Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@08:27:16 GMT

نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۵۹۷

نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۵ درصد افزایش یافت

شورای عالی بیمه برای سال آینده نرخ حق بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد افزایش داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شورای عالی بیمه در راستای اجرای ماده (۳) «آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۶ موضوع ماده (۱۸) «قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» مصوب سال ۱۳۹۵، در جلسه خود نرخ حق بیمه پایه "بیمه شخص ثالث" در سال ۱۳۹۸ برای کلیه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد بیش از نرخ‌های مورد عمل سال ۱۳۹۷ تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس و برای اجرای این مصوبه شرکت‌های بیمه مکلفند موارد زیر را رعایت کنند:
۱- با توجه به اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۳۹۸ از سوی قوه مقضائیه که متضمن ۱۶.۹ درصد افزایش در مبلغ ریالی دیه است و با توجه به افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه رشته شخص ثالث به موجب مصوبه شورای عالی بیمه، کلیه شرکت‌های بیمه موظفند بیمه نامه‌های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آن‌ها از ابتدای فرودین ۱۳۹۸ و پس از آن باشد را با تعهدات بدنی ۳۶۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی حداقل ۹ میلیون تومان و با حق بیمه‌های مندرج در جدول زیر صادر کنند.
شرکت‌های بیمه و نمایندگان آن‌ها مکلفند جدول مذکور را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

۲- نحوه اعمال انواع تخفیف‌ها و اضافه نرخ‌های حق بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث، بر اساس ضوابط مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۱۸) قانون فوق و با رعایت بخشنامه شماره ۹۶/۴۰۰/۱۲۰۰۵۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

۳- در راستای اجرای ماده (۳) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه -مصوب سال ۱۳۹۵ و آئین نامه اجرایی آن- مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های بیمه مکلفند بیمه نامه‌های حوادث راننده‌ای را که تاریخ شروع پوشش آن‌ها از ابتدای فروردین ماه سال آینده و پس از آن باشد را با تعهدات حداقل ۲۷۰ میلیون تومان و با نرخ‌ها و ضوابط مقرر در آئین نامه مذکور صادر کنند و در صورت تقاضای بیمه گذاران، مبلغ تعهدات بیمه نامه‌های حوادث راننده صادره قبلی را با اخذ حق بیمه مربوط تا مبلغ مذکور افزایش دهند.

۴- با توجه به اینکه در قانون فوق الذکر، جبران کسری پوشش بیمه نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه باشد، برعهده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار گرفته است، بنابراین اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای کلیه بیمه نامه‌های صادره قبلی، منتفی است.
با این حال در صورتی که بیمه گذاران برای جبران خسارت‌های مالی تقاضای افزایش تعهدات مالی را داشته باشند، شرکت‌های بیمه مکلفند با اخذ حق بیمه مربوط، نسبت به صدور الحاقیه افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث نرخ بیمه شخص ثالث شورای عالی بیمه نرخ بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟