Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:51:37 GMT

اردوغان رسیدن نوروز را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۵۵۷

اردوغان رسیدن نوروز را تبریک گفت

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت نوروز، ابراز امیدواری کرد این عید در تمامی مناطق جغرافیایی دارای فرهنگ مشترک و جوامع برادر بعنوان عید دوستی و عشق و محبت جشن گرفته شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری تی آر تی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پیام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن نوروز، ابراز امیدواری کرد که نوروز نویدبخش بهار بعنوان عید عشق و محبت و دوستی و برادری جشن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان گفت : نوروز را که سمبل فرا رسیدن فصل بهار بوده و برای ما به معنی در آغوش کشیدن گذشته و آینده با پشت سر نهادن تمامی تفاوت ها و گوناگونی ها با روحی مملو از وحدت و همبستگی است، تبریک می گویم.
رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما بعنوان نمایندگان تمدنی که تفاوت ها و گوناگونی ها را بعنوان تمول تلقی کرده و با ارزشهای جهانی مانند صلح، مسامحه، عشق و محبت و برادری آغشته شده ایم، علیرغم تمامی تحولات منفی در منطقه و جهان به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد.
اردوغان همچنین آرزو کرد که نوروز در مناطق جغرافیایی دارای فرهنگ مشترک و جوامع برادر بعنوان عید دوستی و عشق و محبت جشن گرفته شود.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رجب طيب اردوغان تركيه نوروز98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی

کامران پورمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بنابر بررسی های صورت گرفته با انجمن کارفرمایان صنایع چوب، ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است که با احتساب خمیر کاغذ در کارخانجات کاغذسازی ۲ میلیون متر مکعب به این میزان اضافه می شود، درحالیکه هم اکنون صنایع ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب حدود ۶ میلیون متر مکعب چوب از هرس باغات و چوب آلات باغی و بخشی چوب های وارداتی تامین می شود که مجموع واردات از یک میلیون تن بیشتر نخواهد بود.

پورمقدم ادامه داد: واردات چوب بدلیل آفات قرنطینه ای با مشکلاتی روبروست و از طرفی بدلیل نوسانات نرخ ارز، واردات صرفه اقتصادی ندارد.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه امکان خودکفایی تامین چوب با توسعه زراعت چوب وجود دارد، افزود: اگر طی ۵ سال سطحی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار را زیرکشت ببریم، تمام نیاز چوبی در داخل قابل تامین است، اما این موضوع نیازمتد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت اعم از تامین نهال های اصلاح شده و زودبازده و مقاوم به شوری و کم آبی است.

به گفته او، با توجه به محدودیت منابع آبی برای توسعه زراعت چوب، استفاده از آب های نامتعارف باید در دستور کار قرار گیرد. بدین منظور در سال ۱۴۰۳ حداقل حدود ۲ هزارهکتار شناسایی عرصه داریم که می توان با آب پساب کارکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توسعه زراعت چوب، قاچاق متوقف می شود، گفت: بخش عمده زراعت چوب متکی به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۳۰ درصد سرمایه گذاری مربوط به زیرساخت است که امیدواریم این سطوح را برنامه ریزی کنیم تا طی یک دوره ۵ ساله نیازهای چوبی کشور در داخل تامین شود به طوریکه نه تنها نیازی به واردات نداشته باشیم، بلکه قاچاق چوب از جنگل ها متوقف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، جمعه ۱۰ فروردین
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • تبریک عید نوروز ۱۴۰۳ از زبان زائران حرم شاهچراغ (ع) + فیلم