Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@15:41:40 GMT

دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ با بشار اسد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۳۲۶

به گزارش فارس، «پیتر ماوریر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ امروز چهارشنبه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در جریان دیدار امروز، همکاری بین دولت سوریه و صلیب سرخ برای مقابله با چالشهای انسانی که مردم سوریه در چند بخش با آن روبرو هستند، بررسی شد؛ چالشهایی که معلول جنگ تروریستی علیه سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار همچنین بر لزوم یکسان‌سازی تلاشها بین طرفین و رفع هر گونه مانع همکاری بین سوریه و این کمیته تأکید شد تا کمکها به دست افراد مستحق آن برسد؛ چرا که بازگرداندن امنیت در سوریه، عملیات کمک رسانی به شهروندان را آسان‌تر می‌کند.

ماوریر همچنین روز گذشته به دیدار «ولید المعلم و فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه و معاون وی رفته بود.

وی در جریان دیدار با المعلم، روابط و همکاری بین سوریه و این کمیته و راههای گسترش و توسعه آن را بررسی کرد تا نیازهای اولیه شهروندان سوری برطرف شود.
المقداد نیز در جریان دیدار با ماوریر از تلاشهای کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ در زمینه کمکهای انسان‌دوستانه قدردانی کرد.

وی همچنین گفت که دولت سوریه تمایل دارد روند فعالیت این کمیته را تسهیل کند و در راستای تعمیق همکاری مشترک گام بردارد.
معاون وزیر خارجه سوریه به تحول مستمر و فعال فعالیت این کمیته در زمینه آگاه‌سازی اهمیت حقوق بشر بین‌الملل با همکاری کمیته بین‌المللی حقوق بشر سوریه اشاره کرد.

ماوریر نیز از روابط بین سوریه و این کمیته و تسهیلاتی که دمشق برای فعالیت این کمیته ارائه می‌کند، قدردانی کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که این کمیته تمایل دارد با همکاری دولت و هلال احمر سوریه، دامنه فعالیتهای خود را در زمینه‌های مختلف در این کشور گسترش دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رفت.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات