Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:15:28 GMT

طوفان و سیلاب درمراوه تپه خسارت سنگین برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۴۵۳

طوفان و سیلاب درمراوه تپه خسارت سنگین برجای گذاشت

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار مراوه تپه در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان از خسارت سنگین طوفان، بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

یازمراد کوسه غراوی روز چهارشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا اعلام کرد: طغیان رودخانه اترک با دبی 400 مترمکعب در ثانیه خسارت قابل توجهی به نوار مرزی این شهرستان وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد مدیریت بحران مراوه تپه افزود: به منظور ساماندهی روستاهای درمعرض سیل وکمک رسانی به آنان، چهار اکیپ از نیروهای امداد و نجات ازستاد مدیریت بحران و یک اکیپ نیز از مرکز عشایری مراوه تپه به روستاها و مراکز اسکان عشایر اعزام شدند که با مسدود شدن اکثر راه های روستایی ، دسترسی به محل اسکان روستاییان و عشایر با مشکلات زیادی همراه بود.
فرماندار مراوه تپه به حجم بالای آب رودخانه اترک در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: روستاهای حاشیه اترک از جمله شورجه و قره آقاشلی در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، اهالی روستاهایی که درمحاصره سیلاب قرار داشتند به همراه دام ها و لوازم ضروری آنان به محل های امن و دور از دسترس سیل و طوفان انتقال داده شدند.
کوسه غراوی از قطع برق 15 روستای این شهرستان خبرداد و گفت: با وجود بارش سنگین یاران و صعب العبور بودن راه های دسترسی به روستاهای هدف، نیروهای اداره برق مراوه تپه با تلاش بی وقفه خود برق اکثر روستاها را وصل کرده و برای اتصال برق بقیه روستاها نیزدرتلاش هستند.
وی بابیان این که در بارندگی و سیلاب دو روز گذشته محورهای ارتباطی، پل ها و ابنیه فنی راه های روستایی و بین شهری بخش های مرکزی و گلیداغ این شهرستان با خسارات عمده ای روبرو شده اند، افزود: دو دهنه پل راه های روستایی سوزش و خوجه گلدی در محور جاده شمالی مراوه تپه به گنبدکاووس نیز بر اثر طغیان رودخانه اترک تخریب و عبور و مرور را برای مردم منطقه مسدود کرده است.
فرماندار مراوه تپه همچنین اظهارداشت: پل فلزی بر روی رودخانه اترک بین آرامگاه مختومقلی فراغی و جاده اصلی، واقع در 30کیلومتری غرب شهر مراوه تپه براثر طغیان رودخانه اترک تخریب شده و ارتباط اهالی روستاهای مرزی نارلی آجی سو و آق تقه جدید همچنین عشایر بومی و عشایر کوچنده استان های خراسان شمالی و رضوی از این مسیر مسدود شده است.
کوسه غراوی همچنین از مسدود بودن اکثر راه های روستایی این شهرستان خبرداد و گفت: بارندگی های اخیر باعث رانش زمین در روستای قوشه سو از توابع بخش مرکزی و تخریب شبکه گازرسانی درروستای قرناوه از توابع بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه شده است.
فرماندار مراوه تپه در ادامه با بیان اینکه مزارع کلزا دراین شهرستان درمرحله گلدهی بود، گفت: با بروز تند باد و طوفان و سیلاب ناشی از شدت بارندگی ، به بیش از 60 درصد از مزارع کلزا در بخش های مرکزی و گلیداغ شهرستان مراوه تپه خسارت عمده وارد شده است.
وی همچنین ادامه داد: درحوادث اخیر به خاطر عدم دسترسی بموقع به علوفه و قرار گرفتن دام ها در معرض باد و طوفان، خسارت زیادی به دامداران و نیز کشاورزانی وارد شد که ادوات مرتبط با ماشین آلات کشاورزی خود را در جریان بارندگی شدید و اخیر و سیلاب های ناشی از آن از دست دادند.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مراوه تپه ادامه داد: به منظور ارزیابی خسارات وارده، کارشناسان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، ادارات راه وشهرسازی، توزیع برق، آب و فاضلاب روستایی و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط به روستاهای این شهرستان اعزام شده اند.
شهرستان مراوه تپه با بیش از 62هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث خسارات سيل و طوفان مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، روح‌الله سرگزی اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان 18 هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

سرگزی خاطرنشان کرد: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت 343 میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی گفت: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • عملیات ویژه حزب‌الله در عرب العرامشه/ خسارت سنگین به تجهیزات دشمن و زخمی شدن چندین صهیونیست + فیلم
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت