Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:02:27 GMT

جاده های کردستان پرترافیک است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۸۸۷

جاده های کردستان پرترافیک است

سنندج - ایرنا - جانشین فرمانده پلیس راه کردستان گفت: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی جاده های این استان اکنون پرترافیک اما تردد در آنها روان است.

سرهنگ حمید عبدالملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند افزایش ترافیک در جاده های این استان از 2 روز گذشته افزایش یافته و هر روز نیز بر شدت آن اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: وضعیت جوی کنونی در جاده های اصلی بین شهری استان بدون هیچ پدیده ای جریان داده اما بیشتر در شب ها شاهد کولاک های سطح جاده ای و یخبندان در مناطق مرتفع و گردنه های استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه با طی چند روز گذشته افزایش تردد در سطح جاده ها شاهد افزایش تصادفات هستیم افزود: بر عکس انتظار بیشتر تصادف ها در نقاطی که احتمال افزایش سرعت وجود دارد رخ می دهد و عمده علت آن عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله به علت سرعت بالا و انحراف به چپ خودرو است.

** بیش از یک میلیون تردد در جاده های کردستان ثبت شد
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهدارای از 25 اسفند سال جاری آغاز شده است گفت: از این تاریخ تا ساعت 24 روز سه شنبه 28 اسفند یک میلیون و 30 هزار و 954 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.
دانش زندی افزود: در 24 ساعت گذشته منتهی به بامداد روز چهارشنبه نیز 280 هزار و 838 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده که به نسبت روز گذشته خود از 3.85 درصد رشد برخوردار است.
وی گفت: در 28 اسفند بیش از 52 هزار دستگاه انواع خودرو وارد استان شده و 42 هزار و 302 دستگاه نیز از این استان خارج شده است.
زندی همچنین از تردد یک هزار و 432 دستگاه اتوبوس مسافر بری در کردستان در 28 اسفند سال جاری خبر داد و اظهار داشت: روند افزایشی تعداد تردد ها حاکی از افزایش مسافرت ها و به مراتب آن افزایش ترافیک عبوری در جاده های استان است.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه وضعيت ترافيكي كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده های فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، حمید احمدی گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه  جاده های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون شاهد نزول بارش رحمت الهی به صورت پراکنده در  مسیرهای منتهی به شیراز، داراب، زرین دشت، سروستان، خرامه، کوار، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، محدوده خسرو شیرین آباده، فسا، استهبان، نی ریز، جهرم، فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند هستیم که به دلیل ماهیت بارش‌های بهاری شدت و ضعف آن‌ها در ساعت‌های مختلف متفاوت است.
احمدی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ١٤٣ تردد شمار فعال در  جاده های برون شهری، در مقایسه با دیروز،  ٣ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 
رئیس مرکز مدیریت راه‌های فارس ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته اوج تردد بین ساعات ٧ تا ٨ صبح دیروز و  در مسیر مرودشت - شیراز و کمترین تردد در  جاده یاسوج - اقلید بین ساعات ١۴ تا ۱۵ ثبت شده شده است.

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • اطلاعیه مسدودشدن چند محور کرمان
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • تردد روان و عادی در جاده چالوس
  • تردد روان در جاده های فارس
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس