Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:44:20 GMT

جاری شدن آب در زاینده رود نشاط نوروزی را دوچندان کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۱۸۲

جاری شدن آب در زاینده رود نشاط نوروزی را دوچندان کرد

دکتر روحانی رئیس جمهوری روز 12 اسفند امسال به وزارت نیرو دستور داد؛ ضمن در نظرگرفتن نیازهای زیست‌ محیطی، به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی کند که در ایام نوروز نسبت به رها‌سازی آب در زاینده رود اقدام کند.
به گزارش ایرنا، ' عباس رضایی ' روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار 45 توقفگاه امنیت و سلامت در جاده های اصفهان که در یکی از این توقفگاهها واقع در آزادراه اصفهان - کاشان برگزار شد، افزود: به فضل الهی بارندگی های خوب موجب شد تا رئیس جمهوری برای افزایش شادابی شهروندان بویژه مسافران نوروزی دستور به بازگشایی دریچه های سد زاینده رود در نوروز 98 دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی زمان بازگشایی سد زاینده رود را بامداد دوشنبه هفته جاری اعلام و اضافه کرد، ادامه داد: با جاری شدن آب زاینده رود، نشاط ، شادابی و فضای بهتری برای مردم و میهمانان نوروزی در استان مهیا شد.
استاندار اصفهان اظهارداشت: طی روزهای گذشته، دستگاههای اجرایی استان فعالیت های خود را برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران نوروزی آغاز کردند و امیدواریم میهمانان نوروزی روزهای با نشاط و شادابی را در این شهر تاریخی سپری کنند.
وی با اشاره به اهمیت سفر در فرهنگ ایرانی و اسلامی اضافه کرد : سفر موجب رهایی انسان از گرفتاری های روحی، تقویت نشاط و امید به آینده همچنین تبادل افکار و دیدگاههای جوامع می شود و تقویت اقتصادی را به همراه دارد.
رضایی بیان کرد: وظیفه انسانی و اسلامی ماست که زمینه سفری امن و سالم را برای هموطنان خود فراهم کنیم و در این راستا 45 ایستگاه امنیت و سلامت و هفت ستاد عشایری برای رفع خستگی و تقویت روحی رانندگان در جاده های استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد : همچنین هفت ستاد سفر در ورودی های شهر اصفهان به میهمان نوروزی خدمات رسانی می کند.
استاندار اصفهان ادامه داد: با تلاش مدیران استان بویژه معاونت امور عمرانی استانداری، راه و شهر سازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در شهر اصفهان فراهم شده است.
رضایی از رسانه ها به خاطر پوشش اخبار ستاد نوروزی استان اصفهان و اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی قدردانی کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امنیت کشور را مرهون جان گذشتگی آنها دانست و به تشییع پیکر 27 شهید مدافع وطن و سه خلبان هوانیروز در 2 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این شهدا برای خدمت به هموطنان خود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل وابسته به گروه القاعده، 24 بهمن امسال در یک اقدام کور تروریستی در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین(ع) اصفهان را منفجر کردند که در پی آن 27 نفر از نیروهای جان بر کف سپاه، شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند. پیکر این شهدا 27 بهمن در اصفهان تشییع و خاکسپاری شد.
همچنین پیکر سه شهید حادثه سقوط بالگرد هوانیروز اصفهان که 13 اسفند برای انجام عملیات امدادرسانی به یک مادر باردار در مناطق دشوار دهدلی اردل واقع در استان چهار محال و بختیاری اعزام شده بودند، روز 16 اسفند در اصفهان تشییع و خاکسپاری شدند.
در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند و در ایام نوروز 98 به گفته مسوولان امر پیش می شود این رقم به بیش از سه میلیون افزایش خواهد یافت.
/6026/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اصفهان القاعده ایام نوروز صنایع دستی و گردشگری یاد و خاطره شهدا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است