Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@03:57:25 GMT

پادشاه اردن: قدس خط قرمز ماست

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۸۸۷

پادشاه اردن: قدس خط قرمز ماست

پادشاه اردن با تاکید بر مواضع ثابت این کشور در حمایت از قدس گفت که مساله قدس خط قرمز کشورش است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز چهارشنبه در یک سخنرانی در استان الزرقاء گفت که مواضع کشورش در قبال قدس واضح و ثابت است.

وی ضمن رد تفکر کشور جایگزین برای فلسطینیان یا اعمال فشار به اردن در خصوص مساله مقدسات فلسطین افزود: «مواضع من در خصوص قدس تغییر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواضع خاندان هاشمی درباره قدس مشخص است و وظیفه تاریخی هاشمی‌ها در قبال قدس و مقدسات ثابت است».

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پادشاه اردن با بیان اینکه «قدس خط قرمز ماست»، اظهار داشت که «اردن کاملا با تفکر وطن جایگزین برای فلسطینیان مخالف است».

روابط اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس رو به تیرگی است؛ به طوری که برخی از نمایندگان اردنی اخیرا خواستار اخراج یک سفیر صهیونیستی از امان شده‌اند.

نمایندگان اردن اواخر بهمن ماه گذشته در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، خواستار اخراج سفیر تل آویو از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو شده بودند.

تنش بین اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس، پس از حمله نظامیان صهیونیست به دروازه باب الرحمه {یکی از دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی} و نمازگزاران فلسطینی و قفل و زنجیر آن بالا گرفت.

پارلمان اردن نیز در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، از یورش‌های نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان به مسجد‌الاقصی و تعرض آنان به نمازگزاران و کارکنان اوقاف اسلامی در قدس اعتراض کرد و نمایندگان اردنی در ادامه خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردن قدس صهیونیست مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک حزب سیاسی ترکیه با ارائه پیشنهادی به مجلس این کشور خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
عمر فاروق گرگرلی اوغلو به نمایندگی از حزب دمکراسی و برابری (DEM) با ارائه پیشنهادی به مجلس ملی ترکیه خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
وی که نماینده مردم کُجاالی است با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت نسبت به رژیم صهیونسیتی و با بیان اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد حمایت از استقلال اقتصادی غزه است گفت: برای حمایت سیاسی از غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تجارت ترکیه با این رژیم باید متوقف شود.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی با اشاره به جریحه دار شدن افکار عمومی ترکیه بدلیل تجارت با رژیم صهیونیستی بویژه فروش تجهیزات نظامی گفت: وقت آن رسیده تا دولت با عمل به خواسته مردم ترکیه جلوی این تجارت پلید را بگیرد.
گفتنی است دو هفته پیش دولت ترکیه پس از شش ماه گذشت از آغاز جنگ غزه صادرات ۵۴ قلم کالا، از جمله بنزین هواپیما و مصالح ساختمانی و ... را به سرزمین‌های اشغالی محدود کرده، اما برخی منابع مستقل اعلام کرده اند تجارت با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 

 


باصدا‌ها:
عمر فاروق گرگرلی اوغلو - نماینده مجلس ترکیه
عمر بولات - وزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه
-------

دیگر خبرها

  • ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی واطلاعات لازم در اختیار ماست
  • به روایت یک چوپان دروغگو
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش آشنا شوید؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان (+عکس)