Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@14:47:51 GMT

تخریب 20 دهنه چشمه آب در سیل گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۹۰۴

به گزارش فارس از گرگان، بهزاد هرمزی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به حجم عظیمی از بارندگی که حتی از سیل سال 1380 هم بیشتر بوده، 339 روستا متاثر از این بارندگی شده که بیش از 210 روستا با مشکلات جدی و حاد روبرو بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه سیل بیش از 20 دهنه چشمه آب را از دست داده‌ایم و رودخانه‌ها آب بسیار زیادی را با خودش آورده و چون اغلب خطوط انتقال در کنار رودخانه‌ها قرار دارد باعث شده بیش از 15 کیلومتر خطوط انتقال آب شرب در نقاط مختلف از دست برود و نتوانیم از این خطوط برای انتقال آب استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان تصریح کرد: رانش زمین باعث شد خطوط انتقال در کوه‌ها نیز از بین برود و تعدادی از این خطوط انتقال در فرصت کوتاه قابل بازسازی نیست اما با این وجود حدود 175 روستا در حال حاضر با اقدامات انجام شده از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

هرمزی بیان کرد: در تلاش هستیم تا آب شرب کمتر از 40 روستای حادثه دیده استان گلستان هم وصل شود اما شدت آسیب‌ها به حدی است که جبران خسارت‌ها نیازمند تلاش دو چندان است.

وی با اشاره به قطع برق بسیاری از روستاهای حادثه دیده و تلاش شرکت توزیع نیروی برق برای وصل شدن شبکه برق روستاها، تاکید کرد: در برخی مناطق هنوز قطعی برق وجود دارد که همکارانم در شرکت توزیع نیروی برق با وجود این بارش باران و هوای سرد در تلاش هستند برق این روستاها هم وصل شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: برخی از نقاط به دلیل از بین رفتن مسیرهای دسترسی و بسته بودن محورها نتوانستیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

هرمزی گفت: در حال حاضر رودخانه‌های «گرگانرود» و «اترک» حجم عظیمی از آب را منتقل می‌کنند و در حال حاضر امکان بازسازی خطوط انتقال این منطقه هم میسر نیست اما آبرسانی سیار در تمامی روستاها در حال انجام است.

وی در پایان بیان کرد: باید از صبوری مردم در این عرصه تشکر کنیم و ما نیز به عنوان خادمان مردم در تلاشیم مشکلات هرچه سریعتر حل شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز از عملیات تزریق گاز و راه اندازی خط تقویتی و افزایش حجم انتقال گاز به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، رضا رفیعی گفت: در راستای افزایش تولید مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان و پس از بازرسی و تست های نهایی ، نیاز این مجتمع به سوخت و خوراک پاک با تزریق گاز و راه اندازی خط تقویتی بین cgs یک و دو مجتمع گل و گوهر سیرجان ، به همت کارکنان این منطقه در مرکز به ره برداری خطوط لوله سیرجان ، در تعطیلات ابتدای سال جدید به انجام رسیده و خط لوله مذکور راه اندازی و عملیاتی گردید.  
رفیعی ادامه داد: با تزریق گاز و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ۲۰ اینچ اجرا شده، حجم گاز انتقالی به مجتمع مذکور به مقدار ۴۰۰ هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافت.
وی بیان کرد: تا قبل از این مجتمع گل گهر از طریق یک CGS و در هر ساعت ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز دریافت می نموده است.

دیگر خبرها

  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال نوروزی ۴۵۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان
  • انتقال ۸۱۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی با خطوط لوله منطقه مرکزی