Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علامه طباطبایی موافقت با فعالیت پنج قطب علمی جدید را ابلاغ کرد.

به گزارش آنا، از دانشگاه علامه طباطبایی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن اعلام موافقت شورای قطب‌های علمی وزارت خانه، تشکیل و فعالیت ۵ قطب علمی جدید با عنوان‌های «ارتباطات و رسانه»، «مدیریت تکنولوژی و نوآوری»، «رویکرد نهادی به اقتصاد ایران»، «دولت پژوهی» و «ریاضیات مالی» را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی در این ابلاغ در خصوص ضرورت برنامه‌ها و فعالیت‌های قطب‌های علمی تاکید داشته است: از قطب‌های علمی انتظار می‌رود در اجرای برنامه‌های خود و در چارچوب اسناد بالادستی، اولویت‌های مصوب نقشه جامع علمی و شورای عالی عتف و نیز هماهنگ با معاونت پژوهش و فناوری وزارت متبوع فعالیت کنند و توسعه کار جمعی و انجام فعالیت‌های مشترک با دانشمندان و نخبگان داخلی و خارجی را برای تحقق برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند.

اعضای قطب علمی ارتباطات و رسانه میرزامحمدمهدی فرقانی، هادی خانیکی، علی‌اصغر کیا، حسینعلی افخمی، سیدمحمد مهدی‌زاد‌طالشی، سیدرضا نقیب‌السادات، مهدی محسنیان‌راد و سیدوحید عقیلی هستند.

اعضای قطب علمی مدیریت تکنولوژی و نوآوری سیدحبیب‌الله طباطبائیان، لعیا الفت، مهدی الیاسی، سیدسروش قاضی‌نوری‌نائینی، جعفر باقری‌نژاد، محمد تقی‌زاده، محمدرضا تقوا، مهدی محمدی و سیدکمال طبائیان شدند.

اعضای قطب علمی رویکرد نهادی به اقتصاد ایران نیز فرشاد مؤمنی، سهیلا پروین، عباس شاکری حسین‌آباد، محمدقلی یوسفی، حسین راغفر، محمد حسین مهدوی عادلی و فاطمه بزازان معرفی شدند.

اعضای قطب علمی دولت‌پژوهی حسین سلیمی، شجاع احمدوند، سیدجلال دهقانی‌فیروزآبادی، ابراهیم برزگر، امیرمحمد حاجی‌یوسفی، رضا سیمبر و ارسلان قربانی شیخ‌نشین شدند.

اعضای قطب علمی ریاضیات مالی عبدالساده نیسی، پیام حنفی‌زاده، مقصود امیری، جاوید بهرامی، اسماعیل بابلیان، جلیل رشیدیان و فرشید مهردوست‌شهرستانی شدند.

لازم به ذکر است، با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه و ضرورت شکل‌گیری قطب‌های علمی، پیشنهاد تشکیل و فعالیت این قطب علمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد که در جلسه شورای قطب‌های علمی این وزارت خانه موافقت و به رئیس دانشگاه ابلاغ شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه علامه غلامی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه