Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:50:07 GMT

چراغ سبز رئیس شورای اروپا به تعویق مشروط برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۸۵۶

چراغ سبز رئیس شورای اروپا به تعویق مشروط برگزیت

لندن – ایرنا – رئیس شورای اروپا در واکنش به درخواست نخست‌وزیر انگلیس برای تعویق برگزیت تصریح کرد که اگر پارلمان این کشور به طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رأی موافق بدهد، 'تعویق کوتاه‌مدت برگزیت' ممکن خواهد بود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، دونالد توسک به مشورت‌هایی که طی ده روز گذشته درباره برگزیت داشته اشاره کرد و افزود که اما مدت‌زمان تعویق برگزیت به‌عنوان یک سؤال باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد که پیشنهاد نخست‌وزیر انگلیس درباره تعویق برگزیت تا 30 ژوئن، هرچند جنبه‌های مثبتی دارد اما یک سری پرسش های حقوقی و سیاسی ایجاد می‌کند که قرار است رهبران کشورهای اروپا، در نشست دو روزی شورای اروپا که از فردا آغاز می‌شود دراین‌باره رایزنی کنند.
رئیس شورای اروپا توضیح داد که اگر رهبران اروپا با پیشنهادهای او موافقت کنند و مجلس عوام انگلیس هم هفته آینده به طرح برگزیت رای موافق بدهد، می‌توان بحث تعویق برگزیت را نهایی کرد و نیازی به برگزاری نشست اضطراری شورای اروپا نخواهد بود. در غیر این صورت برای برگزاری نشست اضطراری شورای اروپا درنگ نخواهد کرد.
هفته پس از رای پارلمان انگلیس به تعویق برگزیت، نخست‌وزیر این کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا، این درخواست را منتقل کرد.
«ترزا می» در این نامه آورده است که لندن همچنان می‌خواهد درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد. وی با مروری بر تحولات اخیر پارلمان کشورش یادآور شد که نمایندگان مجلس هفته گذشته برای دومین بار به طرح موردنظر دولت رأی مخالف دادند، یک روز بعد با برگزیت بی توافق مخالفت و روز سوم با تعویق برگزیت موافقت کردند.
نخست‌وزیر انگلیس با یادآوری اینکه قصد داشت تا در هفته جاری طرح برگزیت را برای سومین بار به رأی بگذارد، ادامه داد که بر اساس اعلام رئیس مجلس عوام این رأی‌گیری بدون انجام تغییرات قابل‌توجه در طرح برگزیت قابل‌اعتنا نیست.
می همچنین تصریح کرد که همچنان تمایل دارد طرح دولت را دوباره در پارلمان به رأی بگذارد و به این بهانه خواستار تعویق برگزیت تا تاریخ 30 ژوئن (9 تیر) شد.
نخست‌وزیر انگلیس دو سال پیش طی نامه‌ای به رئیس شورای اروپا تمایل این کشور را برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود.
بر اساس ماده 50 پیمان لیسبون، انگلیس دو سال فرصت داشت تا درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد و بایستی 29 مارس این اتحادیه را ترک می‌کرد. بااین‌حال مخالفت پارلمان انگلیس با طرح موردنظر دولت، اوضاع سیاسی این کشور را به‌شدت متلاطم کرده است.
نشست بهاره شورای اروپا از فردا به مدت دو روز در بروکسل آغاز خواهد شد و شرکت‌کنندگان قرار است درباره درخواست انگلیس برای تعویق برگزیت تصمیم‌گیری کنند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت دونالد توسك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مشروط یک میلیون دلاری تراکتور با گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی با برنامه دوساله مالک متمول تیم تبریزی و با هدف رساندن تراکتور به فینال لیگ قهرمانان یا همان نخبگان آسیا، با این باشگاه به توافق رسید. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرمربی پیشین تیم پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور با این باشگاه تبریزی به توافق رسیده است و گفته می‌شود مجوز فعالیت مجدد وی ، آخرین مرحله قبل از امضای قرارداد است.

 بعد از جدایی پاکو خمز از تراکتور، مسئولان این باشگاه مذاکراتی با یحیی گل‌محمدی انجام دادند تا او را راضی به نشستن روی نیمکت تیم‌شان کنند. 

گفته می‌شود یحیی با شروطی نظیر بستن تیم با اختیار تام و اختیارات دیگر ، با تراکتور به توافق نهایی رسیده و اگر در جلسه امروز موانع موجود برطرف شود، این مربی به‌زودی قرارداد خود را به امضا می‌رساند.

رقم مالی این توافق، هنوز افشا نشده است اما گفته می‌شود کمتر از یک میلیون دلار نخواهد بود!

این منبع مطلع به ایسنا گفت که قرار است امروز جلسه‌ای برای حل موانع حضور گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی در لیگ برتر برگزار شود که تا درباره آینده فعالیت‌های این سرمربی تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • توافق مشروط یک میلیون دلاری تراکتور با گل‌محمدی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • تماس رتکلیف با توخل برای حضور در منچستریونایتد
  • ستاره‌های غایب جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ چه کسانی هستند؟
  • غایبان قطعی جام ملت های اروپا 2024 مشخص شدند