعرفه بخش خصوصی، حداقل رشد ممکن و لازم را داشته است تا دچار بحران در پرداخت هزینه ها نشود؛ این بخش سال 98 را با چالش کمتر و البته گذشت از بخشی از عواید خود سپری خواهند کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

 گزارش قدس خراسان، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان را تصویب  و روز پنجشنبه را به تعطیلات هفته اضافه کرد.

این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت است، به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته می شود، آغاز و پایان ساعت کاری نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

این مصوبه هنوز به صحن علی مجلس شورای اسلامی نرفته و به تصویب نهایی نرسیده است، فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی معتقدند که با تعطیلی روز پنجشنبه، فاصله اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی به چهار روز افزایش می یابد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با افزایش تعطیلی ها در طول هفته مخالفت کرد و گفت که اگر الزامی به تعطیلی یک روز دیگر در هفته است، به جای پنجشنبه، شنبه به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شود.

به اعتقاد فیروز ابراهیمی، تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" در تضاد است و در ارتباطات تجاری کشورمان با دنیا مشکل ایجاد می کند.

وی بیان کرد: روزهای تعطیل هفته در کشورهای جهان، شنبه و یکشنبه است و با تعطیلی روز جمعه در ایران، فاصله اقتصاد کشورمان با اقتصاد دنیا سه روز می شود اما با اضافه شدن تعطیلی روز پنجشنبه، این فاصله به چهار روز افزایش می یابد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر الزامی به افزایش روزهای تعطیل در هفته است، نباید در تعداد ساعات کار دخل و تصرفی شود، یا حداقل بخش خصوصی از این موضوع منفک شود.

تاثیر بهتر تعطیلی شنبه ها بر کسب و کارها در عرصه بین الملل

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این باره معتقد است: اضافه شدن روز پنجشنبه به تعطیلات پایان هفته و تعمیق ناهمخوانی تعطیلات آخر هفته کشورمان با اغلب کشورهای دنیا، تبعات منفی برای اقتصاد و تجارت کشور به دنبال خواهد داشت.
محمدرضا توکلی زاده افزود: بخش خصوصی موافق اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته است؛ اما تاکید این بخش بر تعطیلی «شنبه‌ها» به جای پنجشنبه است؛ زیرا بسیاری از کشورها در جهان، شنبه را به عنوان روز تعطیل خود در نظر می‌گیرند و هماهنگی تقویمی در بحث مراودات تجاری و ارتباطات اقتصادی ما در سطح جهانی حائز اهمیت است.

وی  بیان کرد: تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها از لحاظ اقتصادی، اثر بهتری بر فعالیت کسب‌ و کارها در عرصه بین‌الملل خواهد داشت، این تصمیم می‌تواند تقویت ارتباطات تجاری را در پی داشته باشد؛ بر همین اساس، انتظار ما توجه ویژه مجلس و دولت به این دغدغه بخش خصوصی است.

رییس اتاق بارگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از ماه‌ها پیش و همزمان با طرح موضوع اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته، نظر خود مبنی بر تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات را مطرح کرد؛ اما تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، حاکی از عدم توجه به نظرات و درخواستهای بخش خصوصی در این زمینه است.
روی ادامه داد: با تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران، با توجه به تعطیلات اغلب کشورها در روزهای شنبه و یکشنبه، عملاً برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و… برای چهار روز متوالی ناممکن خواهد شد و این موضوع بر حوزه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و در مجموع، اغلب بخش‌های اقتصادی آثاری زیان‌ بار خواهد داشت.

توکلی زاده اضافه کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» الزاماتی دارد که یکی از مهمترین مولفه‌های آن توجه به نظرات بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب و کار است.

از بخش خصوصی مشورت نگرفتند

اما نکته مهم در سخنان بخش خصوصی مبنی بر تغییر تعطیلی پنجشنبه به شنبه در این است که اصولا این تعطیلات برای کارکنان دولت بوده و تعطیلی واحدهای تولیدی یا بنگاه های اقتصادی تا حد زیادی در اختیار فعالان بخش خصوصی است و می توانند روز تعطیل کارکنان یا کارگران خود را تغییر دهند.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: گستره تصمیمات دولت در هر زمینه ای تاثیرات اقتصادی بر همه جوانب و بخشها دارد، در هر صورت اگر بنا به تعطیلی پنجشنبه ها باشد، یک سری از مجموعه های دولتی در روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود و عملا کار فعالان بخش خصوصی در ارتباط با این مجموعه ها قفل می شود.

عبدالله یزدان بخش اظهار کرد: ۸۰ درصد از تصمیمات اقتصادی کشور در اختیار دولت است و اگر فعالان بخش خصوصی نیاز به ارز یا ترخیص کالا یا پاسخ نامه از گمرک و دریافت مجوزهای مختلف از دستگاه های اجرایی باشند، تعطیلی پنجشنبه ها بر اقتصاد آنان اثر می گذارد.

این فعال اقتصادی با گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم نظرخواهی از بخش خصوصی در ارتباط با افزایش تعطیلی ها در هفته گفت: امروز فعالان اقتصادی جهانی فکر می کنند و امیدوارند امسال نیز ارتباط آنان با جهان کامل تر شود، اقتصاد داخلی به اقتصاد جهانی متصل و با آن در ارتباط است.

یزدان بخش اظهار کرد: درست است که کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت در هفته بهره وری را افزایش می دهد اما بر ارتباط اقتصادی کشورمان با کشورهای دیگر اثر می گذارد زیرا با تعطیلی پنجشنبه و در نظر گرفتن تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در کشورهای دیگر، عملا فاصله اقتصاد ایران با اقتصاد دنیا به چهار روز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: تصمیمات نمایندگان مجلس در حوزه مسائل اقتصادی و اجتماعی باید با مشورت و نظرخواهی از فعالان بخش خصوصی یا سرمایه گذاران همراه باشد، تصمیمات اقتصادی باید منطبق بر شرایط جهانی باشد، تعطیلی روز پنجشنبه به معنای تعطیلی ارتباط بانکهای کشور با بانکهای دنیا و به روز مشکلات در مراودات ارزی است.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اگر الزامی به افزایش یک روز تعطیل دیگر در هفته است، پیشنهاد بخش خصوصی شنبه است و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در این بخش تجدیدنظر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • افزایش تعرفه خرید برق از نیروگاههای کوچک مقیاس