Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:35:47 GMT

57 کانون سلامت در قزوین راه اندازی شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۸۷۶

57 کانون سلامت در قزوین راه اندازی شده است

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 388 محله مستعد برای ایجاد کانون های سلامت در استان شناسایی شده که از این تعداد 57کانون تاکنون راه اندازی شده است.

نوروزعلی عزیزخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قزوین ششمین استان کشور از نظر تعداد تشکیل کانون ها به شمار می رود،افزود: استان قزوین ظرفیت تشکیل 1500 کانون سلامت محله در نقاط شهری و روستایی با مشارکت مردم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: کانون سلامت محلات شهری و روستایی، تشکلی اجتماع محور است که به منظور توانمندسازی مردم تشکیل شده و در آن مردم برای ارتقای سلامت خود، محله و جامعه در حوزه جغرافیایی مشخصی عضویت یافته و فعالیت می کنند.
عزیزخانی ادامه داد: کانون سلامت محله به دنبال افزایش مشارکت موثر، کارآمد و پویای مردم در توسعه سلامت خود و خانواده و محلات است و مدیران و سازمان های های مردم نهاد باید به دنبال تقویت باشند.
به گفته وی بر اساس نامه وزیر وقت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جهت تشکیل این کانون ها از نیمه دوم سال 97 با تصویب این موضوع در کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان، مقدمات شناسایی محلات و تشکیل کانون های سلامت فراهم شد و تاکنون در 57 محله این کانون ها تشکیل شده اند.
عزیزخانی، محل تشکیل کانون های سلامت محلات را در خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مساجد، خانه های سلامت شهرداری ها و اماکن وابسته به سایر سازمان های دولتی، غیردولتی و خیرساز عنوان کرد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: کانون های سلامت محلات تحت نظر مراکز بهداشت و خانه های بهداشت بوده و دبیران آن بازوی مردمی متولیان بهداشت و درمان هستند.
عزیزخانی با تاکید بر ضرورت راه اندازی کانون های سلامت محله افزود: امروزه بسیاری حوادث از ترافیکی و غیر ترافیکی و بیماری های غیرواگیر در اثر رعایت نکردن سبک مناسب زندگی انسان ها را تهدید می کنند که می توان با جلب مشارکت مردم، آموزش و فرهنگسازی آنها را کاهش داد.
وی، مشارکت مردم در رفع مسائل و مشکلات بهداشتی را بسیار ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه سلامت ابعاد مختلفی داشته و از عوامل متعددی تاثیرپذیر است، برای رفع این عوامل همه باید احساس مسئولیت و مشارکت کنند.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان كانون سلامت محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است