Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:25:27 GMT

آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۵۴۴

آب ذخیره پشت سدهای آذربایجان غربی26 درصد افزایش یافت

کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی به علت بارش های مناسب پاییزی و زمستانی، 304 میلیون مترمکعب بیشتر شده است و امیدواریم این روند رو به رشد با بارش های بهاری ادامه یابد.
وی اضافه کرد: 72 درصد آب پشت سدهای آذربایجان غربی مربوط به چهار سد مهاباد، شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه و آغ چای چایپاره بوده و28 درصد بقیه در 9 سد بزرگ و کوچک دیگر پراکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم ترین سد آذربایجان غربی به شمار می رود، در حال حاضر660 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد آغ چای چایپاره نیز با 211 میلیون مترمکعب در رده بعدی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: سد شهرچای ارومیه نیز که جزء سدهای مهم استان به شمار می رود، 119 میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد و سالی خوش برای مرکز استان را نوید می دهد.
وی اظهار داشت: ذخیره پشت سدهای بوکان و آغ چای به ترتیب 149و20 میلیون مترمکعب افزایش یافته است ولی شاهد کاهش چهار میلیون مترمکعبی آب پشت سد شهرچای نسبت به سال گذشته هستیم.
دانشجو افزود: در سد مهاباد نیز 174 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که 24 میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 51 میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، 19 میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، 43 میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، 12 میلیون مترمکعب در سد دریک سلماس، 72 میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده است.
وی بیان کرد: همچنین در سدهای ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس 2 پلدشت، قیقاج به ترتیب 73، 26، پنج و 10 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.
به گزارش ایرنا، سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس 2، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس و سد ماکو، 13 سد استان را شامل می شود.
8137/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی چای دانشجو آب سد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین برزگری عصر شنبه در جمع اعضای شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق ۱۸ گانه استان گفت: مهمترین گام برای گسترش خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر در روند عضوگیری و افزایش اعضا است.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب مدیرکل آموزش و پرورش و کارگروه‌های استانی و مناطق و شهرستان‌ها پیرامون برنامه‌های سال جدید مهمترین مسئله در سال جدید را حفظ روند عضوگیری خواند و افزود: سازوکار لازم برای جذب نیروهای جدید الورود به صندوق ذخیره در نظر گرفته شده است.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان بوشهر در خصوص عضوگیری نیروهای جدید در برنامه سال جاری اظهار داشت: حق عضویت همکاران فرهنگی از ۱.۱۲ درصد به ۳ درصد تا ۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: ارتقا و کسب رضایت مندی اعضا و هدف گذاری‌های مربوط به بازاریابی فضای کسب و کار در حوزه‌های خرید تجهیزات از صنایع آموزشی، تجهیزات مدارس ایران، تحقق برنامه‌های مربوط به بیمه امید آسایش و نیز تحقق انتظارات و سیاست‌های ابلاغی سطوح بالاتر شد.

برزگری خواستار پیگیری این موضوعات مهم برای سود دهی بیشتر اعضا صندوق با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیران حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

کد خبر 6083835

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان