Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@17:21:13 GMT

نخستین گروه مسافران نوروزی وارد اردبیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۲۶۵

نخستین گروه مسافران نوروزی وارد اردبیل شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گردشگران نیز که از مقصد شمال کشور به سمت غرب و شمال غرب کشور و بالعکس نیز که برای رسیدن به مقصد از استان اردبیل گذر می کنند، در مسیر سفر خود توقفی در مناطق مختلف استان داشته و از جاذبه های تاریخی این خطه دیدن کردند.
مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز بازار تاریخی و چندین خانه، پل، حمام و موزه تاریخی نیز که در مرکز شهر اردبیل واقع شده، از جمله مراکز مورد بازدید گردشگران نوروزی استان اردبیل در نخستین روز تعطیلات عید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهر گردشگری سرعین در 27 کیلومتری شهر اردبیل هم که به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی، چشمه ها و استخرهای آبگرم کشور محسوب می شود، در نخستین روز از تعطیلات عید نوروز مملو از جمعیت کثیر مسافران نوروزی شد.
مکان های مهم گردشگری استان از جمله بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل، مجتمع ها و استخرهای آبگرم شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال و نیز بازارچه مرزی بیله سوار و پل معلق مشگین شهر به همراه 32 واحد اقامتگاه بومگردی از جمله جاذبه های گردشگری استان اردبیل است که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
امسال برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری استان اردبیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در محل نگارخانه بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر شده و کلیه امور مربوط به سفرهای نوروزی استان از این محل مدیریت می شود.
همچنین در این محل نمایشگاه معرفی جاذبه ها و اماکن تفریحی و گردشگری استان اردبیل برپا شده و مسافران و گردشگران مراجعه کننده به بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری استان اردبیل آشنا شده و راهنمایی لازم برای تعیین مقصد سفر در داخل استان را دریافت می کنند.
این ستاد و نمایشگاه که با هدف توزیع سفر در سرتاسر استان اردبیل دایر شده و شعار سفرهای ارزان و آسان با ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استان دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری و ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران، خانه ارشادی، حمام ملاهادی، برج شاطر، پل هفت چشمه، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل است.
همچنین مقبره شیخ حیدر، کاروانسرای قانلی بولاغ، سنگ نبشته های ساسانی، مجسمه های سنگی شهر یری، قلعه های دیو، قهقهه و کهنه در مشگین شهر، قیز قلعه سی و شاه تپه سی در گرمی، حمام سنگی در کوثر، قلعه بوینی یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این استان نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه های باستانی آناهیتا، کلیسای مریم مقدس، کاروانسرای شاه عباسی، شیروان دره سی، عمارت آقازاده اردبیلی، منطقه گردشگری کپز و ازناو، منطقه حفاظت شده آق داغ، ژئوپارک دربند مشکول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشور، آق بلاغ (سیبیه خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر جاذبه های گردشگری قابل توجه در استان اردبیل به شمار می رود.
امسال با هماهنگی مدیران استان طرح زمستان بیدار با هدف همه فصلی کردن گردشگری و توسعه سفرهای زمستانی در استان اردبیل به اجرا درآمد که به گفته جامعه هتلداران استان موجب افزایش ضریب اشغال و استقبال گردشگران و سفر بیشتر ایرانگردان به اردبیل شد.
استان اردبیل دارای 34 واحد هتل، 87 واحد هتل آپارتمان، 143 واحد خانه مسافر، 66 واحد مهمانپذیر، 32 واحد اقامتگاه بومگردی، پنج واحد کمپ گردشگری با 20 هزار تخت اقامتی است.
1905/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پدر جاذبه های گردشگری استان زمستان مجسمه مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود