Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:12:36 GMT

معدوم سازی ۲۰ تن مواد خام دامی در کوهدشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۴۰۰

معدوم سازی ۲۰ تن مواد خام دامی در کوهدشت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، میثم شیرنسب رئیس شبکه دامپزشکی کوهدشت اظهار داشت: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام طی امسال ۶۰۰ لیتر سم در بین دامداران عشایری این شهرستان توزیع‌شده، هم‌چنین ۴۰۰ گالن ضدعفونی رایگان برای تقویت امنیت زیستی مرغداری‌ها و گاوداری‌های شهرستان کوهدشت توزیع شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه مراقبت سرمی تب مالت و سل به‌میزان ۳۰۰ رأس گاو شیری در سطح گاوداری‌های شهرستان کوهدشت به اجرا درآمده‌است.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهدشت با اشاره به صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی به میزان ۵۰۰ رأس گاو به کشور عراق عنوان کرد: شش هزار و ۸۰۰ رأس گوسفند و بز به کشور‌های حوزه خلیج فارس و ۴۰۰ تن پای مرغ به کشور ویتنام صادر شده‌است.

وی با بیان اینکه ضبط و معدوم‌سازی ۴۰ تن ماهی منجمد غیرقابل مصرف با دستور مقام قضایی در کوهدشت انجام شده‌است، بیان کرد: در طول امسال بازدید و نظارت بر لاشه‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به تعداد ۲ هزار و ۸۹۶ رأس گاو و گوساله، گوسفند و بز ۶ هزار و ۵۷۰ رأس و یک میلیون قطعه طیور انجام‌شده، هم‌چنین ۲۰ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم‌سازی شده‌است.

شیرنسب گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام واکسیناسیون هاری ۵۰۰ قلاده در کوهدشت انجام شده‌است، هم‌چنین ۴۰ هزار واکسیناسیون تب مالت بره و بزغاله، ۴۵۰ هزار رأس واکسیناسیون آبله گوسفند و بز، ۳۵۰ هزار رأس واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز و ۱۶ هزار رأس واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله طی امسال در شهرستان کوهدشت انجام شده‌است.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهدشت با اشاره به واکسیناسیون اکتیما ۶۷ هزار رأس دام در این شهرستان خاطرنشان کرد: هم‌چنین ۱۹ هزار رأس واکسیناسیون لمپی اسکین، ۱۳۰ هزار رأس واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۵۰ هزار رأس واکسیناسیون آنتروتوکسمی گوسفند و بز، ۱۰۰ هزار رأس واکسیناسیون قانقاریا گوسفند و بز، هزار رأس واکسیناسیون آگالاکسی گوسفند و بز طی امسال در این شهرستان انجام شده‌است.

انتهای پیام/م

۲۰ تن مواد خام دامی در کوهدشت معدوم‌سازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌بهروز حقیقی گفت: در سال ۱۴۰۲ به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی ۹۰۰ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در مناطق عشایری و روستایی رامهرمز به منظور مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه شده اند.

وی افزود: این دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک میان انسان و حیوان از جمله؛ آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین، بروسلوز، پاستورلوز و دیگر بیماری‌ها ایمن شدند.

حقیقی درخصوص ایمن‌سازی سگ‌های صاحب‌دار می‌گوید: در این مدت بیش از بر یکهزار قلاده سگ صاحب‌دار در مناطق روستایی و عشایری علیه بیماری هاری زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت ضوابط امنیت زیستی، یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع در میان دام‌ها است، اضافه کرد: اهمیت مایه کوبی و واکسیناسیون دام عیله بیماری‌های دامی برای عموم بهره برداران کاملا واضح و روشن است که با توجه به وقوع بیماری‌های متنوع در میان دام‌ها از انواع مختلف واکسیناسیون دام استفاده می‌شود که می‌توان در این میان برخی واکسن‌های دامی شامل؛ تب برفکی، آبله بز و گوسفند و ... نام برد.

وی در پایان بر اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: تامین بهداشت دام، کنترل بیماری‌های دامی، تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از وظایف اصلی و مهم دامپزشکی است.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • معدوم سازی ۲۹۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان