Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان تهران گفت: احتمالا در سال آینده به شکایت از وزیر ارتباطات رسیدگی می شود.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفت‌گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین جزئیات از پرونده شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار اهوازی از وزیر ارتباطات اظهار کرد: رسیدگی به شکایت از وزیر ارتباطات در سال آینده انجام می‌شود.

دادستان کل کشور: شخص وزیر ارتباطات باید پاسخگو باشد که چرا با دستورات رهبری مقابله می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم بود که با انتقاد از عملکرد وزیر ارتباطات اظهار کرد: امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم گرفتار هستند، چه کسی مسئول است؟ خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید ایشان جوابگو باشد که برای پاک‌سازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند. بازی کردن با الفاظ هیچ‌گاه کارگزار نخواهد شد. ما تلاش می‌کنیم اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش و دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.

معاون دادستان: شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار اهوازی از وزیر ارتباطات

بعد از سخنان دادستان کل کشور و حدود ۲۵ روز پیش، جواد جاوید نیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر برای نخستین بار خبر طرح شکایت از وزیر ارتباطات را اعلام کرد و گفت: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضائی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود.

وی افزود: علیرغم اینکه اجرای قانون، دستورات قضائی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است، اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور تصریح کرد: علیرغم اینکه تلاش شد در این قضیه به نحو مسالمت‌آمیزی این موضوع حل‌وفصل شود و وزیر ارتباطات به اجرای قانون تمکین کنند، اما به دلیل اینکه این کار انجام نشد طرح شکایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای کارکنان تهران مطرح‌شده است. این طرح شکایت هم از سوی مدعی‌العموم و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وی با اشاره به دلیل شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند.

جاوید نیا تصریح کرد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران است و منتظر هستیم تا روند قضائی خود را طی کند. وزیر ارتباطات دو عنوان شکایت دارد، یکی عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضائی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور یادآور شد: دومین عنوان شکایت وزیر ارتباطات هم بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ دیتا) است؛ طبق قانون جرایم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود؛ بیگانگان می‌توانند با تحلیل دیتا و جاسوسی نقطه‌به‌نقطه‌ای که از شهروندان کشور ایجاد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که برای به‌کارگیری در اغتشاشات از این اطلاعات به دست می‌آوردند نظم و امنیت کشور را به هم بزنند و این موارد مصداق دقیق جاسوسی رایانه‌ای است.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۵۷۶ و هم در ماده ۷۳۱ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی یا ماده ۳ جرایم رایانه‌ای اگر وزیر ارتباطات در دادگاه محکوم شوند، حکمی که برایشان در نظر گرفته می‌شود احتمالاً انفصال از خدمات دولتی است یعنی وزیر ارتباطات از تمامی سمت‌های دولتی محروم می‌شود.

وزیر ارتباطات: برای موضوعات حاشیه‌ای وقت ندارم

یک روز بعد از خبر مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات معاون دادستانی کل کشور مبنی بر شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار شهروند اهوازی از وزیر ارتباطات به دلیل عدم پیگیری دستورات شورای عالی فضای مجازی و احتمال انفصال وی از خدمت، گفت: ما از ۶ صبح تا ۱۰ شب مشغول کار هستیم و انصافاً با توجه به مشکلات اقتصادی که برای مردم وجود دارد و وظایفی که بر عهده ماست، وارد حاشیه شدن نه به سود ما بوده نه به سود کشور است.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از موضوعات جدی بوده و درخواست مردم و رئیس جمهور از ما است، اضافه کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که همه وقت و انرژی خودمان را روی این مسائل بگذاریم و وارد حاشیه‌ها شدن به سود کشور و به سود ذهن مردم نخواهد بود. در این زمینه خیلی پیگیری نکردم که مسئله چیست و نه اینکه این مسائل می‌تواند ما را از مسیری که در آن قرار داریم و پیش می‌بریم به حاشیه ببرد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: موضوع اصلی این است که ما باید تلاش کنیم وضعیت اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهیم و ماموریت‌هایی نیز در این زمینه به ما محول شده است و وقت سر خاراندن برای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای را ندارم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دادستان تهران وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد امروز با حضور دادستان کل کشور برگزار و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی و از خدمات غلامعلی دهشیری تقدیر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: با توجه به تولید و بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی کمک بسیار عظیمی در حل مشکلات اقتصادی کشور خواهیم کرد.

وی استان یزد را یکی از صاحب نظرترین استان‌ها در همه‌ی بخش‌ها دانست و در این رابطه گفت: این استان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله زمینه‌ی علمی، فکری، اقتصادی و … از سطح بسیار بالا برخوردار و با توجه به جذب بالای نیروی انسانی با بیش از ۱۵۰ هزار نفر یکی از صاحب نظرترین استان‌ها محسوب می‌شود.

بخش خصوصی باید تقویت شود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، بیان کرد: تقویت تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی اقتصادی و افزایش بخش‌های خصوصی با فعالیت روز افزون مردم مورد تاکید است.

وی حفظ حقوق عامه را یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: حقوق عامه یکی از مهمترین لایحه‌های قانونی است که باید دادستان‌ها و قضات در این زمینه تمامی تلاش خود را در حفظ این امر انجام داده و احتیاط را کنار گذاشته و و به راحتی بر این امر تاکید کنند.

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، آزادی را یکی از شعارهای اصلی دانسته و گفت: یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه آزادی مطلوب است و و این آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد و همه‌ی جوانب در یک کشور اسلامی باید سنجیده شود و همچنین تمام تلاش‌ها در جهت تبیین و اقتدار در زمینه حفظ آزادی دینی در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شود.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: قانون با تمام کسانی که برای ضربه زدن به کشور از جمله ضربه فرهنگی تلاش خود را می‌کنند و از قوانین موجود تمرد کرده قاطعانه برخورد می‌کند و ضمن قدردانی از تمام صنوف، فروشگاه‌ها، اماکن عمومی، افرادی که در زمینه‌ی عفاف و حجاب تلاش خود را برای نگهداشتن این امر داشته، بر استمرار این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌ها، تصریح کرد: امید است برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۲ حوزه‌ی منتخب کشور با استقبال بیشتری با توجه به اتفاقات اخیر از جمله اقتدار ملی جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد افزود: منتخبان مجلس مطالبه‌گر هستند و باید نمایندگان مجلس در رابطه با مشکلات مردم در همه‌ی زمینه‌ها تلاش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: برکت خون شهدا در همه‌ی مراتب زمینه ساز شکست و نابودی دشمن در همه‌ی جوانب بوده که امروزه این جمهوری با اقتدار تمام در تمامی تصمیمات، وضع قوانین، انتخابات و … مستقل بوده و با توکل بر خدا و اقدام جهادی و راهبردهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری روز به روز موفق‌تر است.

رضایتمندی مردم یکی از اهداف مهم قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه خروجی کار و رضایتمندی مردم برای تحقق اهداف، مد نظر است.

وی افزود: به دنبال تحقق سند تحول قوه قضائیه که یکی از منویات مقام معظم رهبری است با یک نگاه متعالی در سایه کمک و اتحاد تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در استان می‌توان گامی بلند در زمینه ارتقا کمی و کیفی دستگاه قضا برداشت.

وی اضافه کرد: به منظور پیشبرد اهداف و حل مسائل استان با همراهی و هم‌افزایی، مسیر پیشرفت و ارتقا استان را دنبال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، استان یزد را یکی از پرافتخارترین استان‌ها در همه‌ی زمینه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: استان یزد که از دیرباز به مهد علم و دیانت معروف بوده منشأ اثر و خیر و برکت در خدمت به پیشگاه مردم متین و بزرگوار است.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 6087861

دیگر خبرها

  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲