Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از تقدیم سوال خود از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه تعلل در انجام وظایف در زمینه نظارت، کنترل و جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو خبر داد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در اقدامی نظارتی در راستای پیگیری اعتراضات مردم به تغییر قیمت خودروهای پیش فروش شده، از آقای رضا حمانی وزیر صنعت سوال کرده‌ایم که چرا این وزارتخانه و نیز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در انجام وظایف نظارت، کنترل و جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو و همچنین بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه ساز تعلل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در شرح این سوال خود که به همراه سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع مجلس تدوین شده، تاکید کرده است: رفتار نامطلوب، غیرقانونی و قلدرمآبانه خودروسازان با مشتریان و قطعه سازان سطح بالایی از نارضایتی را ایجاده کرده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان که وظیفه قانونی در نظارت، کنترل و اصلاح اینگونه امور و احقاق حق مردم دارند، عملکرد موفقی نداشته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه این سوال به نمونه هایی از اجحاف در حق مشتریان اشاره کرد و گفت: خودروسازان علی رغم دریافت 50 درصد قیمت خودرو در زمان ثبت نام که بعضا از سال 1396 هم بوده است، نه تنها در تحویل خودرو تاخیر چندین ماهه دارند بلکه با احتکار آن، تقاضای وجه مضاعف نموده اند که تصاویر و اسناد این موارد به وفور در دست مردم وجود دارد.

حسینی ادامه داد: با وجود قرارداد قانونی، شرعی و قطعی با قیمت معین، برخی از خودروسازان قیمت و شرایط قرارداد را بدون جلب نظر طرف دوم قرارداد یعنی مشتریان، به نفع خود تغییر داده و توجهی به تذکرات دستگاه های نظارتی هم ندارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در شرح سوال خود از وزیر صنعت تاکید کرد: شاهد موارد متعددی در این زمینه بوده ایم از جمله آنکه دو مشتری در یک ساعت و یک روز برای یک خودرو ثبت نام کرده اند اما خودروساز با دو تاریخ (بعضا با یک روز فاصله) و با تفاوت قیمت فاحش برای مشتریان دعوتنامه صادر کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر وزیر صنعت در جلسه کمیسیون تخصصی که برای پاسخ دعوت خواهد شد، پاسخ قانع کننده ای به این پرسش که درباره حق ضایع شده از مردم است نداشته باشد، در راستای وظیفه قانونی نظارت بر اجرای قانون، این سوال را در صحن علنی از وزیر صنعت خواهد پرسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصادی معدن و تجارت حقوق خودرو مجلس شورای اسلامی صنعت وزارتخانه خودروسازان قطعه سازان معدن تجارت قیمت خودرو مردم تهران در مجلس شورای صحن علنی خودروسازان صنعت قطعه سازان قیمت خودرو هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان

آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش به ریاست نصرالله پژمانفر، گفت: این جلسه با موضوع بررسی افزایش کیفیت، غنی‌سازی و کاهش ضایعات نان و همچنین بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص زنجیره ارزش نان و ارتقاء بهره‌وری برگزار شد که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، سپاه پاسداران، سازمان ملی استاندارد و کارشناسان دانشگاهی و مراکز پژوهشی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به مضرات فراوانی که آرد تصفیه شده (سفید) برای سلامت انسان دارد و مشروح آن در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به استناد مطالعات داخلی و خارجی آمده و نارضایتی‌هایی که از این محل در اذهان مردم ایجاد شده است، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی پیرو اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها به موضوع ورود کرد و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این جلسه مصوباتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید تا در اسرع وقت و با قید فوریت، اقدامات قابل نظارت با محوریت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود.

خضریان در تشریح مصوبات کمیسیون اصل نود، گفت: تدوین استاندارد نان کامل و ابلاغ آن، تدوین شیوه نامه پخت نان کامل و نظارت بر اجرای آن توسط نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل، حمایت از راه اندازی کارخانجات آرد کامل در سطح استان‌های کشور، توسعه استفاده از آرد کامل در صنف نانوایی، افزایش تعداد نانوایی‌هایی که از آرد کامل استفاده می‌کنند، اقتصادی کردن تولید آرد کامل و پخت نان کامل از جمله مصوبات اصلی کمیسیون بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود زحمات قابل تقدیری که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشیده است، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. در جلسه امروز کمیسیون تأکید شد که آرد کامل باید نرخ گذاری صحیحی داشته باشد تا کارخانجات آرد برای ورود به این حوزه تشویق شوند. همچنین بیان شد که قیمت تمام شده نان کامل باید به نحوی باشد که اقشار مستضعف نیز بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند و باید کارگروه‌های نظارتی در سطح استان‌ها امکان نرخ گذاری متفاوت برای واحد‌های پخت نان کامل را فراهم کنند.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که هر چه سریعتر دستورالعمل پخت نان کامل به صورت فراگیر ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کامل اعمال شود چرا که عدم رعایت نکات فنی تخمیر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از این رو باید اقدامات اساسی برای فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل و ایجاد هدفمند و برنامه‌ریزی شده مطالبه مردمی در این زمینه انجام شود. از سوی دیگر دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت بهداشت باید نسبت به افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه اصول پخت نان کامل در نانوایی‌ها اقدام کند تا از این طریق امکان نظارت فراگیر و مردمی فراهم شود و اطلاعیه‌ای در این زمینه در نانوایی‌ها نصب شود.

نماینده تهران ادامه داد: در این نشست مطرح شد که موضوع پخت نان کامل باید به عنوان هنر-صنعت، مجدداً در روستا‌های کشور با رعایت موازین بهداشتی احیاء شود تا ضمن ایجاد اشتغال، منجر به بهبود هر چه بیشتر سلامت مردم شود. نانوایان باید طی یک نامه مشخص، در خصوص نحوه پخت نان کامل و رعایت اصول مربوطه آموزش حرفه‌ای ببینند. همچنین فراهم سازی دسترسی نانوایان علاقه‌مند به پخت نان کامل چه در روستا و چه در شهر به آرد کامل توسط شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت فراهم شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌بایست ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل مشتمل را بر اهداف کمی و زمان‌بندی به کمیسیون اقدام کند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز ظرف دو ماه اقدامات لازم برای قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان کامل را به عمل آورده و مقرر شد سازمان ملی استاندارد حداکثر تا خردادماه آیین نامه مربوط به کارخانجات تولید آرد کامل را تصویب کند و وزارت بهداشت نتایج مطالعه اثرات مصرف نان کامل بر سلامت مردم را در اسرع وقت بررسی و اقدام به فرهنگ‌سازی کند. از سوی دیگر مقرر شد سازمان ملی استاندارد ظرف دو ماه نسبت به بازنگری و کاهش درصد سبوس‌گیری با تأکید بر نان لواش و تافتون اقدام کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم