Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه»، «لوان جاگاریان» سفیر دولت فدراسیون روسیه در ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم، می‌گوید که روسیه آماده است به سازوکار حمایت از تبادلات تجاری اروپایی‌ها با ایران (اینستکس) بپیوندد، اما اروپایی‌ها تاکنون هیچ دعوتی از آن‌ها نکرده‌اند. سفیر روسیه در ایران می‌گوید که مسکو از سطح روابط سیاسی با تهران رضایت دارد، اما چنین مسئله‌ای در حوزه اقتصادی مصداق ندارد و دو کشور نتوانسته‌اند به خاطر برخی مسائل در حوزه تجاری و اقتصادی از پتانسیل‌های خود به خوبی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه با رد خبرسازی‌های برخی رسانه‌های عربی و غربی درباره ناراحتی و نگرانی مسکو از سفر بشار اسد به تهران، تصریح کرد که سفر رئیس جمهوری قانونی جمهوری عربی سوریه به تهران به این دو کشور مربوط است، به ایران و سوریه و هیچ کسی نمی‌تواند در این زمینه مداخله کند. جاگاریان در ادامه تأکید کرد که آنچه که در برخی رسانه‌های غربی و عربی آمده است، اصلا بی‌اساس است. به گفته سفیر روسیه در ایران، هدف و منظور برخی رسانه‌های عربی و غربی از انتشار چنین اخباری، تلاش برای ایجاد شکاف بین ایران و روسیه و سوریه است، اما اصلا موفق نخواهند بود.  

جاگاریان همچنین در خصوص اینستکس ابراز امیدواری کرد که اروپایی‌ها موفق شوند اما به شخصه به آن چندان خوشبین نیست. وی گفت که «ان‌شاءالله من اشتباه می‌کنم و اروپایی‌ها موفق باشند.»

در ادامه مشروح گفت‌وگو با سفیر روسیه در ایران ارائه شده است:

* در خصوص اوکراین قرار است که طی روزهای آتی در این کشور انتخابات برگزار شود ما چندین سال قبل شاهد بودیم که روسیه با کشورهای غربی در آنجا یک سری چالش‌هایی داشتند و بخشی از آن مربوط به کریمه می‌شد. ارزیابی شما از جدیدترین تحولات مربوط به اوکراین چیست؟ آیا روسیه در انتخابات اوکراین از جناح خاصی حمایت می‌کند یا نه و اینکه شرایط این کشور و کریمه را چطور می‌بینید؟

جاگاریان:‌ آنچه مربوط به اوکراین است، شما درست فرمودید، به تاریخ 31 ماه مارس در آنجا انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. چند تن هم نامزد هستند. اما ما به هیچ‌وجه از هیچ طرفی در آنجا حمایت نمی‌کنیم. چرا که در امور داخلی مداخله نمی‌کنیم. اما حضور شما عرض شود که ما خیلی نگرانیم و نمی‌توانیم قبول کنیم که تعداد زیادی از شهروندان اوکراین که در روسیه زندگی و کار می‌کنند، که چند میلیون نفر هستند، از امکان شرکت در این انتخابات محروم شده‌اند. معمولا در سفارت‌خانه‌ها، کنسول‌گری‌های خارج از کشور حوزه‌های [رأی‌گیری] تأسیس می‌شود. ما انتظار داشتیم که اوکراین در سفارت خود در مسکو و همچنین در کنسول‌گری‌هایش در کشور روسیه این حوزه‌های انتخاباتی [حوزه‌های رأی‌گیری] تأسیس کند، برای اینکه شهروندان اوکراین بتوانند در انتخابات شرکت کنند. ولی اجازه ندادند. و این البته نقض حقوق بشر است. این یک موضوع بود.

موضوع دیگر درباره کریمه است که ما این روزها درست پنجمین سالروز الحاق‌یافتن کریمه به آغوش وطنش‌ را جشن می‌گیریم. و در جشن‌هایی که در شبه‌جزیره کریمه برگزار شد هم رئیس دوما و هم نمایندگان دوما شرکت کردند و مردم خیلی راضی هستند، از اینکه بالاخره پس از گذشت حدود 25 سال این شبه‌جزیره در نتیجه همه‌پرسی عمومی به آغوش وطن برگشته است.

* ما به هفتادمین سالگرد تأسیس ناتو هم نزدیک می‌شویم، این سازمان ماهیتی داشت و با یک هدفی تشکیل شد. اما هم‌اکنون ظاهرا علاوه بر اختلافات داخلی که در این سازمان است، برخی درباره ماهیت و اهداف آن سئوالاتی را مطرح می‌کنند، نظر روسیه در این باره چه است؟

جاگاریان:پیش از هرچیز من فکر می‌کنم که در شرایط کنونی که جنگ سرد به پایان رسیده است، هیچ ضرورتی برای موجودیت چنین ساختار نظامی اصلا وجود ندارد. و شاهد هستیم طی هفتاد سال فعالیت ناتو این سازمان فقط برای ایجاد تنش آن‌هم تنش‌های مصنوعی، برطرف کردن رژیم‌های حقوقی و سایر اقدامات غیرقانونی دست زده است. مثلا بمباران غیرقانونی یوگسلاوی سابق در سال 1999 که شهرهای مختلف صربستان را و به نوبه اول پایتخت، شهر بلگراد را بمباران کرده و برخی از مناطق مسکونی پایتخت را نابود کردند. البته کشورهای ناتو از شورای امنیت مجوزی برای این کار دریافت نکردند. این یک تجاوزکاری غیرقانونی بود.

کشورهای عضو ناتو لیبی را هم منهدم کردند. دیگر لیبی به عنوان کشوری واحد وجود ندارد. در افغانستان اقداماتی منفی انجام دادند. الان با گذشت هفده سال یا بیشتر از حضور نیروهای مسلح آمریکا و سایر کشورهای ناتو، شاهد هستیم که نتیجه همانگونه که قبلا هم گفته‌ایم صفر است. افغانستان برای کشورهای ناتو به یک باتلاق تبدیل شده است. لذا شاهد هستیم که آقای زلمای خلیلزاد، خیلی فعالانه تلاش دارد تا آمریکا از این بحران خارج شود. لذا هیچ نتیجه مثبتی را طی هفتاد سالگی موجودیت ناتو مشاهده نکردیم.

* اخیرا مشاهده کردیم که یک سری تحریم‌ها از سوی برخی کشورها همچون کانادا، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علیه روسیه اعمال شد، به نظر شما اهداف این تحریم‌ها چه است و چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟

جاگاریان: ما از این نوع تحریم‌ها خیلی خسته شدیم. اصلا دیگه به آن‌ها دقتی نمی‌کنیم. تحریم کردند، تحریم نکردند، برای ما اصلا جالب نیست. منتها یک نکته خیلی مهم است. وقتی آن‌ها تحریم می‌کنند ما هم جواب می‌دهیم. جواب ما هم خیلی قاطع است. لذا در نتیجه این تحریم‌ها، موضع اصولی روسیه اصلا تغییر نمی‌کند، تجدیدنظر نمی‌کنیم و هدف اصلی این تحریم‌ها اصلا چی است. چون آمریکا و متحدانش از سیاست مستقل روسیه مثل [سیاست مستقل] ایران خشنود نیستند. لذا تحریم می‌کنند. آمریکا می‌خواهد که روسیه کشوری مزدور باشد. اصلا امکان‌پذیر نیست.

* آیا روسیه بحث تحولات مرتبط با برگزیت را هم دنبال می‌کند؟ و چه نتیجه‌ای برایش مطلوب است؟

جاگاریان:این یک مسئله داخلی انگلیس و اتحادیه اروپا است. چنانچه که پیشتر نیز تلاش کردند تا روسیه را متهم کنند که گویا روسیه مداخله می‌کند. اصلا ما هیچ دخالتی نداشته‌ایم. این مسئله اصلا برای ما جالب نیست. اینکه برگزیت انجام بشود، یا انجام نشود، این کاری مربوط به اتحادیه اروپا است. یک شوخی جدید در بین روس‌ها با کلمه برگزیت رایج شده است که به آن «برگزیت کردن» می‌گویند؛ منظور شرایطی است که کسی خداحافظی می‌کند اما نمی‌رود. به این، برگزیت کردن می‌گویند.

* اخیرا شاهد بودیم که رئیس جمهوری سوریه آقای بشار اسد سفری را که از پیش اعلام نشده بود به تهران داشتند. بعدها طی روزهای آتی و حتی اخیرا شاهد بودیم که برخی از نشریات کشورهای عربی گزارش داده‌اند که ظاهرا روسیه از این سفر ناراحت شده بود. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

جاگاریان: ما شنیدیم که مثلا یک روزنامه انگلیسی [مستقر در انگلیس] به نام العرب نوشته که گویا آقای لاوروف از سفر غیرمنتظره آقای بشار اسد به تهران ناراحت شده است. به نوبه اول، سفر رئیس جمهوری قانونی جمهوری عربی سوریه به تهران به این دو کشور مربوط است، به ایران و سوریه. این یک مسئله است؛ هیچ کسی نمی‌تواند در این زمینه مداخله کند. دوم، ما طبیعتا اصلا به هیچ وجه نگران نبودیم. آنچه که در برخی رسانه‌های غربی و عربی آمده است، اصلا بی‌اساس است. و هدف و منظورشان تلاش برای ایجاد شکاف بین ایران و روسیه و سوریه است، اما اصلا موفق نخواهند بود.  

* طی سال ایرانی (هجری شمسی) که گذشت، گزارش‌ها و مطالب زیادی را درباره رابطه ایران و روسیه دیدیم. درباره سوریه یا موضوعات مختلف مطالبی مطرح شده است. حال روابط ایران و روسیه الان چگونه است؟ چه شرایطی را طی می‌کند؟ آیا مشکلی وجود دارد؟ دست‌اندازی وجود دارد یا خیر؟ آیا روسیه به روابط با ایران در شرایط ویژه‌ای که وجود دارد، دوران تحریم‌ها یا چالش با غرب خورده است، آیا روسیه به روابط خود با ایران ادامه می‌دهد؟

جاگاریان:در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد که ما به تعهدات و دوستی خود با دولت جمهوری اسلامی ایران پایبند هستیم. چه در خصوص برجام، ما همیشه در کنار ایران هستیم و خواهیم بود، چه در خصوص سایر مسائل همچون حقوق بشر، سیاست منطقه‌ای ایران که آمریکا و متحدانش از ایران انتقاد دارند؛ به عنوان سفیر روسیه می‌خواهم تأکید کنم که این انتقادات بی‌اساس هستند. لذا ما از سطح فعلی همکاری دوجانبه بین ایران و روسیه در ابعاد مختلف سیاسی بی‌نهایت راضی هستیم. منتها ناراحتی ما این است که همکاری در بعد اقتصادی پایین‌تر از امکانات هر دو کشور است و این ما را خیلی ناراحت می‌کند. ولی امیدواریم با تلاش‌های مشترک با دوستان ایرانی خود بتوانیم مشکلات موجود همچون مشکلات بانکی و سایر مشکلات مصنوعی را که در نتیجه این تحریم‌های ضد روسی و ضد ایرانی ایجاد شده، بتوانیم برطرف کنیم و انشاءالله در ماه ژوئن که نشست کمیسیون مشترک قرار است در ایران برگزار شود به رشد همکاری اقتصادی دو کشور کمک کند.

* شما فکر می‌کنید که این پتانسیل افزایش همکاری‌های اقتصادی و آمادگی روسیه برای این کار وجود دارد؟

جاگاریان: من فکر نمی‌کنم، من مطئنم. شک و تردیدی وجود ندارد.

* در خصوص بحث اینستکس، مکانیزم مالی که اخیرا اروپایی‌ها تعبیه کردند که ثبت شده اما هنوز اجرایی نشده است، در خصوص این مکانیزم چه نظری دارید، آیا می‌تواند مشکلات مربوط به ایران را حل کند یا خیر؟ و اینکه در خصوص استفاده کشورهای ثالث از این مکانیزم با شما بحثی مطرح شده از سوی اروپایی‌ها یا خیر؟

جاگاریان: در مرحله اول، همانطور که ما اطلاع داریم، همچنان جزئیات زیادی وجود دارد که باید خود اروپایی‌ها بین خودشان و با ایران هماهنگی‌هایی را انجام دهند. ایران نیز باید چنین ساختار مشابهی را ایجاد کند و آقای همتی رئیس بانک مرکزی اعلام کرده است که به‌زودی چنین ساختاری تأسیس خواهد شد، همانطوری که من شنیده‌ام. اما این موضوع خیلی پیچیده است. چون اروپایی‌ها در حالتی خیلی دشوار قرار دارند. خوب از یک طرف آن‌ها به تعهدات خود به برجام پایبندند، تا زمانی که ایران پایبند است. از طرف دیگر، آن‌ها زیر فشار خیلی قوی آمریکا هستند و برای آن‌ها خیلی مشکل است. به نظر ما، روسیه اعلام آمادگی کرده است که می‌خواهیم و آماده هستیم که به اینستکس بپیوندیم، البته اگر از اما دعوت بکنند. و خیلی مهم است که در این نوع از همکاری، چین و هند هم شرکت بکنند. چون برای ایران به نوبه اول مهم‌تر از همه امکان ادامه صادرات نفت است و مهم‌ترین وارد‌کنندگان نفت ایران چین و هند هستند. از این لحاظ برای ایران مهم است. اما باید ببینیم اوضاع چگونه می‌شود. امیدوارم که موفق باشند، امیدوارم، ولی شخصا خیلی خوشبین نیستم. انشاءالله که من اشتباه می‌کنم. انشاءالله که اروپایی‌ها موفق باشند.

* از روسیه که تاکنون برای پیوستن به اینستکس دعوتی نشده است؟

جاگاریان: نخیر.

* این نکته‌ای که شما گفتید، آن‌ها تا زمانی که ایران به تعهداتش پایبند باشد، پایبند خواهند بود. ولی نکته‌ای که ایران می‌گوید این است که آن‌ها تاکنون پایبند نبوده‌اند.

جاگاریان:نه، آن‌ها که خارج نشده‌اند از برجام، درست است؟ مثل آمریکا. در برجام هستند لذا وقتی ما نشست برگزار می‌کنیم، پیشتر 1+5 بود، اما اکنون E3+2 است که شامل سه کشور اروپایی به‌علاوه چین و روسیه هستند، بدون آمریکا. 1+5 دیگر وجود ندارد. و یکبار دیگر می‌خواهم خاطرنشان کنم که خروج آمریکا از برجام برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت بود. این یک نقض حقوق بین‌المللی از سوی آمریکا است. و ما این را محکوم می‌کنیم. و از آمریکا به شدت انتقاد داریم. لذا آمریکا حق ندارد از دیگران انتقاد کند. چون دیگر هیچ اعتمادی به آمریکا وجود ندارد، اگر اینگونه رفتار کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه اینستکس برجام توافق هسته ای اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش وزارت ارتباط برای عید نوروز

به گزارش «تابناک»، عیسی زارع پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات برای برقراری ارتباطات پایدار و با کیفیت در ایام تعطیلات نوروز گفت: برقراری ارتباطات پایدار در همه ایام یکی از وظایف وزارت ارتباطات است اما گاهی به لحاظ زمانی و مکانی تقاضا زیاد می‌شود که لازم است اقدامات ویژه‌ای برای آن انجام داد تا نیاز کاربران برطرف شود به طور مثال در ایام اربعین مسیرهای منتهی به مرزها نیاز به تقویت دارد که به همین منظور تدابیر خاصی اندیشیده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ایام نوروز هم برخی مکان‌ها، مانند مکان‌های مذهبی و توریستی که احتمال حضور مردم در آنها بیشتر است نیاز به ارتباطات ویژه دارند. همچنین از آنجا که لحظه سال تحویل با پیک مصرف مواجهیم و مردم تمایل دارند به شکل بر خط لحظات خودشان را در نقاط مذهبی و توریستی به اشتراک بگذارند نیاز به زیرساخت‌های ویژه ارتباطی داریم بنابراین در این اماکن خاص به ویژه در مشهد هر ساله امکانات خاصی را در نظر می‌گیریم.

وی افزود: همکاران ما در ادارات کل استان‌ها و همچنین اپراتورها زیر ساخت‌های آن نقاط پر ازدحام را به صورت ویژه تقویت می‌کنند و همچنین در این ایام همواره در حالت آماده‌باش هستند. انشاالله مشکل خاصی نخواهد بود و چنانچه اتفاقی خارج از چارچوب بیافتد به سرعت برطرف خواهد شد.

نصب بی تی اس های سیار در مکان‌های پر ازدحام مذهبی و گردشگری

زارع پور در ادامه در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای جلوگیری از کاهش افت کیفیت اینترنت در ایام نوروز گفت: مصرف اینترنت با دیگر ایام سال خیلی تفاوت ندارد و شاید حدود ۴ یا ۵ درصد افزایش داشته باشد همکاران ما همچنان مشغول هستند، به طور مثال در حرم امام رضا (ع) با نصب بی تی اس های سیار متعدد یا افزایش پهنای باندی که در مشهد اتفاق می‌افتد، تلاش بر این است برای لحظاتی که پیک خیلی زیادی به شبکه وارد می‌شود به ویژه در قبل و لحظه تحویل سال تجربه کاربری خوبی را برای هموطنان رقم بزنیم.

مشکل پهنای باند نداریم

وی در خصوص افزایش توسعه پهنای باند نیز گفت: در حال حاضر ما در اینترنت داخل کشور و همچنین اینترنت بین‌الملل، دو نیم برابر نیاز کشور پهنای باند داریم، مشکل تأمین پهنای باند نداریم اما مساله در لایه دسترسی نقاطی است که تقاضا زیاد می‌شود و لایه دسترسی باید آن را پاسخ دهد برای همین حتماً در نقاطی که ترافیک بیشتر می‌شود به صورت ویژه‌ای نیاز کاربران را تأمین می‌کنیم.

پوشش فیبر نوری سال آینده به ۱۴ میلیون می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ و با بیان اینکه در همه حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله حوزه فضایی، دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال، پست و توسعه روستایی اولویتهایی وجود دارد، گفت: در بخش ارتباطات یکی از مهمترین پروژه‌هایی که دنبال می‌شود پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که در سال گذشته در همین زمان، ۲.۵ میلیون پوشش داشتیم اما در حال حاضر از ۷ میلیون عبور کرده و تقریباً ۳ برابر شده است. می‌توان گفت که امسال توانستیم به پوشش فیبرنوری ۴.۵ میلیون اضافه کنیم. تلاش ما این است که برای سال آینده این ۷ میلیون دو برابر شود و تقریباً به حدود ۱۴ میلیون برسیم.

زارع پور با اشاره به اینکه تعامل با همه شهرها و مدیریت اجرایی، فرمانداران و شهرداران کار سختی است افزود: تصمیم داریم انشاالله پروژه فیبر نوری را به نقطه خوبی برسانیم و همانطور که وعده دادیم تا پایان سال ۱۴۰۴ و تا پایان دولت بحث پوشش شهرها تمام شود و این امکان برای مردم در همه شهرها فراهم شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این امکان در بیش از یکصد و پنجاه شهر برای مردم فراهم است البته در برخی شهرها هنوز پوشش صد در صد نشده است و تنها ۷۰ یا ۸۰ درصد است اما در حال حاضر برای ۷ میلیون خانوار این امکان وجود دارد و شهروندان می‌توانند در سایت Iranfttx با جستجوی آدرس، مکان تحت پوشش را بیایند.

اتمام پوشش فیبرنوری شهرهای استان تهران تا هفته دولت سال آینده

زارع پور در ادامه با اشاره به پوشش فیبرنوری شهرستان‌های استان تهران، گفت: در حال حاضر پوشش فیبر نوری در بیش از ۴۰ شهر تهران شروع شده، اپراتورها مشخص شده اند و حدود ۳۰ درصد پیشرفت در شهرهای استان تهران داریم.

وی افزود: جلساتی با استاندار تهران داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم و قرار شد مشکلات موجود در شهرهای استان تهران حل شود اگر شهرداران و فرمانداران همکاری کنند این آمادگی را داریم که تا هفته دولت سال آینده پوشش فیبرنوری شهرهای استان تهران را تمام کنیم.

اپراتورها پوشش نسل پنجم را تا پایان سال آینده افزایش می‌دهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه نیز به مهر گفت: توسعه نسل پنج در دستور کار ما است که انشاالله تا آخر سال آینده از سه چهار درصد به حداقل ۱۰ درصد برسیم. در مورد افزایش تعرفه‌ای که صورت گرفت نیز یکی از شروطی که برای اپراتورها گذاشتیم این بود که بتوانند تا سال آینده پوشش نسل پنجم را به حداقل ۱۰ درصد برسانند.

افزایش ۵۰ درصدی توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور

زارع پور با اشاره به یکی دیگر از اولویت‌های سال آینده وزارت ارتباطات گفت: توسعه شبکه مادر مخابراتی (شبکه زیر ساخت) کشور را در پیش رو داریم. از ابتدای دولت تا الان بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت شبکه اضافه شده است و انشاالله این مسیر ادامه دارد که بتوانیم شبکه را در همه لایه‌ها یعنی از لایه دسترسی و لایه تجمیع داخل شهرها توسعه دهیم.

سال ۱۴۰۲ درخشان‌ترین سال در فضایی شدن کشور

زارع پور درباره پیشرفت‌های فضایی در سالی که گذشت اظهار داشت: درخشان‌ترین سال در فضایی شدن کشور سال ۱۴۰۲ بود. ۶ پرتاب داشتیم و ماهواره‌های متعدد در مدار قرار گرفتند. موفق شدیم زیست در فضا را برای اولین بار بعد از ۱۰ سال تعطیلی احیا کنیم. همچنین ساخت بزرگترین پایگاه فضایی کشور شروع شد که انشاالله فاز اول آن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: قرارداد با بخش خصوصی نیز برای ساخت منظومه فضایی منعقد شده و انشاالله این مسیر ادامه دارد و سال آینده هم به همین صورت صنعت فضایی را پیش خواهیم برد و خبرهایی خوبی سال آینده خواهیم داشت. پرتاب‌های متعددی پیش بینی شده است و رویدادهای فضایی مختلف و افتتاح فاز اول پایگاه فضایی را خواهیم داشت که انشاالله این امکان را می‌دهد که بتوانیم در مدارهای مختلف ماهواره پرتاب کنیم چرا که ما در حال حاضر امکان پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ را نداریم که از این پایگاه این اتفاق خواهد افتاد.

زارع پور در پایان در خصوص تعداد ماهواره‌های در حال ساخت نیز به مهر گفت: بیش از ۲۰ ماهواره برای سال آینده در دست ساخت داریم که بخشی از آن منظومه ماهواره شهید سلیمانی است.

دیگر خبرها

  • اشتباه فاجعه بار راننده کامیون و خسارت شدید به یک خودرو پارک‌شده (فیلم)
  • اشتباه فاحشه‌بار راننده کامیون و خسارت شدید به یک خودرو پارک‌شده (فیلم)
  • هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • بررسی تحولات غزه با حضور سفرای بیست و سه کشور اسلامی
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • آماده باش وزارت ارتباط برای عید نوروز
  • آنتونوف: مداخله خارجی خلالی در انتخابات روسیه ایجاد نمی‌کند