Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:18:49 GMT

آخرین آمار وزارت بهداشت یمن از تلفات جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۸۷۸

آخرین آمار وزارت بهداشت یمن از تلفات جنگ یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون ۱۰۳ نفر از پزشکان و کادر درمانی این کشور به شهادت رسیده اند و ۲۴۵ نفر نیز مجروح شده اند.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اعلام این خبر افزود: ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیر نظامی یمنی قربانی این جنگ شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۲ هزار بیمار به دلیل اینکه نمی‌توانستند از کشور خارج و درمان شوند، فوت کردند. چهار هزار و ۲۳۴ زن و کودک مجروح و شش هزار و ۳۶۱ زن و کودک نیز شهید شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه گفت: ۲ هزار و ۹۱۹ نفر تا اواسط ماه مارس بر اثر بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

به گفته وزارت بهداشت یمن، تعداد مبتلایان به وبا تا اواسط ماه مارس ممکن است به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد.

یوسف الحاضری خاطرنشان کرد: ۲.۹ میلیون کودک یمنی نیز دچار سوء تغذیه هستند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وی گفت: بیش از ۱۰ میلیارد دلار به بخش بهداشتی یمن خسارت وارد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اظهار داشت: ۶۰ درصد از مراکز بهداشتی یمن در پی حملات مستقیم ائتلاف سعودی، عملا از کار افتاده است.

کد خبر 4572766

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن جنگ 2015 یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه به روایت آمار
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در غزه به روایت آمار
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان