Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@16:37:14 GMT

افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۹۵۹

افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    شورای عالی بیمه برای سال آینده نرخ حق بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد افزایش داد.

 

شورای عالی بیمه در راستای اجرای ماده (۳) «آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» مصوب هیئت وزیران در سال ۱۳۹۶ موضوع ماده (۱۸) «قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» مصوب سال ۱۳۹۵، در جلسه خود نرخ حق بیمه پایه "بیمه شخص ثالث" در سال ۱۳۹۸ برای کلیه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد بیش از نرخ‌های مورد عمل سال ۱۳۹۷ تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و برای اجرای این مصوبه شرکت‌های بیمه مکلفند موارد زیر را رعایت کنند:

 

۱- با توجه به اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۳۹۸ از سوی قوه مقضائیه که متضمن ۱۶.۹ درصد افزایش در مبلغ ریالی دیه است و با توجه به افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه رشته شخص ثالث به موجب مصوبه شورای عالی بیمه، کلیه شرکت‌های بیمه موظفند بیمه نامه‌های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها از ابتدای فرودین ۱۳۹۸ و پس از آن باشد را با تعهدات بدنی ۳۶۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی حداقل ۹ میلیون تومان و با حق بیمه‌های مندرج در جدول زیر صادر کنند.شرکت‌های بیمه و نمایندگان آنها مکلفند جدول مذکور را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

 

۲- نحوه اعمال انواع تخفیف‌ها و اضافه نرخ‌های حق بیمه مربوط به بیمه شخص ثالث، بر اساس ضوابط مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۱۸) قانون فوق و با رعایت بخشنامه شماره ۹۶/۴۰۰/۱۲۰۰۵۸ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

۳- در راستای اجرای ماده (۳) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه -مصوب سال ۱۳۹۵ و آئین نامه اجرایی آن- مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های بیمه مکلفند بیمه نامه‌های حوادث راننده‌ای را که تاریخ شروع پوشش آنها از ابتدای فروردین ماه سال آینده و پس از آن باشد را با تعهدات حداقل ۲۷۰ میلیون تومان و با نرخ‌ها و ضوابط مقرر در آئین نامه مذکور صادر کنند و در صورت تقاضای بیمه گذاران، مبلغ تعهدات بیمه نامه‌های حوادث راننده صادره قبلی را با اخذ حق بیمه مربوط تا مبلغ مذکور افزایش دهند.

 

۴- با توجه به اینکه در قانون فوق الذکر، جبران کسری پوشش بیمه نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه باشد، برعهده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار گرفته است، بنابراین اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای کلیه بیمه نامه‌های صادره قبلی، منتفی است.

 

با این حال در صورتی که بیمه گذاران برای جبران خسارت‌های مالی تقاضای افزایش تعهدات مالی را داشته باشند، شرکت‌های بیمه مکلفند با اخذ حق بیمه مربوط، نسبت به صدور الحاقیه افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اقدام کنند.

 

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث گوناگون وسایل نقلیه جام نیوز بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از صدور ضمانت نامه برای ۱۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در صورت تکمیل اطلاعات متقاضیان کمتر از ۲۴ ساعت ضمانت‌نامه صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه‌اندازی شد.تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون است و این صندوق، تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

هم اکنون ۷۰ درصد از منابع این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود.

شهریور ماه سال گذشته سید احسان خاندوزی - وزیر امور اقتصادی و دارایی - با اعلام افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در دولت سیزدهم گفت: سرمایه صندوق از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

اواخر سال گذشته سخنگوی دولت از تصویب چند مصوبه هیات وزیران خبر داد که یکی از مصوبات، افزایش و تقویت توان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در جهت تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار بود و هیات وزیران مصوب کرد که با توسعه بانک های عامل، توان این صندوق افزایش یابد.

انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور - نیزبه دنبال تصویب این مصوبه از حل مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها خبر داد.

در همین راستا نشست بررسی روند صدور ضمانت نامه برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار با حضور «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برگزار شد.

معاون امور زنان رئیس جمهور در این نشست با قدردانی از همکاری‌های صندوق در جهت توسعه و پیشرفت کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار بر تقویت و توسعه این رویداد ارزشی و ضرورت تعامل با بانک‌های عامل جهت رفع مشکلات موجود تأکید کرد و توجه ویژه در زمینه پوشش تعاونی‌های تخصصی زنان را در مناطق محروم خواستار شد.

البرز محمدی ـ مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون نیز حمایت از تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار که دارای زنجیره ارزش محصولی هستند را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم اطلاع برخی شعبات استانی بانک‌های عامل از اجرای این پروژه، ناقص بودن اطلاعات متقاضیان مشمول این طرح از چالش‌های مهم و اساسی این طرح است.

وی با بیان اینکه سرمایه صندوق از زمان تأسیس تاکنون ثابت مانده و این مساله ادامه فعالیت صندوق را برای سال جاری با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد، توجه ویژه به مساله سرمایه صندوق در جلسه هیات دولت به ویژه وزارت اقتصاد را خواستار شد.

طبق آمارها ۳۵ درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق‌ ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم صادر شده است.

پیش از این حامد ویس کرمی ـ سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را به‌ عنوان بازوی مالی بخش تعاون و موتور محرک توسعه تعاونی‌ها دانسته و بر لزوم افزایش سرمایه صندوق به جهت حمایت بیشتر از تعاونگران تاکید کرده بود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در صدور ضمانت نامه‌های تعاونی فعال است که با افزایش سرمایه صندوق، امکان صدور ضمانت‌نامه‌ها تسهیل و تسریع شده و حمایت و پوشش بیشتری از تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان
  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • کوکی‌های شخص ثالث از کروم حذف می‌شوند؟
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت