Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:38:37 GMT

انتظار فرج درس مکتب شهداست

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۷۴۱

انتظار فرج درس مکتب شهداست

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: انتظار فرج ولی عصر (عج) ماندن درسی از درس های مکتب شهداست که باید به آن توجه ویژه کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در یادواره شهدای هیدج شهر زنجان با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: خدای متعال جان شیرین شهدای عزیز را در به قیمتی بالا خریداری می‌کند و ما در هر نشست و یادواره و کنگره‌ای عظمت شهدای گرانقدر را به نظاره می‌نشینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهدای بزرگ ما احتیاجی به برگزاری گرامیداشت و بزرگداشت ندارند، بلکه ما به این بزرگداشت‌ها نیازمندیم تا به هر بهانه ای به تماشای عظمت شخصیت معنوی شهیدان بپردازیم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: قرار بر این است که جهان آینده با شخصیت و فرهنگ شهیدان ساخته شود بنابراین برای ساخت این جهان و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت ما به شناخت بیشتر شهیدان نیازمندیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه وظیفه ما این است که جامعه را به سمت فرهنگ شهیدان سوق دهیم، یادآور شد: همه می‌دانیم که پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه چهار عامل ایمان و اعتقاد، وحدت و یکپارچگی مردم و حضور رهبری دینی و امدادهای غیبی خدای متعال شکل گرفت.
وی ادامه داد: همین چهار عامل در جبهه‌های جنگ نیز وجود داشت و زمینه ساز پیروزی و استقامت رزمندگان اسلام شد.
آیت‌الله عابدینی با طرح این سوال که برای ادامه انقلاب به چه چیزهایی نیازمندیم؟ تصریح کرد: علاوه بر چهار عاملی که تا به امروز پشتیبان استمرار این انقلاب بوده عامل پنجمی نیز به کمک این نظام شتافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر ایمان، وحدت، رهبری، امدادهای غیبی، اثرگذاری شهیدان در فرهنگ و روحیه و شکست اقتدار دشمن توانسته ما را به موفقیت برساند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: زمانی که دشمن به شوق شهادت طلبی نیروهای جوان کشور ما نگاه می‌کنند دچار تزلزل و شکست می‌شوند بنابراین با این پنج عامل انقلاب ما با اقتدار راه خود را ادامه می‌دهد و به آینده کشور امیدوار هستیم.
وی یادآور شد: ما دورانی را در این کشور گذرانده‌ایم که حتی جرات نداشتیم با آرامش در خیابان‌های شهر خود حرکت کنیم و هرلحظه امکان دستگیری ما وجود داشت و فراموش نمی کنیم بسیاری از انقلابیون ما به واسطه پایبندی به اعتقادات خود به دست ساواک شکنجه می‌شدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز در شرایطی هستیم که دست استکبار جهانی از کشور ما کوتاه شده و امریکایی که در عراق برای جنگ و تروریست سرمایه گذاری کرده بودند امروز برای حضور در این کشور چراغ خاموش وارد این کشور می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به شرایط امیدآفرین آینده انقلاب،گفت: امروز با اقتدار می‌توان گفت ایران قیام کرد و امام از تبعیدگاه خود بازگشت، اگر جهان قیام کند چه کسی خواهد آمد؟ امروز جهان بیدار شده و به دنبال آزادیخواهی و حق طلبی است.
وی افزود: اگر پیش از انقلاب عده ای سینه خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب سپر نمی‌کردند، اگر در دوران دفاع مقدس شهدا جان خود را فدا نمی‌کردند و اگر امروز شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم حاضر نمی‌شدند امروز این اقتدار و عظمت را نداشتیم.
وی با بیان اینکه انتظار شهدا از ما این است که زندگی دینی داشته باشیم، گفت: شهدا اجراکننده امر به معروف و نهی از منکر بودند و با مشاهده فساد امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند تا جامعه بیشتر آلوده نشود و مبادا مسئولی تخلف کند و مردم آن را به پای نظام و اسلام بنویسند.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: شهدا عزت و ذلت را نزد خدا می‌دیدند، اما عده ای هستند که در برابر مردم گردن کلفتی کرده و تکبر می‌کنند و مستکبر هستند، اما در برابر امریکا و انگلیس ذلیل بوده و نوکری خود را به دشمن نشان می‌دهند.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: امروز ما باید همچون شهدا به گونه ای زندگی کنیم که دیگران پس از مرگ ما بگویند ما شهادت می‌دهیم که تو اقامه کننده نماز و به دنبال برپایی عدالت هستی و باید سیره عملی و رفتاری ما به گونه ای باشد که ما را شیعه اهل بیت(ع) و امیرمومنان(ع) بدانند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايثار و شهادت شهدا نماينده ولي فقيه در قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت‌_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود. فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره‌کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد و در طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی هم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم. قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کارهای فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: در سطح کشور هم سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و تصریح کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کارها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان هم معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده، باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

کد خبر 747053

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند