Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت وقوع سه روز از سیلاب سهمگین در مازندران و علیرغم حضور شبانه‌روزی مدیریت ارشد استان، همچنان برخی راه‌های روستایی در مناطق مرکزی استان مسدود است. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سیلاب و بارش باران و برف در بیست و هفتمین روز اسفند 97 مردم شهرهای گردشگری مازندران را ناگهان غافلگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمان دیار آب و آفتاب که مدت‌ها بارش باران‌های موسمی و شدید را به دلیل گرمای زمستانی فراموش کرده بودند، ناگهان شاهد بارش شدید باران توام با سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در 12 شهرستان مازندران شدند.

گزارش‌های ارسالی خبرنگاران تسنیم در شهرهای مازندران حکایت دارد که شهرستان‌های سیمرغ و میاندورود هنوز با گذشت سه روز از سیلاب، بسیاری از مناطق شهری و روستایی آن در آب فرورفته و مردمان این دیار با مشکلات عدیده کمبود آب، نان، قطعی برق، گاز و تاسیسات مخابراتی رنج می‌برند.

اگرچه کمتر از هشت ساعت به آغاز تحویل سال نو 98 باقی مانده و مدیریت ارشد استان، معاون عمرانی و مدیران ستادی شهرستانی در مناطق سیلزده حضور دارند ولی نحوه امدادرسانی و خدمات‌رسانی به دلیل کمبود تجهیزات با کندی صورت می‌گیرد.

89 کشته و ده‌ها مفقود‌الاثر بر اثر سیلاب و رانش زمین در اندونزیامدادرسانی به بیش از 4800 حادثه‌دیده در سیلاب استان گلستانعشایر گنبدکاووس در سیلاب گرفتار هستند

از سویی سپاه کربلای مازندران با بسیج امکانات و تجهیزات راهداری و امدادی بسیج سازندگی به کمک سیلزدگان استان آمده و تا پایان امدادرسانی در خدمت مردمان مناطق سیلزده است.

توزیع بسته‌های غذایی و ملزومات زیستی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از توزیع بسته‌های غذایی و سایر  ملزومات زیستی در میان آسیب دیدگان از سیلاب در مناطق مختلف 12 شهرستان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر از نخستین ساعات وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند، افزود: تاکنون به بیش از شش هزارنفر متشکل از هزار و 512 خانوار امداد رسانی شد.

مجتبی اکبری گفت: تاکنون بیش از 800 دستگاه خودرو زمین‌گیر شده در برف و سیلاب رهاسازی شد.تخلیه آب از 415 واحد مسکونی و ارائه خدمات اسکان اضطراری به 167 نفر از دیگر خدمات ارائه شده به متاثرین از سیل و برف و طوفان بوده است.

بازدید بنیاد مسکن از 1500 واحد خسارت دیده

خانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: با توجه به وقوع طوفان وسیل در استان و از همان ساعات ابتدایی بنیادمسکن مازندران باتفاق اکیپ کارشناسان فنی و تجهیزات سنگین و نیمه سنگین ماشین آلات بنیاد مسکن  تعداد20 عدد کمپرسی، سه عدد لودر، یک عدد بیل مکانیکی و یک عدد گریدر به مناطق حادثه دیده اعزام شد.

وی افزود: حدود 1500 واحد خسارت دیده در مناطق حادثه دیده شرق استان مازندران از سیمرغ و بابلسر و ساری مورد بازدید و برآورد خسارت قرار گرفت.

وضعیت نرمال شبکه ارتباطی و مخابراتی استان

یداله طهماسبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران نیز پس از بازدید از مناطق سیل زده و آسیب دیده در اثر باران شدید روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر وضعیت پوشش و کیفیت سرویس های ارتباطی همه شهرها و  بیش از 85 درصد از روستاها دارای وضعیت نرمال است.

وی افزود: 15 درصد از روستاهای بالادستی و کوهستانی به دلیل آسیب به سیستم‌های برق رسانی دارای اختلال در پوشش تلفن همراه و تلفن ثابت بوده که به محض برطرف شدن مشکل برق، زیرساخت‌های مخابراتی روستاهای مذکور نیز نرمال خواهد شد.

تداوم تلاش‌ها در مناطق سیلزده مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای امدادرسانی و رفع مشکلات مناطق سیل زده استان گفت: در مرحله نخست با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در مرحله بعد با اولویت قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی، آب، برق، گاز، درحال حاضر بیش از 90 درصد شهرهای آسیب دیده در سیل اخیر به لحاظ این خدمات مشکلی ندارند/

کمک هلال احمر مازندران به بیش از 6 هزار گرفتار سیلاب

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به حوادث برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی 27 اسفند و آسیب و خسارت به 12 شهرستان و 75 منطقه شامل روستا‌ها و مناطق شهری استان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان به شش هزار و 51 آسیب دیده شامل هزار و 512 خانوار کمک کردند.

اروست در محاصره برف و طوفان

روستای اروست قدمگاه مقام معظم رهبری که از توابع چهار دانگه ساری که  دور ترین روستای مازندران بوده اکنون به مدت سه روز در محاصره طوفان و برف قرار گرفته است و همه ارتباطباتات قطع حتی مردم از امکانات اولیه به دلیل شدت برف و طوفان محروم شدند.

تلفن، آب،  برق همه قطع و جاده به دلیل شدت طوفان برف مسدود و دام‌ها به علت نداشتن علوفه و جو  تلف شدند.

باقری یکی از اهالی روستای اروست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد: اگر امشب و فردا به داد مردمان اروست نرسند احتمال فاجعه بزرگ در راه است لذا از همه نهادهای خدماتی درخواست کمک فوری را کرده و همه اروستی های مقیم سمنان نگران سرنوشت والدین خود هستند.

احتمال رانش کوه در سوادکوه 

فرماندار شهرستان سوادکوه نیز گفت: در پی بارش شدید باران دو روز گذشته ورانش کوه در این شهرستان همچنان این خطر در سوادکوه  وجود  دارد.

سعید یزدانی با اشاره به رانش کوه دیشب در محور اصلی شهرستان سوادکوه و سقوط سنگ در جاده سوادکوه (منطقه خطیرکوه) روی خودرو و مرگ جوان فوتبالیست، افزود: با همت نیروهای راهدار، بخشداری و دهیاری‌ها محور اصلی و منطقه خطیرکوه بازگشایی شد.

وی با اعلام اینکه مکرر با رانش کوه در این شهرستان مواجهیم که دلیل اصلی رانش بارش شدید اعلام شد به مسدود بودن راه‌های فرعی روستایی شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: به علت رانش کوه در محور اصلی تمام تمرکز ما بازگشایی راه اصلی بود و راه روستایی همچنان مسدود است.

انتهای پیام/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در جاده نیریز به دهچاه و در راه ماندن خودروها | ویدئو

دریافت 10 MB کد خبر 847012 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم باران

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سیلاب در جاده نیریز به دهچاه و در راه ماندن خودروها | ویدئو
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران