Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@04:35:01 GMT

میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۹۳۶

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش 10 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی در بخش دولتی و افزایش 13 درصدی در بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه خبر، سعید نمکی در حاشیه بازدید از ایستگاه سلامت نوروزی در منطقه قوری چای آزاد راه کرج تهران، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روز دوشنبه در آخرین جلسه هیأت وزیران در سال 97، موضوع تعرفه های تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که تعرفه ها در بخش دولتی بطور میانگین 10 و در بخش خصوصی 13 درصد رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش تعرفه های پزشکی سال 98 کمتر از نرخ تورم سالانه خواهد بود، اما با نشست های متعددی که با همکاران بخش خصوصی داشتیم و همدلی و همراهی این عزیزان، توافق شد بنا بر جمیع شرایط، سال 98، سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نمی تواند باشد و بخش خصوصی در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، با مردم همراهی خواهند کرد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: افزایش تعرفه بخش خصوصی، حداقل رشد ممکن و لازم را داشته است که دچار بحران در پرداخت هزینه ها نشود و سال 98 را با چالش کمتر و البته گذشت از بخشی از عواید خود سپری خواهد کرد.

وزیر بهداشت همچنین از دو نوبته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در سال آینده خبر داد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی یک نوبته در سال آینده برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات، دو نوبته کار خواهند کرد و تا پایان روز به مردم خدمت رسانی می کنند.

دکتر ده نمکی درباره برنامه های سال بعد وزارت بهداشت گفت: برنامه های آموزش همگانی در بخش کاهش بیماریهای غیرواگیر را در دست داریم ضمن اینکه سیستم ارجاع پزشک خانواده و بویژه پرونده الکترونیک سلامت از دیگر برنامه های سال آینده خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به آمادگی 3 هزار پایگاه اورژانس در نقاط مختلف کشور و 600 اورژانس سیار در 30 کیلومتری ورودی شهرها گفت: پایگاههای اورژانس سیار نیز به طور کامل برای خدمت به مردم آمادگی دارند و مردم هیچگونه نگرانی در این بخش نداشته باشند.وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز به همراه رئیس اورژانس کشور از پایگاه اورژانس جاده ای قوری چای بازدید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت تعرفه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرآنلاین، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، یادآور شد: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.

وی جزء حرفه ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: تعرفه های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد ۳۵ درصدی تعرفه ها نبوده ایم.

به گزارش برنا، معاون وزیر بهداشت با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در تعرفه های پزشکی نسبت به نرخ تورم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰، یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی، ۳۶ هزار تومان بوده و بعد از گذشت یک دهه و در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ هزار تومان رسیده در حالیکه در آن دهه تورم و ارزش پول ملی، تغییرات زیادی داشته است.

کریمی از جبران عقب ماندگی های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در دو سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه های کاری آنها خبر داد و گفت: از نمونه های توجه دولت به جبران عقب ماندگی ها می توان به افزایش یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی از ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری اشاره کرد.

وی افزایش ضریب کا از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز عنوان کرد و افزود: پرستاران خدوم دریافتی پایین تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاربه نرخ ۴۴ هزار تومانی ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۰، تاکید کرد: نرخ ویزیت پزشکان در سال جاری ۱۲۶ هزار تومان تصویب و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش یافته است البته عدد ۱۲۶ هزار تومان نسبت به هزینه های کنونی، زیاد نیست اما جبران عقب ماندگی ها در این دولت، قابل توجه است.

کریمی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب می شود که افزایش ۴۶ درصدی در نظر گرفته شده بود، گفت: پس از بررسی و تایید این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیات دولت، در نهایت افزایش ۳۵ درصدی تعرفه ها ابلاغ شده که مورد حمایت و پوشش بیمه ها نیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: اعمال جراحی بر اساس "ضریب کا" ثبت می شود که به عنوان نمونه عمل آپاندیسیت، ۳۱ کا، آب مروارید ۳۲ کا، سزارین۴۰ کا و زایمان طبیعی ۵۰ کا است و "کا" که واحد دستمزد و به جزء حرفه ای معروف است و هر سال توسط هیات دولت ابلاغ می شود که مبنای قانونی پرداخت است. در بخش خصوصی "کا" از ۳۶ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت از ابلاغ سراسری تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۳ توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، در روز جاری خبر داد.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895510

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان
  • جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان/ ترمیم کارانه پرستاری
  • دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد