Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:19:33 GMT

نورسلطان نام جدید پایتخت قزاقستان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۰۰۴

نورسلطان نام جدید پایتخت قزاقستان شد

در پی استعفای «نورسلطان نظربایف» از سمت ریاست جمهوری قزاقستان پس از قریب به سه دهه حضور در این سمت، نام پایتخت کشور قزاقستان از «آستانه» به «نورسلطان» تغییر کرد. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تلویزیون دولتی قزاقستان روز چهارشنبه اعلام کرد نام شهر «آستانه» پایتخت این کشور رسماً تغییر کرده و این شهر به افتخار «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، «نورسلطان» نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور قزاقستان از سمت خود استعفا کردرئیس مجلس سنای قزاقستان جایگزین نظربایف شد

نورسلطان نظربایف که از زمان فروپاشی شوروی سابق و تشکیل کشور قزاقستان در سال 1990 ریاست‌جمهوری این کشور را بر عهده داشته، روز سه‌شنبه در پیامی خطاب به مردم کشورش از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در آستانه انتصاب شورای انتقالی در کشور پرالتهاب هائیتی، حمله دارودسته‌های تبهکار به «پورتوپرنس» پایتخت این کشور وارد فاز جدیدی شده است؛ به طوری که گفته می‌شود بخش درمان این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد!

رادیو «تله گلکسی» در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار از نزدیکی شهرداری پایتخت هائیتی، نوشت: منطقه «دِلماس» به میدان جنگ بین پلیس و باندهای مسلح تبدیل شده است. همچنین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری نیز صدای تبادل آتش شنیده می‌شود.

در دو فایل صوتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و کاربران آن را به «جیمی باربیکیو چرایزر» سردسته خطرناک یکی از باندهای تبهکاری هائیتی نسبت داده‌اند، به نظر می‌رسد دستور به‌آتش کشیدن خانه‌ها و مناطق فقیرنشین پورتوپرنس(که خود باربیکیو زاده آنجاست) صادر می‌شود. همچنین رادیو «آر.اف.ام» گزارش داده است که باندهای تبهکار، به مرکز پزشکی دانشگاه هائیتی یورش و اموال آن را به غارت برده‌اند.

تشدید تنش و جنگ خیابانی در هائیتی در حالی است که پروتوپرنس خود را برای انتصاب شورای ۹ نفره به منظور انتقال قدرت از آریل هانری، نخست وزیر این کشور، مهیا می‌کند. هانری که هم‌اکنون خارج از هائیتی به سر می‌برد، ۱۱ اوریل متعهد شد که از سمتش استعفا کند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که حدود ۹۰ درصد پایتخت هائیتی هم‌اکنون تحت کنترل ائتلافی از باندهای تبهکار موسوم به «Viv Ansanm/ زندگی مشترک» اداره می‌شود.

کد خبر 6086620

دیگر خبرها

  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • کشور‌های بریکس می‌توانند به طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند
  • قایقران گیلانی المپیکی شد
  • علی‌ آقامیرزایی مسافر پاریس شد
  • آقامیرزایی مسافر المپیک شد