Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:30:53 GMT

آخرین وضعیت وقوع سیل در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۱۰۶

آخرین وضعیت وقوع سیل در مازندران

به گزارش خبرنگارایرنا، اگرچه این بارش آخر زمستانی طبق گزارش هواشناسی در سه دهه اخیر درمازندران بی سابقه بود و غافلگیری مدیران دستگاههای اجرایی در این خطه شمال کشور را به دنبال داشت، ولی تشکیل ستاد مدیریت بحران با مسوولیت استاندار مازندران بسیج امکانات دولتی و غیر دولتی به خصوص نیروهای مسلح مستقر برای خدمات رسانی به سیلزدگان به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*** فروکش کردن بحران سیل
براساس این گزارش با بسیج امکانات و تجهیزات در مازندران تاکنون گام اساسی برای خدمات رسانی به سیلزدگان برداشته شد و تا حد زیادی بحران سیل در این استان فروکش کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: برای خدمات رسانی به سیلزدگان تمام نیروهای امداد و نجات راهی روستاها و شهرهای سیلزده شدند به طوری که به حدود 6 هزار نفر از سیلزدگان خدمات رسانی شد.
دکتر مجتبی اکبری افزود : علاوه بر آن به افزون بر یک هزار خانوار خسارت دیده ناشی از سیل بسته غذایی توزیع شد و حدود 200 خانوار خسارت دیده نیز در اسکان اضطراری اقامت داده شدند.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی به سیلزدگان تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.
*** اتصال برق و آب
همچنین طبق گزارش ستاد مدیریت بحران مازندران هم اکنون آب و برق و گاز اکثرروستاها و شهرهای خسارت دیده وصل شد و مشکلی در تامین خدمات عمومی وجود ندارد.
براساس این گزارش برق حدود 28 روستا همچنان قطع است و نیروهای شرکت توزیع برق با وجود بارش باران و برودت هوا سرگرم رفع مشکل هستند.
ستاد مدیریت بحران اعلام کرد محور ساری- کیاسر به عنوان یکی از محورهای اصلی که براثر وقوع سیل و برف در ارتفاعات این محور مسدود بود با حضور راهداران باز شد و تردد در آن برقرار است.
همچنین گروههای راهداری برای بازگشایی راههای روستایی مناطق کوهستانی در شهرستان ساری ، بهشهر و نکاء اعزام شدند و تلاش برای بازگشایی این مسیر ها ادامه دارد.
*** آماده باش ستاد مدیریت بحران
جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران گفت: با وجود فروکش کردن سیل در اکثر مناطق این استان، کار خدمات رسانی برای برقراری برق، آب و گاز در روستاها ادامه دارد و ستاد مدیریت بحران همچنان برای ساماندهی خدمات دهی به مردم در آماده باش است.
مهدی رازجویان افزود: براساس برآورد اولیه حدود یکهزار500 واحد مسکونی در این سیل دچار خسارت 30 تا 100 درصد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شناسایی این واحدها و خدمات رسانی وارد کارزار شد.
وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان به خانوارهای خسارت دیده حدود 40 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای معیشت و تعمیرات پرداخت می شود.
معاون عمرانی استاندارمازندران گفت : همچنین برای مرمت واحدهای مسکونی 100 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خسارت دیدگان قرار می گیرد و تسهیلات برای ساخت مسکن نیز برای هر واحد مسکونی در روستاها 350 میلیون ریال و شهری نیز 500 میلیون ریال پیش بینی شده است.
رازجویان افزود : با پاکسازی مناطق سیلزده از گل و لای و شناسایی دقیق واحدهای مسکونی خسارت دیده کار پرداخت تسهیلات برای ساخت و مرمت واحدهای مسکونی به روستاییان و شهرنشینان شروع خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنان رایزنی با سطح ملی برای جبران خسارت های ناشی از سیل به مردم و تاسیسات زیربنایی ادامه دارد و امیدواریم با تخصیص به موقع بتوانیم علاوه بر جبران خسارت ها، طرح های پیشگیرانه را برای سیل در استان اجرایی کنیم.
معاون استاندارمازندران خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی این استان همچنان ناپایداری جوی تا اواسط هفته آینده به طور متناوب ادامه خواهد داشت و ستاد مدیریت بحران نیز برای خدمات رسانی به مردم کارش را ادامه می دهد.
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب اسلامی برق خدمات رسانی به مردم سیل مدیرعامل جمعیت هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی عوامل بحران و تیم‌های هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: پیش‌بینی هواشناسی این بود که سامانه همرفتی ناپایداری را داشته باشیم که این سامانه از روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت که از دریای سیاه شکل گرفته بود مناطقی از شرق استان را در برگرفت و باعث بارندگی های باران و رگبار و تگرگ شد و در نتیجه شاهد فعال شدن و بالاآمدن رودخانه‌های فصلی در مناطق شمال استان بودیم.

بیشتر بخوانید: صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در کاشان حوضه «دُرِه»، «قهرود» و «جوینان»‌ و «شهری» کاشان فعال شد، افزود:‌ این رودخانه‌ها گل و لای را به مناطق شهری و قسمتی از جاده قدیم نطنز- کاشان، باند فرودگاه، شهرک صنعتی امیرکبیر و محله «گازرگاه» آوردند. همچنین محور امام رضا (ع)، باقرالعلوم (ع)، میدان رسالت، کمربندی کاشان و همچنین «فین بزرگ» و «یزدآباد» تحت‌تاثیر این شرایط قرار گرفتند و علاوه بر خسارت به معابر شهری، جاده‌ها، کشاورزی، شاهد آب‌گرفتگی در ۶۰ منزل مسکونی هم بودیم.

او درباره شهرستان نائین هم توضیح داد که سیلاب در گردنه‌ «زنجیرگاه» موجب بسته شدن چند ساعته محور خور- انارک -نائین شد که این جاده امروز بازگشایی شده است و در روستای «ارور» هم شاهد آب‌گرفتگی دو منزل مسکونی بودیم. خسارت سیلاب در شهرستان «جرقویه» با اصابت صاعقه به دو نفر از عشایر همراه بود که مجروح شدند، اما به گفته شیشه‌فروش در حال حاضر حالشان مساعد است. او از نشست یک پل در روستای «حیدرآباد» شهرستان هم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره خسارت‌های سیلاب در شهرستان نطنز هم به سیلاب در روستای «صالح‌آباد»، خسارت به قنات‌ها و جاده‌های آن اشاره کرد و گفت:‌ در شهرستان آران و بیدگل سیلاب رودخانه‌های «گازورگاه» و «حیدر» از کاشان به منطقه «یحیی‌آباد» وارد و موجب آب‌گرفتگی چند منزل در بخش «کویرات» در روستاهای «حسین‌آباد» و «محمدآباد» و خسارت به باغ پسته، مزارع و راه‌های آن‌ها شد.

شیشه‌فروش در ادامه به خسارت سیلاب در بخش مرکزی و دو روستای «مهران ۲» و «ظفرقند»، آب‌گرفتگی چند واحد مسکونی در روستاهای «رحیم‌آباد»، «دولت‌آباد» و «جعفرآباد» و شکستگی زیرگذر در بخش مهاباد اردستان، خسارت به قنات‌های «تلک‌آباد» و آسیب به ۴۰ راس گوسفند در زواره و خسارت به بخش‌هایی از شهرضا، گلپایان، خوانسار، میمه و خور و بیابانک اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ تیم به ۲۴۰ نفر امدادرسانی کردند بیشترین خسارت را مربوط به بخش کشاورزی، راه‌ها و معابر دانست.

کد خبر 847039 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت