Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:57:17 GMT

برنامه‌هایی ویژه برای فصل رویش در راه است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۶۹۹۵

برنامه‌هایی ویژه برای فصل رویش در راه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه العالم امسال نیز برنامه‌هایی با موضوع نوروز و آداب و رسوم ایرانیان و بهار، برای مخاطبان خود تولید و روانه آنتن می کند. مستندی 25 دقیقه ای تحت عنوان «اهلا" بالنوروز» سنت‌ها وآداب و رسوم این عید باستانی را از زبان رانیا قاسمی روایت می‌کند. مستند «اهلا" بالنوروز» را بهرام فرزام راد کارگردانی و تدوین کرده و در ایام نوروز از شبکه العالم پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«النوروز ربیع الطبیعه فی الطریق» هم نام کلیپی 3 دقیقه ای است که با موسیقی و تصاویر جذاب از جنب جوش مردم در این ایام و تصاویر زیبا از طبیعت از ترکیب پلاتوهای متنوع خبرنگاران شبکه العالم در سراسر کشور با چینش مناسب و تدوین حمزه علیرضایی تهیه شده است. خبرنگاران پلاتو ها را با تمرکز به بهار و شور مردم در این ایام در مکان های مختلف از جمله بازارها و جذابترین مناطق طبیعی مربوط به استان خود ضبط کرده اند. 

 پخش کلیپ بهار در راه است از 24 اسفند ماه درشبکه العالم آغاز شده و تا 29 اسفند ادامه دارد. نسخه جدید این کلیپ هم با عنوان «اسعد الله ایامکم» از لحظه سال تحویل روی آنتن شبکه می رود.    

شبکه العالم همچنین با استفاده از برخی مجریان خود کلیپ«جاء الربیع» را تهیه کرده است. حضور مجریان در کنار سفره هفت سین با پلاتوهای کوتاه و متنوع از طلیعه بهار همراه با تصاویر مربوط به طبیعت از نکات دیدنی این کلیپ است. کلیپ «جاء الربیع» به کارگردانی و تدوین آقای محمدرضا چرختاپ تولید شده و در نوروز از شبکه العالم پخش می شود.  

شبکه العالم در برنامه «صباح جدید » خود نیز از ابتدای سال جدید تا روز طبیعت در بخشی اختصاصی با دعوت از میهمانان خارجی از ملیت های مختلف، موضوع بهار و تغییر سال را در فرهنگ های مختلف بررسی می کند.  

خبرنگاران شبکه العالم هم در سراسر کشور روزانه و به صورت زنده از نقاط دیدنی و جذاب کشور گزارش می دهند. در آغازین روز سال جدید لنز دوربین شبکه العالم در مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی خواهد بود.  

تهیه کنندگی  «صباح جدید» را محمد فهمی و محمد معین مقامی برعهده دارند.  

همچنین با توجه به اینکه در آخرین روز سال 1329 خبرخوش تصویب قانون ملی شدن نفت به سفره های هفت سین ایرانی ها هدیه شد؛ شبکه العالم در سالگشت پیروزی بر استبداد داخلی و استعمار خارجی در مستند «الذهب الاسود الایرانی» این برگ زرین تاریخ کشور را از زبان سید محمد لاجوردی روایت می کند. مستند «طلای سیاه ایرانی» را محمد فهمی با سفر به مناطق مختلف خوزستان بویژه شهر مسجد سلیمان محل کشف نخستین چاه نفت خاورمیانه با خلق تصاویر و مصاحبه های جذاب از پیشرفت های کشور در خصوص صنعت نفت تهیه و تولید کرده است.  

به مناسبت 12 فروردین روز  «جمهوری اسلامی» محمد معین مقامی هم در مستندی تاریخی عید بزرگ ملی و اسلامی دوازدهم فروردین  را در قالبی جذاب از آغاز نهضت امام خمینی(ره) تا چهل سالگی و رسیدن به گام دوم انقلاب روایت کرده است.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: العالم بهار رسانه برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم

تصاویر آخرالزمانی از لحظه‌ی شروع سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی با موج خرابی‌های وسیع را ببینید. منبع: آخرین خبر

 

دیگر خبرها

  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • محمد محمدی و برنامه ویژه صعود برای سایپا
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد