Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@10:41:58 GMT

مصر شرطی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۸۳۸

مصر شرطی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ندارد

 

خبرگزاری فارس: «سامح شکری» وزیر خارجه مصر از تلاش‌های سلطان قابوس در مسائل متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و نقش عُمان را مثبت و مؤثر خواند.روابط قاهره با مسقط را روابط برادری، تاریخی و مستحکم خواند و گفت که درایت سلطان قابوس باعث تقویت همبستگی عربی از طریق تفاهم و گفت‌وگو شد و قاهره قدردان مواضع عُمان و نقش مثبت آن در خصوص مسائل جهان عرب است و مصر و عُمان دیدگاه مشترکی در این باره دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیدار اخیر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با سلطان قابوس، گفت که هدف از این دیدار تقویت همکاری دو کشور و کشف فرصت‌های جدید برای همکاری بود.

شکری تصریح کرد که دو کشور منابع اقتصادی زیادی دارا هستند و همکاری مشترک بین دو کشور در زمینه بنادر، مناطق اقتصادی صنعتی و دریانوردی وجود دارد.

وزیر خارجه مصر درباره دیدارش با «یوسف بن علوی» همتای عُمانی خود نیز گفت که در این دیدار چالش‌های منطقه به خصوص درگیری در تعدادی از کشورهای عربی و چالش‌های بزرگ مرتبط با تروریسم بررسی شد.

دیدگاه مشترک قاهره و مسقط درباره بحران‌های منطقه

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر گفت که دو طرف دیدگاه مشابهی در خصوص نحوه حل درگیری‌ها و تلاش‌های مربوط به مقابله با تروریسم و تلاش برای تحقق ثبات دارند.

وی افزود که در این دیدار ایفای نقش اتحادیه عرب و نقش آن در تقویت همبستگی عربی با هدف ایجاد فرصت مشترک برای اتخاذ مواضع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ثابت بررسی شد.

قاهره شرطی برای بازگشت سوریه ندارد

شکری در پاسخ به سوالی درباره بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب گفت که «قاهره شرطی برای بازگشت سوریه ندارد، قاهره و دمشق روابط قوی دارند».

وی افزود: «قاهره طی سال‌های گذشته بارها به مهار کردن بحران سوریه و جلوگیری از ویرانی و آسیب‌های جنگ در این کشور دعوت کرده و همچنین خواستار تقویت ثبات، یکپارچگی و حاکمیت سوریه شده است».

معامله قرن هنوز اعلام نشده است

شکری درباره طرح موسوم به «معامله قرن» نیز تأکید کرد: «این طرح هنوز اعلام نشده تا مصر موضع خود درباره آن را اعلام کند».

وی حمایت مصر از بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین را مورد تأکید قرار داد و گفت که بایستی راه‌حل‌هایی بر اساس چارچوب‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت وجود داشته باشد همچنانکه توافق دو طرف منازعه نیز به تحقق صلح در منطقه منجر خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سامح شکری وزیر خارجه مصر سلطان قابوس سوریه اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قاهره نسبت به یورش صهیونیست‌ها به رفح

وزارت خارجه مصر ضمن تاکید بر لزوم تحقق آتش‌بس در غزه نسبت به خطرات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر امروز -یکشنبه- اعلام کرد: از اسرائیل می‌خواهیم که سیاست مجازات دسته‌جمعی مردم غزه از جمله محاصره، گرسنه نگاه داشتن، هدف قرار دادن غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها را متوقف کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به خطرات هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تاکید کرد: حمله به رفح در تضاد با قوانین بین‌المللی است.

این وزارتخانه همچنین از طرف‌های موثر بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که از آتش‌بس فوری در غزه حمایت کنند و مانع تحقق سناریوی کوچ اجباری شوند.

پیش از این «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به شدت نگران گزارش‌هایی هستم که از طرح اسرائیل برای آغاز حمله‌ای زمینی به رفح می‌گویند. تشدید دوباره خشونت در این منطقه پرجمعیت به کشته شدن افراد بیشتری و رنج و مشکلات بیشتر منجر خواهد شد.»

او از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از اجرای طرحش و آغاز حمله به رفح خودداری کرده و برای برقراری صلح تلاش کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نیز تاکید کرد: «عملیات تخلیه‌ای که ارتش اسرائیل قصد دارد پیش از این حمله آن را اجرا کند، راه‌حل ممکن نیست.»

همچنین او گفت: ۱.۲ میلیون سکنه رفح جای امنی ندارند که به آنجا بروند، مراکز بهداشتی به شکل کامل فعال نیستند، همچنین جای امنی در جای دیگری در غزه وجود ندارد که آنها بتوانند به آنجا بروند.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: بسیاری از افراد در آنجا تا حدی از نظر جسمانی ضعیف شده، گرسنه و بیمار هستند که توان دوباره کوچ کردن را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا غرب در روند بازگشت آوارگان از لبنان به سوریه سنگ می‌اندازد؟
  • رفع تصرف ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی «مغانک» از دست زمین‌خواران
  • شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  • مصر: آمریکا عواقب حمله به رفح را برای اسرائیل روشن کند
  • هشدار قاهره نسبت به یورش صهیونیست‌ها به رفح
  • هشدار قاهره به تل آویو درباره حمله به رفح
  • آتش یک استودیوی قدیمی در قاهره را از بین برد
  • آغاز توزیع میوه نوروزی تنظیم بازار در ایلام
  • توزیع میوه نوروزی تنظیم بازار در استان ایلام آغاز شد
  •  آتش سوزی بزرگ در قاهره ؛ استودیوی بزرگ اهرام ویران شد | ببینید