Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:09:40 GMT

پل های اهواز به مناسبت نوروز نور پردازی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۸۳۱

پل های اهواز به مناسبت نوروز نور پردازی شدند

اهواز- ایرنا- شهردار اهواز از اتمام نوسازی و نورپردازی تمام پل های این شهر به ویژه پل هلالی که نماد شهر اهواز محسوب می شود، خبر داد.

منصور کتانباف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به برخی از انتقادهای صورت گرفته مبنی بر آماده نبودن شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی ، اظهارداشت: ستاد مربوط به این ایام در بهمن ماه امسال تشکیل شد و معاون خدمات شهری به عنوان رئیس ستاد منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در گذشته نورپردازی همه پل های شهر اهواز تقریبا از بین رفته بود، افزود: در حال حاضر نورپردازی همه پل های شهر احیا و بازسازی شده است.
کتانباف از پل هلالی(پل سفید) به عنوان یکی از سمبل های شهر اهواز نام برد و ادامه داد: نورپردازی این پل پیش از این خاموش بود اما در حال حاضر سامانه آن در مدار قرار گرفته و روشن است.
شهردار اهواز همچنین با اشاره به خاموشی بخشی از نقاط پارک های ساحلی اهواز در گذشته که تا حدودی دلیل اصلی آن سرقت کابل های روشنایی بوده، تصریح کرد: این شرایط در نوار ساحلی اهواز وضع ناهنجاری را ایجاد کرده بود اما با اقدامات صورت گرفته هم اکنون روشنایی اکثر قریب به اتفاق این نقاط بازسازی مجدد شد و بخش عمده ای از آن آماده است.
به گفته کتانباف یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر اهواز پارک های ساحلی و رودخانه کارون است.
این عضو شورای اداری استان خوزستان یادآور شد: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فضای نشاط آور در شهر اهواز به منظور استقبال از مسافران نوروزی بازسازی اساسی آبشار رنگین کمان علی ابن مهزیار اساسی است و علاوه بر این نیز نصب آب‌نمای پارک 16 هکتاری در شرق کارون مراحل تست آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است که از امشب در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شهردار کلانشهر اهواز به آب‌نمای غرب کارون اشاره کرد و گفت: این نماد شهری نیز هم اکنون وارد مدار شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است.
کتانباف خاطرنشان کرد: اکثریت آب‌نماهای سطح شهر که عمده آنها مشکل تاسیساتی، الکترونیکی و فنی داشته اند بیش از 95 درصد بازسازی شدند.

*25 هکتار سطح کشت گل در اهواز
وی با اشاره به اینکه سطح کشت گل در شهر اهواز 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: با توجه به اینکه عمر گل در استان محدود است این امکان فراهم نبود که در خارج از دوره تعیین شده این اقدام صورت بگیرد.
کتانباف یادآور شد: در حال حاضر این شرایط به وجود آمده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

*تاخیر در نصب المان های نوروزی به دلیل چهارشنبه سوری
شهردار کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه ویژه ایام نوروز نصب 91 المان شهری پیش بینی شده است، گفت: تعدادی از این المان ها از چند روز گذشته در سطح شهر ایجاد شدند اما تعدادی از آنها به دلیل چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند.
وی ادامه داد: برای اینکه از آسیب های احتمالی به المان های اصلی جلوگیری شود کار نصب بخش عمده ای از این المان ها از امروز آغاز شده است.

*ادامه خدمات نظارتی و ترافیکی شهر اهواز
کتانباف با اشاره به افزایش دوربین های ثبت تخلف و نظارتی سطح شهر، بیان داشت: بر اساس اعلام شورای عالی ترافیک استان شمار تلفات فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی درون شهری در سطح این شهر در سال جاری به صورت قابل توجه ای کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بخشی از این اتفاق مربوط به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان است و قسمت دیگری از آن ناشی از نصب این دوربین های نظارتی است که از منجر به اقدامات بازدارنده ای شده تا افراد از قوانین تمکین کنند.
شهردار اهواز تاکید کرد: در آینده خدمات نظارتی و ترافیکی این شهرداری در سطح کلانشهر اهواز ادامه خواهد داشت.

*اسکان رایگان مسافران در پارک لاله و نمایشگاه بین المللی اهواز
وی با اشاره به اینکه در بحث اسکان مهمانان نوروزی، فضای موجود در نمایشگاه بین المللی و پارک لاله برای اسکان همزمان 500 خانوار فراهم شده است، گفت: مهمانان نوروزی می توانند از این خدمات ارائه شده به صورت رایگان بهره مند شوند.
این مقام مسئول در شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: سرویس های بهداشتی پارک های شهر عمدتا بازسازی شده اند.
کتانباف همچنین از آغاز 450 کیلومتر طول خط کشی محوری خیابان های اصلی، شریان ها و اتوبان های اهواز از چند روز گذشته خبر داد و گفت: در این راستا رنگ آمیزی جداول در همه محورهای اصلی و شریانی انجام شده و بخش جزیی از آن باقی مانده که طی یک یا 2 روز آینده به اتمام می رسد.
وی به استفاده های تفریحی در ایام نوروز از رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در این خصوص با همکاری که فدراسیون قایقرانی با شهرداری داشته زمینه های لازم جهت انجام قایقرانی و استفاده از جت اسکی در رودخانه فراهم شده است.
شهردار اهواز برگزاری تور اهوازگردی و اجرای چندین تئاتر خیابانی به اضافه فعالیت سامانه های نشاط در پارک ها و محلات مختلف اهواز را از دیگر اقدامات شهرداری در ایام نوروز اعلام کرد.
کتانباف با تاکید بر اینکه شهرداری اهواز در آمادگی لازم جهت استقبال از مهمانان نوروزی قرار دارد تاکید کرد: این درحالی است که همچنان اقدامات بیشتری در این راستا باید انجام شود.
9931/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري اهواز نوروز 98 كتانباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم

در لوگوی جدید گوگل پدیده‌های طبیعی روی سطح زمین که مشابه حروف تشکیل دهنده گوگل Google هستند دیده می‌شوند. هر یک از این تصاویر به شکل حروف، پیش‌زمینه‌ای مرتبط با تغییرات اقلیمی در نقاط مختلف کره زمین دارند.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • اصلاح و رفع ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان همدان
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی