Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:48:41 GMT

نخست وزیر انگلیس خواستار تعویق برگزیت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۷۹۳۹

نخست وزیر انگلیس خواستار تعویق برگزیت شد

لندن – ایرنا – یک هفته پس از رای پارلمان انگلیس به تعویق برگزیت، نخست‌وزیر این کشور در نامه‌ای خطاب به دونالد توسک رئیس شورای اروپا، این درخواست را منتقل کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ترزا می» در این نامه آورده است که دولت او همچنان می‌خواهد درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد. او با مروری بر تحولات اخیر پارلمان کشورش یادآور شد که نمایندگان مجلس هفته گذشته برای دومین بار به طرح موردنظر دولت رأی مخالف دادند، یک روز بعد با برگزیت بی توافق مخالفت و روز سوم با تعویق برگزیت موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به اینکه قصد داشت تا در هفته جاری طرح برگزیت را برای سومین بار به رأی بگذارد، یادآور شد که بر اساس اعلام رئیس مجلس عوام این رای گیری بدون انجام تغییرات قابل توجه در طرح برگزیت قابل اعتنا نیست.
او با این‌حال تصریح کرد که همچنان تمایل دارد طرح دولت را دوباره در پارلمان به رأی بگذارد و به این بهانه خواستار تعویق برگزیت تا تاریخ 30 ژوئن (9 تیر) شد.
نخست‌وزیر انگلیس دو سال پیش طی نامه‌ای به رئیس شورای اروپا تمایل این کشور را برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود. بر اساس ماده 50 پیمان لیسبون، انگلیس دو سال فرصت داشت تا درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد و بایستی 29 مارس این اتحادیه را ترک می‌کرد. بااین‌حال مخالفت پارلمان انگلیس با طرح موردنظر دولت، اوضاع سیاسی این کشور را به‌شدت متلاطم کرده است. یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس دیروز اذعان کرد که برگزیت، این کشور را به بحران کشانده است.
اتحادیه اروپا اینک بایستی درخواست ترزا می برای تعویق برگزیت را بر اساس معیارها و منافع اتحادیه ارزیابی کرده و پاسخ دهد.
گای ورهفستاد نماینده پارلمان اروپا در امور برگزیت می‌گوید که انگلیس می‌تواند حداکثر تا 22 ماه می (یکم خرداد) برگزیت را به تعویق بیندازد. در غیر این صورت این کشور بایستی در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کرده و به این ترتیب برگزیت برای مدت طولانی‌تری به تعویق خواهد افتاد.
ژان کلود یونکر رئیس شورای اروپا هم در واکنش به درخواست انگلیس گفته است که تمدید برگزیت پس از تاریخ 23 می، برای این کشور که نمی خواهد در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کند به لحاظ حقوقی امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد چنانچه انگلیس قصد دارد تا فرا تر از 23 می در اتحادیه اروپا عضو باشد، بایستی در انتخابات پارلمان اروپا مشارکت کند. 'این موضع کمیسیون و رئیس شورای اروپا است که پیشتر به اطلاع نخست وزیر رسانده شده بود'
اینک بایستی منتظر ماند و دید که آیا اتحادیه اروپا با اصل درخواست نخست‌وزیر انگلیس برای تعویق برگزیت موافق خواهد کرد، یا به گفته برخی منابع خبری، برای آن شروطی تعیین می‌کند.
گزارش‌ها حاکی است دولت انگلیس به‌خوبی آگاه است که در صورت تعویق محدود برگزیت، شانس زیادی برای تائید طرح برگزیت در پارلمان ندارد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر قصد دارد تا آخرین شانس خود را پیش از کناره‌گیری از قدرت به بوته آزمایش بگذارد.
اروپام ** هـ ن **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت تعويق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود