Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@19:28:28 GMT

سبزی پلوماهی شب عید چقدر خرج دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۲۱۸

صراط:

ایرانی‌ها برای بسیاری از آئین و روزهای سال مراسم‌های قابل توجهی برگزار می‌کنند که حتی وعده‌های غذایی در آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به طور مثال ایرانی‌ها در اولین روز سال نو به پخت و مصرف سبزی پلو و ماهی و رشته پلو می‌پردازند که با توجه به افزایش قیمت انواع محصولات به خصوص محصولات خوراکی به نظرمی‌رسد این دو غذا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بررسی‌های ما از سطح بازار حکایت از آن دارد که هر کیلو برنج ایرانی قیمتی در حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، گوشت چرخ شده به طور میانگین کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، کشمش ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان، رشته پلویی ۱۱ هزار تومان، سبزی پلو کیلوی ۶ هزار تومان، ماهی قزل آلا ۳۳ هزار تومان و ماهی سفید ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان قیمت دارد.

یک حساب سرانگشتی بیانگر آن است که برای تهیه و پخت سبزی پلو ماهی و کوکو برای ۴ نفر با توجه به ماهی قزل آلا و سفید باید ۶۷ هزار تومان تا ۱۲۷ هزار تومان هزینه کرد و برای پخت رشته پلو باید حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه در نظر گرفت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، جواد شاشانی گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهر ماه سال قبل آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

او افزود: هم اکنون  صید ماهی در دریاچه سد مهاباد با توجه به شروع فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، متوقف شده است.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر کرده  لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

شاشانی تصریح کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صید ماهی از سد کاهش یافته است در حالیکه سال‌های گذشته سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد برداشت می‌شد.

او ادامه داد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • شناکردن ماهی‌ها در خیابان‌های دبی (فیلم)
  • تصاویری پربازدید خیابان‌های دبی؛ ماهی‌ها به گردش آمدند! | فیلم
  • شناکردن ماهی‌ها کف خیابان‌های دبی (فیلم)
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • (ویدئو) شنای ماهی‌ها در خیابان‌های دبی امارات!
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟