Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:45:39 GMT

آرامش و امنیت در عبادت و انس با خداوند است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۵۱۵

آرامش و امنیت در عبادت و انس با خداوند است

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه آرامش و امنیت در عبادت و انس با خداوند است، گفت: در ماه رجب رحمت الهی ریزش فراوان دارد و معتکفان خود را در معرض این ریزش رحمت الهی قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام « احمد رضایی» امروز (29 اسفند) در جمع خواهران معتکف مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر اظهار کرد: در آستانه سال نو و در ماه پربرکت رجب معتکفان مهمان خداوند هستند لذا باید از لحظه لحظه این فرصت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حضور جوانان مشتاقی که برای اعتکاف وارد این مسجد شده‌‌اند، گفت: اعتکاف برای نزدیک شدن به خداوند است و سه روز روزه داری و دوری از زندگی روزمره برای توجه به خدا و معنویات بسیار باارزش است.
 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه باید از فرصت ماه رجب برای استغفار و نیاش استفاده کنیم، افزود: در ماه رجب رحمت الهی ریزش فراوان دارد و معتکفان خود را در معرض این ریزش رحمت الهی قرار دادند و به دعوت خداوند لبیک گفتند و سه روز در مساجد معتکف شدند.
 

وی ادامه داد: امام صادق(علیه السلام) برای بیان کرامت و فضیلت ماه رجب می فرمایند: آن گاه که قیامت برپا می شود منادی الهی فریاد می زند که « إینَ الرجبیون؟» کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره ها بردند.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معتکف شدن سرمایه باارزش و زیبای زندگی است، عنوان کرد: دشمن امروز تلاش می کند تا عبادت را کمرنگ کند و بسیاری از مشکلات و بدبختی ها جامعه برای این امر است.
 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هر چه عبادت کمتر شود بیشتر ضربه می خوریم و جامعه ناامن می شود و و بنیان خانواده ها فرو می پاشد، افزود: آرامش و امنیت در عبادت و طاعت و انس با خداوند است و هیچ چیزی جزء عبادت و بندگی خدا آرامش بخش نیست.
 

وی با تاکید بر اینکه لذت و شادی در بندگی خدا است و گناه روح انسان را آلوده می کند و او را دیر یا زود نابود می کند، گفت: فضای مجازی و ماهواره آلوده برای کسی آرامش آور نیست بلکه آرامش در «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» است.
 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه اعتکاف کلاس درس و دانشگاه است و عبادت سیره عملی معصومین به عنوان بهترین بندگان خداوند بوده است، بیان کرد: اکنون زمان دعا کردن است و هر چه از خداوند برای دیگران بخواهیم به ما هم داده می شود.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام رفتار‌های ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برای ما محبان درس‌هایی نهفته است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) پیوسته همسایه را بر خویش مقدم می‌‏داشت و در مناجات‌های خود برای آنان دعا و خیرشان را از خداوند طلب می‌کرد.
 

حجت الاسلام رضایی افزود: امام حسن مجتبی (علیه السلام) در روایتی می‌فرماید: مادرم زهراء (سلام الله علیها) را در شب جمعه دیدم که تا سپیده صبح مشغول عبادت و رکوع و سجود بود و مؤمنان را یک به یک نام مى‌برد و دعا مى‌کرد، اما براى خود دعا نکرد. عرض کردم: مادر جان! چرا براى خودتان دعا نمى‌کنید؟ ایشان فرمود: فرزندم اول همسایه، بعد خانه (خویش).
 

وی به آثار و برکات فراوان اعتکاف اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) فرمودند: « هر کس از روى ایمان و باور قلبى، و براى تحصیل رضایت پروردگارش، معتکف شود، تمام گناهان گذشته اش بخشیده مى شود».
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اعتکاف مانند حج است، ادامه داد: محرمات اعتكاف، انسان را به ياد حج می اندازد، معتكف همانند حاجی بايد برخی اعمال را كه تا قبل از محرم شدن بر او حلال بود ترک کند.

    

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع ایام نوروز اعتکاف مراسم اعتکاف عید نوروز مراجع خبرگزاری امنیت و آرامش عبادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شن ها به عنوان ماموران خدا نقشه های دشمن را با عنوان عملیات پنجه عقاب نقش بر آب کردند و صحرای طبس گورستانی برای آمریکایی ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • جشن عبادت دختران شهرستان همدان
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • سپاه صادق
  • درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است
  • جشن عبادت فرشتگان کوچک در گچساران