Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:41:27 GMT

جمعه همبستگی در نیوزلند/ پخش اذان از تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۸۹۶۲

جمعه همبستگی در نیوزلند/ پخش اذان از تلویزیون

نخست وزیر نیوزلند گفت: جمعه هفته جاری روز همبستگی با مسلمانان در نیوزلند است و رسانه های به طور مستقیم به پخش اذان اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «جاسیندا اردیرن» نخست وزیر نیوزلند در مصاحبه با الجزیره گفت: رسانه ها روز جمعه ( دوم فروردین 1398) به طور مستقیم اذان را از تلویزیون پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراسم بزرگداشتی نیز در اولین جمعه پس از «کشتار دو مسجد نیوزلند» که به کشته شدن بیش از 50 مسلمان منجر شد، برگزار می شود و رهبرانی از جهان در این مراسم حضور خواهند داشت.

اردیرن افزود: پس از یک هفته از این کشتار، تجمع سکوت به مدت دو دقیقه روز جمعه آینده برپا می شود و پس از آن مراسم بزرگداشت برگزار خواهد شد.

 

نخست وزیر نیوزلند تاکید کرد: از لحظه اول کشتار دو مسجد که در روز جمعه گذشته 24 اسفند 1397رخ داد، برای ایجاد محیط امنی برای مسلمان در مساجد نیوزلند تلاش می کند.

وی افزود: کشتار کریست چرچ یک اقدام تروریستی فردی بود که یک گروه از نیوزیلندی ها را که برای ادای نماز در مکان امنی گردهم آمده بودند، هدف قرار دادند.

 

اردیرن ادامه داد: ایدوئولوژی که بر اجرای این حملات تحریکمی کند، محکوم شده و غیرقابل پذیرش است.

نخست وزیر نیوزلند اعتراف کرد که افلیتی در نیوزلند وجود دارند که با ایدئولوژی مجری کشتار کریست چرچ باوجود اینکه شهروند استرالیایی است، همکاری می کنند.

وی تاکید کرد: مقامات نیوزلند، مسئول حفظ شهرت نیوزلند به عنوان ملتی صلح طلب و مسالمت جو برای همه اقشار خواهند بود.

 

اردیرن با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، افزود: با افراط گرایان از جریان راست یا هر ایدئولوژی که با ارزش های نیوزلندی ها مخالف است، مقابله می کند. ملت نیوزلند خشونت و افراط گری را نمی پذیرد.

این مسئول نیوزلندی گفت: از لحظه اول واژه تروریست را بر این مهاجم اطلاق کردم، زیرا به طور مستقیم به عمل تروریستی اقدام کرد و به مسلمانان را در این کشور حمله کرده است.

وی گفت: دولتش قانون حمل اسلحه را اصلاح خواهد کرد، زیرا شکاف هایی در آن وجود دارد که از آن برای اجرای کشتار دو مسجد بهره برداری کردند. کسانی که برای اهداف قانونی در نیوزلند سلاح با خود دارند، از اصلاح این قوانین حمایت خواهند کرد.

اردیرن درباره بازگرداندن اجساد کشته شدگان گفت: ما آموزه های دین اسلام درخصوص عملیات خاکسپاری را می دانیم و با رهبران اقلیت های اسلامی برای احترام به تمایل خانواده های قربانیان همکاری می شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم اعتکاف چهارشنبه سوری ایام نوروز اعتکاف عید نوروز اعتکاف ماه رجب محمد جواد ظریف راهیان نور خبرگزاری شبستان نوروز نیوزلند مسلمانان اذان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با شماری از علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر اتحاد و همبستگی در میان همه مردم افغانستان تأکید کرد.

مولوی عبدالکبیر همچنین گفت: طالبان به عنوان خانه مشترک همه افغان‌ها است و به کسی اجازه برخوردهای تبعیض آمیز را نمی‌دهد.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تصریح کرد: تمامی سازمان‌های ذیربط موظفند اقدامات لازم را برای رسیدگی به مطالبات شیعیان و همچنین بزرگان قومی انجام دهند.

وی ضمن تاکید بر همبستگی و وحدت میان افغان‌ها، اذعان داشت که همه اقوام باید برای آبادانی و رفاه افغانستان باید با یکدیگر همکاری کنند.

علما، بزرگان و نمایندگان اهل تشیع نیز در این دیدار بر اتحاد و همبستگی مردم در میان همه مردم افغانستان تأکید کردند و پایداری نظام اسلامی را مسئولیت اقوام دانستند.

این هیئت از علما و بزرگان شیعه افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای اخیر هیئت حاکمه افغانستان مطالبات و پیشنهادات خود را در خصوص آغاز پروژه‌های عمرانی در منطقه شیعه نشین غرب کابل به معاون سیاسی نخست وزیر طالبان ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران