Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@08:45:52 GMT

وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۸۰۴

با تصویب هیات وزیران و به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در سال ۱۳۹۸پرداخت می‌شود.

بر اساس این مصوبه که در جلسه ۲۷ اسفند ماه دولت به تصویب رسید، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد تا نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در سال ۱۳۹۸ اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سقف فردی تسهیلات با رعایت مبحث (۱۹) مقررات ملی ساختمان و سایر مقررات ملی ساختمان برای دویست هزار واحد، مبلغ ۴۰۰ میلیون است که سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات را تضمین و تعهد می‌کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مکلف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین نموده و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانک‌های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت‌وساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این دیدار علما و روحانیت را پناه مردم دانست و افزود: همه ما باید خیران و مردم را به سمت احداث مسکن محرومان سوق دهیم.    

او گفت: امام (ره) حساب صد بنیاد مسکن را با هدف مشارکت مردم برای ساخت مسکن محرومان حتی با هزینه اندک تاسیس کرده است.  
سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقدامات خوب عمرانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن باید به مردم اطلاع رسانی شود.

او ادامه داد: در نوسازی مسکن روستایی گلستان ۵۵ درصد پیشرفت دارد، اما در کشور این رقم ۵۳ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: در دو سال گذشته ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها آغاز شد.
او افزود: هفتاد درصد خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی گلستان صاحب خانه شدند و سی درصد باقیمانده هم تا پایان سال ۱۴۰۴ صاحبخانه می‌شوند.

حسینی همچنین خبر داد: گلستان در نوسازی و بازسازی واحد مسکونی رتبه سوم کشور را داراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

                                      

 

 

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم